Współpraca partnerska pomiędzy dwiema spółkami Grupy WPP umożliwi zwiększenie obecności w Europie i skalowanie oferty dla międzynarodowych klientów.
Agencja VMLY&R ogłosiła wczoraj zawarcie partnerstwa z jedną z największych i najbardziej kreatywnych sieci agencji w krajach niemieckojęzycznych, Scholz & Friends Group. Scholz & Friends Group to należąca do WPP spółka obejmująca niemieckie agencje takie jak Scholz & Friends, deepblue networks, RessourcenReich czy Blumberry.
Zatrudniająca niemal 1000 pracowników w czterech lokalizacjach, w Hamburgu, Berlinie, Düsseldorfie i Zurychu Scholz & Friends Group znacząco zwiększy obecność agencji VMLY&R w Europie i zapewni sieci bezkonkurencyjną pozycję w Niemczech, będących największym rynkiem w Europie kontynentalnej. Z kolei dzięki aliansowi z VMLY&R Scholz & Friends Group zyska nowe możliwości związane z globalnymi klientami i realizacją planów ekspansji.
Obecne usługi Scholz & Friends Group obejmują wszystko od tradycyjnego brand experience i influencer marketingu po public relations, digital media oraz cyfrowe platformy, usługi i produkty. Paleta tych rozwiązań zostanie włączona do strategii Centrum Kompetencji agencji VMLY&R w regionie EMEA z myślą o dostarczaniu w pełni zintegrowanej oferty o skali i głębi obejmującej całą Europę.
W 2019 roku Scholz & Friends Group stworzyła niezwykle entuzjastycznie przyjętą kampanię, The Tampon Book, wykorzystującą opakowanie w formie książki do walki z 19% podatkiem, którym objęte są kobiece produkty higieniczne, a który dorównuje wysokością podatkowi od dóbr luksusowych. Kampania została nagrodzona pierwszym Grand Prix w kategorii PR dla Niemiec w historii Cannes Lions. Wykraczając poza tradycyjną reklamę, agencja stworzyła również niezwykłe rzeźby i kompozycje przestrzenne dla Berliner Philharmoniker, zdobywając Złote i Srebrne Lwy.
- W ostatnim roku mieliśmy możliwość bliskiej współpracy z Scholz & Friends Group i stało się jasne, że dzielimy wspólne wartości i pasję do budowania przyszłości naszej branży. Grupa ma na koncie świetne, innowacyjne projekty o znaczącym wpływie na kulturę. Jesteśmy niezwykle podekscytowani mogąc ogłosić z nią to strategiczne partnerstwo. To ogromna szansa dla naszych klientów i partnerów. Jestem bardzo szczęśliwy, że będziemy w stanie zaoferować im jeszcze większy zasięg dzięki mocnej ofercie brand i customer experience w Niemczech i Szwajcarii. - Jon Cook, VMLY&R global CEO
- Nasza decyzja o dołączeniu do świata VMLY&R motywowana jest wspólnymi wartościami i komplementarnością biznesową, dzięki której nasi klienci zyskają dodatkową „siłę rażenia” pod względem międzynarodowego zasięgu i rozwiązań technologicznych. Niezwykle cieszymy się z kulturowej zgodności pomiędzy naszymi zespołami i jesteśmy podekscytowani mogąc wspólnie tworzyć nowy rodzaj sieci w regionie państw niemieckojęzycznych. Z radością oczekujemy na nadchodzącą współpracę z naszymi nowymi kolegami w Kansas City i na całym świecie. - Frank-Michael Schmidt, CEO Scholz & Friends Group
Do klientów Scholz & Friends Group należą jedne z najbardziej kultowych i znanych globalnych i lokalnych marek, takich jak Unilever, Mondelez, Siemens, Vodafone, Tchibo, Deka Investments, Henkel, RWE i Migros, a także liczne niemieckie stowarzyszenia i ministerstwa Republiki Federalnej Niemiec.
Obie sieci Grupy WPP, które weszły w partnerstwo, rozpoczęły już aktywną współpracę w zakresie nowych obszarów działalności, integracji klientów i ekspansji możliwości.
Źródło: VMLY&R Poland