logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: VMLY&R w kampanii dla Adidas Clean Classics

  PR 17.09.2020, przeczytano 1381 razy
ilustracjastrzałka

adidas postanowił zwrócić uwagę na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku w ramach premiery nowej kolekcji adidas Clean Classics. Wydarzeniu towarzyszy wyjątkowa aktywacja i kampania digital trwająca do 30 września, za strategią i kreacją której stoi agencja VMLY&R.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-vmlyandr-w-kampanii-dla-adidas-clean-classics,388478,artykul.html

Chcąc zakomunikować launch nowej kolekcji adidas Clean Classics – butów w całości wykonanych z materiałów pochodzenia naturalnego i recyclingu, agencja VMLY&R postanowiła unaocznić, jak dużo plastiku generujemy każdego dnia.

Trash Store

W każdej sekundzie na świecie produkuje się 11 ton plastiku. W skali roku to 350 milionów ton1. Przez dziesięciolecia używaliśmy plastiku zbyt egoistycznie i krótkowzrocznie, bez świadomości, jakie szkody wytwarza naszej planecie.

ilustracjastrzałka

W sobotę, 12 września 2020 roku wszyscy odwiedzający Warsaw Sneaker Store przy ulicy Szpitalnej 4 nie mogli zrobić w nim zakupów. Wejście tarasowała góra plastikowych śmieci, widoczna również przez witryny sklepu i sięgająca aż po sam sufit.

ilustracjastrzałka

W kampanii, której osią jest design powierzchni sklepowej, zmieniono aranżacje witryn najmodniejszego sklepu z butami w Polsce – Warsaw Sneaker Store w wysypisko śmieci. Przyciągnięcie uwagi przechodniów wykorzystano do skutecznego zakomunikowania nowej kolekcji adidas.

ilustracjastrzałka

The Clean Classic

Kolekcja adidas Clean Classics to zobowiązanie adidas, by rzucić wyzwanie procesowi produkcyjnemu i przeprojektować kultowe modele adidas Originals tak, by wyeliminować plastikowe odpady. Te wegańskie buty posiadają cholewkę wykonaną w 70% z materiałów pochodzących z recyklingu, podeszwę z gumy odnawialnej czy sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu.

ilustracjastrzałka

Innowacyjna i ekologiczna guma Better Rubber składa się w 90% z naturalnego kauczuku — odnawialnego źródła — i w 10% z gumy pochodzącej z recyklingu. Pozwala to uniknąć produkcji gumy syntetycznej. Wszystkie modele wykonane są z Primegreen, serii wysokowydajnych materiałów pochodzących z recyklingu.

adidas usprawnił również proces cięcia materiałów tak, aby zużywać ich jak najmniej oraz wytwarzać minimalną ilość odpadów produkcyjnych. Ten nowy sposób wykonania sprawia, że produkty z kolekcji Clean Classics cechują się charakterystycznymi liniami i unikalnym designem.

Autorzy akcji chcą tym samym powiedzieć: "Same buty nie uratują naszej planety, ale Ty możesz jej pomóc. Liczy się każdy krok ku zmianie".

Agencja VMLY&R odpowiada za strategię, kreację, produkcję aranżacji w Warsaw Sneaker Store oraz współpracę z influencerami. Produkcją video zajął się dom produkcyjny Shootme.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vml.com

Dodatkowe informacje:

1 Statista 2019 Global Plastic Production

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764