W Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2021 jury przyznało 21 nagród głównych. Wśród nich znalazły się projekty: "Gdzie są nasze patronki?" realizowany dla Banku BNP Paribas oraz przygotowana we współpracy z agencją Przestrzeń kampania dla marek Decathlon i IKEA – "Lepszy dom sprawdza się w sporcie". Dodatkowo, duet specjalistów z VMLY&R został wyróżniony w kategorii Kreatura X dedykowanej młodym adeptom branży kreatywnej.
25 listopada 2021 roku odbyła się gala wręczenia nagród w 25 edycji konkursu Kreatura. Redakcja miesięcznika "Media Marketing Polska" wręczyła statuetki za najbardziej oryginalne i nieszablonowe projekty marketingowe w 2021 roku. Wręczono 21 nagród głównych, a także 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną.
Agencja VMLYR& Poland otrzymała 3 statuetki i jedno wyróżnienie.
- Projekt „Gdzie są nasze patronki?” dla BNP Paribas, obierający za cel zwiększenie liczby kobiet wśród patronów szkół, zwyciężył w kategorii Kampania społeczna/CSR – działania CSR firm i marek
- Kampania „Lepszy dom sprawdza się w sporcie” realizowana dla marek IKEA i Decathlon, z humorem zachęcająca odbiorców do podtrzymywania kondycji fizycznej podczas lockdownu, zdobyła statuetki w kategorii specjalnej Marketing w czasie pandemii – projekty marketingowe marek oraz w kategorii Digital – social media
- Duet młodych specjalistów – Aleksandra Grzegorkiewicz, senior community moderator oraz Szymon Ślęzak, PR & communications specialist, otrzymał wyróżnienie w kategorii Kreatura X za prezentację „Wybierz swoją drogę!” dla marki Skoda
- Poziom prac był wyrównany, ale warto zwrócić uwagę, że po raz kolejny do specjalnej pandemicznej kategorii trafiły naprawdę świetne projekty. To pokazuje ogromny potencjał naszej branży, która dostosowała się do nowych warunków. Miejmy jednak nadzieję, że tę kategorię mieliśmy na konkursie po raz ostatni. - Tomasz Wygnański, redaktor naczelny "Media Marketing Polska”
Tegoroczna edycja konkursu okazała się wyjątkowa przez wzgląd na rekordową liczbę zgłoszeń. Jury pod przewodnictwem Karoliny Witeckiej (co-owner i CEO agencji Cut The Mustard) oceniało 176 prac konkursowych, spośród których wybrano 62 projekty nominowane do statuetki. W tym roku kategorie konkursowe uzupełniono o dwie nowe: Podcasty i Gaming.
Kreatura to ogólnopolski konkurs kreatywny organizowany od 1996 roku przez najstarszy ogólnopolski tytuł branżowy "Media Marketing Polska". Celem konkursu jest wyróżnienie i uhonorowanie twórców polskiej sztuki reklamowej, m.in. agencji reklamowych full service, sieciowych i niesieciowych, agencji marketingu zintegrowanego, BTL oraz interaktywnych, a także domów mediowych, studiów filmowych, fotograficznych i graficznych oraz indywidualnych twórców branży marketingowej (freelancerów).
Źródło: VMLY&R Poland