logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google usuwa i ogranicza zasięg miliardów fałszywych reklam

  PR 29.03.2023, przeczytano 593 razy

Według najnowszego raportu na temat bezpieczeństwa systemu reklamowego, Google w 2022 roku usunął ponad 5,2 miliarda i ograniczył zasięg ponad 4,3 miliarda reklam, a także zawiesił ponad 6,7 miliona kont reklamodawców. Od początku wojny w Ukrainie ponad 17 milionów reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji zostało zablokowanych. Aby zapewnić użytkownikom i użytkowniczkom większą transparentność wyświetlanych reklam, Google wprowadza nowe narzędzie - Centrum przejrzystości reklam.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-usuwa-i-ogranicza-zasieg-miliardow-falszywych-reklam,399450,artykul.html

Ads Safety Report co roku podsumowuje działania Google podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa i prywatności użytkownikom, a także wydawcom i reklamodawcom. Oprócz usuwania fałszywych reklam, w 2022 roku Google wprowadził program weryfikacji usług finansowych w kolejnych państwach, rozszerzył ochronę dzieci i nastolatków w sieci oraz wzmocnił zasady dotyczące reklam wyborczych. Jednocześnie nowe narzędzie - Centrum przejrzystości reklam - pozwoli użytkownikom przeglądać wszystkie reklamy pochodzące od zweryfikowanych reklamodawców.

5,2 miliarda zablokowanych nieodpowiednich reklam

W 2022 roku Google zablokował 5,2 miliarda reklam - o niemal 2 miliardy więcej niż w poprzednim roku. Dodatkowo ograniczył zasięg kolejnych 4,3 miliarda reklam i zawiesił ponad 6,7 miliona kont reklamodawców. Ponad 1,5 miliarda stron reklamodawców zostało objęte blokadą lub ograniczeniem, a na ponad 143 tysiącach z nich podjęto szersze działania na poziomie witryn.

Najczęściej blokowanymi reklamami były te naruszające zasady dotyczące celowego wprowadzenia w błąd, politykę usług finansowych lub zawierały nieodpowiednie treści, np. mowę nienawiści, podżeganie do przemocy, negowanie zmian klimatu czy promocję niebezpiecznych produktów i usług.

Aby egzekwować swoje zasady na taką skalę, Google polega na zgłoszeniach użytkowników oraz na zautomatyzowanych systemach opartych na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Pomaga to w sortowaniu treści i lepszym wykrywaniu naruszeń w ekosystemie reklamowym Google.

Oszustwa, dezinformacja i negowanie zmian klimatu

Oszustwa w sieci i próby wyłudzeń wciąż przybierają na sile. W 2022 roku usunięto lub zablokowano 165 milionów reklam, które nie spełniały zasad dotyczących zapobiegania celowemu wprowadzeniu w błąd. Wśród tych reklam znalazła się ukierunkowana kampania oszustów, polegająca na rozprzestrzenianiu złośliwego oprogramowania poprzez podszywanie się pod popularne marki oprogramowania.

Dodatkowo Google rozszerzył program certyfikacji usług finansowych, który wymaga potwierdzenia od reklamodawców, że są oni upoważnieni przez lokalnego regulatora do promowania swoich produktów i usług. Program działa w 11 państwach, m.in. w Wielkiej Brytanii i Australii, a w przyszłości zostanie wprowadzony także w innych regionach.

W ostatnich latach szczególnie ważne było także zwalczaniu dezinformacji i nierzetelnych komunikatów, zwłaszcza w zakresie zdrowia lub zmian klimatu. W 2022 roku Google zablokował ponad 24 miliony nieodpowiednich reklam z tym związanych na ponad 300 tysiącach stron wydawców. Ponadto zablokowanych i usuniętych zostało ponad 52,5 miliona reklam zawierających nieodpowiednie treści, w tym mowę nienawiści, przemoc i szkodliwe twierdzenia na temat zdrowia oraz 25,6 miliona reklam dotyczących niebezpiecznych produktów lub usług, takich jak broń i materiały wybuchowe.

Reakcja na wojnę w Ukrainie - 17 milionów zablokowanych reklam

Od początku inwazji rosyjskiej Google zablokował ponad 17 milionów reklam w ramach polityki dotyczącej wydarzeń „o charakterze wrażliwym”. Usunięto również reklamy pochodzące z ponad 275 stron internetowych finansowanych przez państwo rosyjskie.

Google zawiesił większość działań komercyjnych na terenie Rosji - wstrzymał wyświetlanie reklam, ograniczył widoczność reklam pochodzących od rosyjskich reklamodawców oraz zablokował monetyzację rosyjskich mediów finansowanych przez państwo na platformach Google.

Centrum przejrzystości reklam

W październiku ubiegłego roku Google udostępnił Moje centrum reklam, narzędzie, które pomaga użytkownikom w samodzielnym zarządzaniu reklamami widocznymi w ekosystemie Google.

Aby zapewnić użytkownikom jeszcze większą kontrolę nad wyświetlanymi reklamami, Google uruchamia Centrum przejrzystości reklam - narzędzie, w którym można sprawdzić i wyszukać wszystkie reklamy pochodzące od zweryfikowanych reklamodawców. Dzięki temu użytkownicy mogą dowiedzieć się więcej zarówno o reklamach, jakie widzą na platformach Google, jak i o samych reklamodawcach oraz ich produktach, m.in. sprawdzić

  • jakie reklamy uruchomił dany reklamodawca,
  • które reklamy były wyświetlane w danym regionie,
  • ostatnią datę uruchomienia reklamy oraz jej format.

Dostęp do Centrum przejrzystości reklam można uzyskać poprzez Moje centrum reklam lub bezpośrednio z poziomu reklamy - wystarczy kliknąć ikonę trzech kropek obok niej. Wówczas pojawi się menu, które zawiera podstawowe informacje o reklamodawcy, a także opcje polubienia reklamy, jej zgłoszenia lub blokady, jeżeli, zdaniem użytkownika, narusza ona jedną z zasad.

  • Pełna treść Ads Safety Report znajduje się TUTAJ[PDF].

Źródło: Google Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764