logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Volkswagen Caddy 5 - niecodzienny mural w centrum Warszawy

  PR 26.02.2021, przeczytano 1257 razy
ilustracjastrzałka

Na szczytowej ścianie jedenastopiętrowego budynku przy ulicy Chmielnej w Warszawie powstało nowe, niecodzienne dzieło sztuki będące połączeniem reklamy i street-artu. Mural ten w całości poświęcony jest najnowszemu Volkswagenowi Caddy 5. Autorem projektu graficznego muralu jest Dawid Ryski, znany ilustrator, grafik i twórca plakatów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/volkswagen-caddy-5---niecodzienny-mural-w-centrum-warszawy,390400,artykul.html

Powstały w centrum Warszawy mural został wykonany rękoma pięciu malarzy, którzy pracując w specjalnej windzie, w kilka dni przełożyli ilustrację Dawida Ryskiego na ścianę jedenastopiętrowego budynku, zużywając przy tym 120 litrów farby. W centrum kompozycji znajduje się jej główny bohater – nowy Volkswagen Caddy 5. Jest to najprawdopodobniej pierwszy mural, w którym marka motoryzacyjna w całości oddała projektowanie jego wyglądu i formy artyście.

- Ręcznie malowana reklama wielkoformatowa jest jedną z najstarszych form reklamy wizualnej – mówi autor projektu, Dawid Ryski. - Największą wartość przedstawiają murale, które nie są dosłowne i stanowią pewną artystyczną interpretację wizualnie opowiadającą o produkcie, jego właściwościach i przewagach. Dzięki temu możemy cieszyć się codziennie reklamą, która będąc inną od pozostałych ozdabia, a nie zakłóca odbiór tkanki miasta.

- Prace Dawida, choć zakorzenione w polskiej szkole plakatu lat 60-tych, są jednocześnie bardzo nowoczesne i to właśnie stanowiło podstawę naszej decyzji o współpracy przy tym projekcie. Nowy Caddy również łączy te dwie cechy: wieloletnią tradycję oraz nowoczesne rozwiązania, wybór zatem był oczywisty. Efekt, mimo wysokich oczekiwań, bardzo pozytywnie nas zaskoczył i mam nadzieję, że te emocje będą również udziałem osób, które będą miały okazję zobaczyć nasz mural w Centrum Warszawy – podkreśla Mikołaj Matuszewski, kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Dostawcze.

ilustracjastrzałka

Autor projektu muralu, Dawid Ryski – znany również jako Talkseek i Risky, to znany ilustrator, grafik, twórca plakatów i muzyk. Projektuje plakaty koncertowe, okładki płyt, ilustruje prasę. Gra na perkusji w punkowym zespole The Black Tapes. Razem z żoną Anulą tworzy kolektyw rysowników Pinata Unique. Ilustracje Dawida Ryskiego można znaleźć m.in. w „Dużym Formacie”, „Przekroju”, „Wprost” czy „Charakterach”. Jako grafik współpracował z Łódź Design Festival, Watch Docs Festiwal oraz Goethe Institut. Największą przyjemność sprawia mu projektowanie plakatów koncertowych.

Mural namalowało Good Looking Studio, które wielkoformatowym malarstwem zajmuje się już przeszło 10 lat. Można powiedzieć, że to właśnie dzięki GLS ta forma reklamy odzyskała swoją dawną świetność, bo od początku istnienia Studia celem jego członków była restauracja rzemiosła. W czasie swojej działalności malarze Good Looking Studio namalowali ponad tysiąc murali, a sama firma nie zatrzymuje się na drodze wprowadzania innowacji do swoich murali wyznaczając trendy w Europie, a nawet na świecie.

ilustracjastrzałka

Źródło: Volkswagen

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764