logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Vlepka – nowy sposób komunikacji

  PR 21.01.2019, przeczytano 349 razy
ilustracjastrzałka

Vlepki pojawiły się na początku XX wieku i momentalnie zawładnęły przestrzenią publiczną. Okazało się bowiem, że wydrukowanie tych małych naklejek jest jednym z najtańszych i najlepszych rozwiązań marketingowych. Od razu zwracających uwagę na to, co chcemy zaprezentować.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/vlepka-%E2%80%93-nowy-sposob-komunikacji,380867,artykul.html

Garść historii

Są małe, najczęściej nieprzekraczające wymiarów 10x10cm, i rzucające się w oczy. Najczęściej w formie foliowej lub papierowej. Początkowo były używane przez kibiców, działaczy społecznych, muzyków czy artystów grafitti. To, co było formą street artu, dziś są jedną z odmian guerilla marketingu.

Vlepki to nic innego jak naklejki, które mają na celu zwrócenie naszej uwagi na konkretny artykuł, markę czy komunikat. Szybko zyskały na popularności, gdyż można było je stworzyć w domowym zaciszu. Jednak rosnąca popularność tego rodzaju rozwiązania marketingowego spowodowała, że wzrosło zapotrzebowanie na gadżet lepszej jakości. Druk naklejek pozwala niskimi kosztami otrzymać nawet kilka tysięcy sztuk wysokogatunkowego towaru, dzięki któremu szybko pokażemy światu nasz produkt.

Reklama od dadaistów

Vlepy, jak się je popularnie nazywa, są dziś istotną częścią przestrzeni publicznej oraz świetnie sprawdzają się w marketingu partyzanckim. Nie oszukujmy się – jadąc autobusem, windą czy spacerując, nie sposób nie zwrócić uwagi na prostokątną, kolorową naklejkę, która w ciekawy sposób przekazuje nam komunikat. Czasem pełny, czasem bardzo enigmatyczny. Wielu uważa, że im bardziej intrygująca informacja, tym lepiej zapadnie ona w naszej pamięci.

Wydawać by się mogło, że drukowanie naklejek i rozprzestrzenianie ich wszędzie wokół jest modą, która dopiero co się pojawiła. W rzeczywistości ten rodzaj przekazu sięga początku minionego wieku, kiedy to dadaiści właśnie w ten sposób prezentowali swoją sztukę. Podczas II Wojny Światowej za pomocą naklejek akcje antynazistowskie promowała grupa „Wawer”.

Droga do mainstreamu

Dziś drukowanie vlepek jest nieodzownym działaniem podczas kampanii wyborczych czy marketingowych zarówno wielkich, jak i małych marek. Tym samym małe naklejki z undergroundu przeszły do mainstreamu, zatracając niejako swoją pierwotną rolę. Ale to było nieuniknione. Tanie i skuteczne formy reklamy nie miały po prostu szansy pozostać niszowymi.

Nie jest to jednak skierowane do każdego. Firmy, które decydują się na tę formę promocji, chcą trafić przede wszystkim do młodego odbiorcy. Najszerzej zakrojone akcje vlepkowe dużych marek w ostatnich latach dotyczyły popularnego napoju oraz sieci komórkowej. Te małe naklejki, poza tym, że pojawiają się w komunikacji miejskiej czy na pierwszy lepszych drzwiach, coraz częściej zaczynają wypierać ulotki. Są uważane za bardziej atrakcyjne. Interesująco przedstawione hasło, marka lub produkt może przecież stanowić ciekawe dopełnienie designu naszego laptopa czy etui na telefon.

Wydrukowanie naklejek foliowych czy papierowych może w pierwszej chwili wydawać się rozwiązaniem, które nie da takich efektów, jak reklama telewizyjna, ale to nie do końca prawda. Na to rozwiązanie należy się zdecydować właśnie wtedy, kiedy chcemy trafić do młodych. Oni nie oglądają telewizji, tylko streamują, a wszelkie odmiany street artowego marketingu przykuwają ich uwagę dużo bardziej niż sztuczne spoty telewizyjne. Vlepki są po prostu bardziej prawdziwe i bezpośrednie. A także tańsze, czyli idealne do wykorzystania w promowaniu naszego produktu.

Źródło: Naklejkon.pl

www.naklejkon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…
Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle...
7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764