logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

VR – nowy trend w reklamie?

  PR 06.07.2016, przeczytano 1428 razy
ilustracjastrzałka

Branżowe prognozy na 2016 rok zdecydowanie wskazywały nadejście trendu Virtual Reality (wirtualnej rzeczywistości). Przewidywane tendencje jednak nie zawsze się sprawdzają – zdarza się, że nadzieje roku, po paru miesiącach zamieniają się w największe porażki w branży. VR ma jednak duży potencjał, który już teraz wykorzystują zagraniczni marketerzy. Wirtualna rzeczywistość powoli podbija także polski rynek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/vr-%E2%80%93-nowy-trend-w-reklamie,29211,artykul.html

Za prekursora VR uznaje się Myrona W. Kruegera, który swój pierwszy projekt, oparty na wirtualnej rzeczywistości, stworzył w 1969 roku. Przez następne lata rozwijał swoje pomysły, tworząc podwaliny pod współczesne Virtual Reality. Wielkim przełomem w historii technologii była kampania na Kickstarterze w 2012 roku, kiedy pomysłodawca gogli Oculus Rift - Palmer Luckey, wraz z twórcą gier – Johnem Carmackiem, zbierali pieniądze na produkcję okularów pozwalających przenieść się w wirtualną rzeczywistość.

Wyścig w poszukiwaniu najciekawszych i najbardziej przełomowych zastosowań nowego wynalazku rozpoczął się wraz z pojawieniem się gogli Oculus Rift w wersji beta. Mimo że okulary zostały stworzone przez fanów gier komputerowych i pierwotnie miały być kierowane do branży gamingowej, to ostatecznie nowym rozwiązaniem szybko zainteresowali się marketerzy. Ciężko ocenić jakie budżety są przeznaczane na VR-owe kampanie, jednak ilość ciekawych akcji reklamowych przeprowadzanych przez marki reprezentujące całe spektrum branży pokazuje, że trend wirtualnej rzeczywistości i filmy 360° mogą zmienić rynek reklamy. Volvo stworzyło symulację jazdy modelem XC90, Top Shop pozwolił klientkom przenieść się na wybieg podczas Fashion Weeku, a obuwnicza marka Merrell zabrała konsumentów w ekscytującą, górską wyprawę.

A Polska?

VR pojawia się także w Polsce. Jakiś czas temu Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, poprzez kampanię społeczną opartą na wirtualnej rzeczywistości, starała się zwrócić uwagę na coraz mniejszą liczbę pielęgniarek pracujących w Polsce.

 

Ciekawą kampanię przeprowadziła agencja Adcookie, która przy współpracy z firmą VR Global, wdrożyła pierwszy w Polsce kompleksowy system do promocji i sprzedaży mieszkań, oparty o VR wraz z decydowaną aplikacją mobilną oraz video360 dla klienta Domar Development. Cała akcja opierała się na innowacyjnej kampanii digital oraz wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości i video360.  Dodatkowo podczas eventu „Noc z designem” stworzono specjalne stoisko, na którym można było dzięki VR-owym goglom przenieść się do zwizualizowanego domu.

Taka forma promocji okazała się wyjątkowo skuteczna, m.in. dzięki temu, że w wirtualnej przestrzeni mogliśmy obejrzeć budynki zaplanowane, ale jeszcze nie wybudowane. Architektoniczne plany, nawet w wersji 3D nie oddziaływały tak sugestywnie na klientów, jak możliwość przeniesienia się do naszego wymarzonego domu. Kampania została także doceniona przez branżę. Efektem tego była nagroda główna dla agencji w tegorocznej edycji konkursu Golden Arrow, w kategorii Digital marketing (innowacja internetowa).

Źródło: Adcookie

www.adcookie.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764