Marka Volkswagen Samochody Osobowe we współpracy z agencją Riverwood zrealizowała projekt, w ramach którego powstało dziesięć materiałów video, w których klienci marki przedstawiają usługi serwisowe i Oryginalne akcesoria Volkswagen.
- Cała kampania ma na celu podnieść świadomość klientów w zakresie wagi regularnego serwisowania samochodu dla jego bezawaryjnej i bezpiecznej eksploatacji, a także pokazać akcesoria, które ułatwiają codzienne podróże – mówi Robert Privara, Kierownik ds. Zarządzania Produktem Posprzedażnym Volkswagen. - Chcąc podkreślić autentyczność działań, przybliżyć produkty i usługi klientom, postanowiliśmy zaprosić do projektu fanów naszej marki – Iwonę i Tomka Szulżyckich z Gorzowa Wielkopolskiego oraz Natalię Kwiatkowską z Olsztyna, Mistrzynię Polski Barista. Uznaliśmy, że lepszym rozwiązaniem niż zatrudnianie aktorów, będzie zaangażowanie osób, które są entuzjastami marki lub specjalistami w swoim fachu. Jesteśmy bardzo wdzięczni, że realizując tę kampanię, mieliśmy możliwość nie tylko poznać prawdziwych fanów Volkswagena, odpowiedzieć na nurtujące ich pytania, ale i wysłuchać ich zdania na temat użytkowania naszych samochodów i akcesoriów. Dziękujemy też za podzielenie się swoimi doświadczeniami, zainteresowaniami, pasją i codziennymi wyzwaniami, których jako marka jesteśmy częścią – stwierdził.
- Dzięki temu mamy do czynienia z recenzjami, które mają dosyć fachowy charakter, bo są powiązane z kompetencjami rzeczywistych osób, a tym samym stają się wartościowe dla odbiorców – mówi Tomasz Gęstwicki, Dyrektor kreatywny w agencji Riverwood. - Przy realizacji materiałów zrezygnowano z profesjonalnej ekipy filmowej oraz drobiazgowego planowania ujęć i scenograficznej fasady na rzecz pewnego rodzaju innowacji w takich realizacjach. Oddaliśmy tę część pracy jednym z bohaterów naszych nagrań – Tomkowi i Iwonie Szulżyckim – dzięki czemu na planie pojawiło się sporo improwizacji i wielopoziomowej szczerości: od dialogów, przez scenografię po faktyczne oceny testowanych akcesoriów, a Szulżyccy mieli okazje stać po obu stronach kamery – dodaje.
Ostatecznie powstało dziesięć materiałów video, w tym:
- dwa przedstawiające fanów prywatnie,
- trzy związane z serwisem, w których uzupełniają wiedzę na temat poszczególnych usług serwisowych świadczonych przez Autoryzowane Serwisy Volkswagena,
- pięć poświęconych oryginalnym akcesoriom, w których bohaterowie dzielą się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi użytkowania poszczególnych Oryginalnych akcesoriów Volkswagen.
Klientów biorących udział w nagraniach wspierają eksperci. Do współpracy zaproszono Sebastiana Zająca – mechanika w Autoryzowanym Serwisie Volkswagena, Maurycego Kośmickiego – trenera produktowego oraz Michała Włodarczaka – wieloletniego instruktora doskonalenia techniki jazdy.
Planowana jest kontynuacja projektu i uzupełnienie odcinków serii o dodatkowe w zakresie serwisu.
Źródło: Volkswagen