Jury 21. edycji Effie Awards przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie. Znalazło się wśród nich 29 statuetek brązowych, 20 srebrnych oraz 5 złotych. Wśród nagrodzonych znalazły się dwie kampanie zrealizowane przez VMLY&R dla mBank - Roczniki (Srebro) oraz IKEA - Po co mi to? (Brąz).
W konkursie nagradzającym kampanie i rozwiązania marketingowe w oparciu o ich efektywność i wyniki biznesowe, nagrody otrzymały następujące projekty stworzone przez agencję VMLY&R Poland:
- SREBRO dla Roczniki - mBank w kategorii LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
- BRĄZ dla Po co mi to? - IKEA w kategoriach RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY
Dodatkowo, IKEA zajęła 3. miejsca w pierwszym w historii konkursu Rankingu Firm 2020.
Agencja VMLY&R zajęła 8 pozycję w Rankingu Agencji 2020.
Konkurs Effie Awards Poland był w tym roku podzielony na 24 kategorie. Wśród nich nowo utworzona kategoria „React & Sustain”, wymyślona jako odpowiedź na panującą sytuację rynkową. Wszystkie zgłoszone prace oceniło niemalże 150-osobowe jury pod przewodnictwem Tomasza Suchańskiego, prezesa zarządu Żabka Polska.
- Obrady jury Effie Awards 2020 prowadzone były w formule hybrydowej (w ograniczonych liczebnie grupach oraz online), co było dużym wyzwaniem do organizacji dyskusji i spotkań dla blisko 150 ekspertów w dziedzinie marketingu i komunikacji. Mimo tych wyzwań, obrady były inspirujące, a poziom zrealizowanych kampanii bardzo wysoki. Nagrodziliśmy projekty i rozwiązania marketingowe, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania oraz wysokie wyniki biznesowe. - Tomasz Suchański, przewodniczący jury Effie Awards 2020, prezes zarządu firmy Żabka Polska
Gala Effie Awards 2020 odbyła się w formule online. Transmisję wręczenia nagród z Nowego Teatru w Warszawie można było obejrzeć na platformie vod.sar.org.pl. Dostęp do wydarzenia po raz pierwszy był bezpłatny, co wzbudziło duże zainteresowanie. Zarejestrowało się około 3 tys. osób.
- Pełna lista nagrodzonych TUTAJ
Źródło: VMLY&R Poland