logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Voice Impact Award: konkurs dla dziennikarzy i studentów dziennikarstwa

  PR 08.04.2025, przeczytano 360 razy
ilustracja

Opiniotwórcze redakcje wraz z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego (WDIB UW) oraz T-Mobile konkursem grantowym chcą zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw poprzez tworzenie materiałów burzących bariery w społeczeństwie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/voice-impact-award%3A-konkurs-dla-dziennikarzy-i-studentow-dziennikarstwa,408295,artykul.html

Startuje Voice Impact Award - ogólnopolski konkurs grantowy skierowany do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. Najlepsze prace zostaną opublikowane w opiniotwórczych tytułach oraz nagrodzone finansowo - na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 tys. zł. Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja.

Media mają ogromny wpływ na to, jak postrzegamy świat, dlatego chcemy wspierać tych, którzy wykorzystują je do burzenia barier, a nie ich budowania” - przekonuje Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

W czasach, w których, według badaczy, polaryzacja polskiego społeczeństwa przybiera coraz większe rozmiary, rola mediów w burzeniu barier komunikacyjnych jest nie do przecenienia. Według badania „Polaryzacja oczami Polaków” Infuture Institute, aż 87 proc. Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną, widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80 proc. polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju (badanie Wirtualnych Mediów wśród polskich dziennikarzy na zlecenie T-Mobile Polska).

Organizatorzy konkursu Voice Impact Award zachęcają dziennikarzy oraz studentów, by wyszli poza utarte schematy, poszukali nowych tematów i przyjrzeli się sprawom, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Prace zostaną ocenione anonimowo - najpierw w ramach preselekcji przez ekspertów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie przez redaktorów naczelnych redakcji. Dziesięć najlepszych tekstów zostanie opublikowanych i wypromowanych w mediach, a autorzy trzech najwyżej ocenionych prac otrzymają granty finansowe. Najwyższa nagroda to 30 tys. złotych. Autorzy trzech najlepszych prac nadesłanych przez studentów otrzymają tablety.

To ważna i piękna inicjatywa, która nie tylko przypomina o tej pozytywnej roli mediów, ale też angażuje adeptów dziennikarstwa, dając im realną przestrzeń do debaty i działania przeciw barierom i wykluczeniom” - podkreśla prof. Anna Jupowicz-Ginalska, jurorka konkursu z ramienia WDIB UW.

Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst - reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania - wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub przedstawienie nowego spojrzenia na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być: konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość. Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja poprzez formularz na stronie konkursowej.

Wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się opiniotwórcze redakcje: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualna Polska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury.

Źródło: PAP MediaRoom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Magdalena Lewicka po raz drugi na liście „Top Women in Global Cinema”
Magdalena Lewicka, Dyrektor Finansowa i członkini Zarządu Multikino S.A. oraz Multikino Media Sp. z o.o., po raz drugi znalazła się na prestiżowej liście „Top Women in Global Cinema” według Celluloid Junkie.
Gazeta Uchodźców
W piątek, 20 czerwca br. już po raz czwarty ukaże się "Gazeta Uchodźców". W ten wyjątkowy sposób "Gazeta Wyborcza" będzie obchodzić przypadający tego dnia Światowy Dzień Uchodźców. Po raz kolejny odda głos osobom uchodźczym oraz migranckim, by opowiedziały o Polsce, swoich ojczyznach i świecie ze swojej...
Komedie Barei i współczesne kino w kampanii Kino Polska
Kino Polska rozpoczęła ogólnopolską kampanię promocyjną, która stanowi kontynuację zimowej odsłony działań wizerunkowych stacji. Kino Polska, kanał dedykowany w pełni rodzimym filmom i serialom, zaprasza przed ekrany na ponadczasowe klasyki - kultowe komedie Stanisława Barei, oraz na współczesne kino, w tym nominowany do Oscara film „IO”....
RMF FM 8. raz medium z największym zaufaniem wg Reutersa
Radio RMF FM po raz ósmy z rzędu zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. RMF FM pozostaje liderem tego rankingu od początku jego istnienia.
Piłka w grze. Legia Warszawa i Wisła Kraków medialnymi drużynami maja
W maju odbyły się cztery ostatnie kolejki rozgrywek ligowych, w których aż trzy drużyny PKO BP Ekstraklasy miały szansę na zdobycie mistrzostwa, natomiast w Betlic 1. Lidze dwa kluby rywalizowały ze sobą o fotel lidera. Ostatnie pojedynki były bardzo emocjonujące – w social mediach padały rekordowe liczby komentarzy pod przedmeczowymi zapowiedziami oraz przy okazji pomeczowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764