logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W 26 miejscowościach powstaną multimedialne Pracownie Orange

  PR 13.08.2015, przeczytano 651 razy
ilustracjastrzałka

Internauci wybrali miejscowości, w których powstaną nowoczesne Pracownie Orange. Wszystkie otrzymają sprzęt, Internet i pomoc Fundacji Orange w prowadzeniu świetlic tak, aby stały się miejscem spotkań i rozwoju cyfrowych kompetencji mieszkańców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-26-miejscowosciach-powstana-multimedialne-pracownie-orange,25675,artykul.html

W 26 małych miejscowościach zostaną założone nowe multimedialne świetlice od Fundacji Orange. Finalnego wyboru lokalizacji dokonali internauci w plebiscycie, który przez trzy tygodnie toczył się w sieci i prezentował 50 kandydatur wskazanych przez komisję spośród 1018 wniosków. Łącznie oddano w nim ponad 4 mln głosów.

Lokale w zwycięskich miastach i wsiach zostaną wyremontowane, umeblowane i wyposażone w komputery z bezpłatnym Internetem, drukarki, skanery, konsole do gier i telewizory LCD. Fundacja Orange wspierać będzie ich opiekunów w prowadzeniu profesjonalnej świetlicy dla lokalnej społeczności.

"Życzę laureatom, aby ich Pracownie były punktem spotkań, wydarzeń i projektów, które pomogą mieszkańcom rozwijać cyfrowe kompetencje na równi z mieszkańcami dużych ośrodków. Podróżując po całym kraju, widzę jak ważne jest, aby dawać ludziom pozytywny bodziec do zmiany – dla małych miast są nim Pracownie Orange" – mówi Daria Widawska, aktorka, honorowa ambasadorka inicjatywy. 

Program jest odpowiedzią na statystyki pokazujące, że jedna trzecia Polaków w ogóle nie korzysta z internetu - głównie z powodu braku motywacji i rozpoznania jego możliwości. Mówi o tym m.in. raport D. Batorskiego "Polacy wobec technologii cyfrowych - uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania", opublikowany w "Diagnoza Społeczna 2013 Warunki i Jakość Życia Polaków".

W pierwszej edycji w 2012 roku powstało 50 Pracowni, w których mieszkańcy organizują kursy, warsztaty, wystawy, dzieci odrabiają lekcje, uczą się programowania, animacji, cyfrowej obróbki zdjęć, a seniorzy ćwiczą obsługę komputera. Większość użytkowników przyznaje, że dzięki świetlicy zwiększają swoje umiejętności związane z nowymi technologiami.

"Pracownie Orange są przykładem na to, że technologie mogą wzmacniać więzi społeczne. Wśród użytkowników świetlic obserwujemy nie tylko wzrost ich cyfrowych kompetencji, lecz także integracji i liczby oddolnych inicjatyw. I dlatego kontynuujemy nasze wsparcie" - powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange.

"Ludzie sami umawiają się na dyżury w Pracowni, biorą odpowiedzialność za wspólne miejsce, dzielą się zadaniami przy organizacji wydarzeń, a w naszej świetlicy odżyło kultywowanie lokalnej tradycji" – dodaje Joanna Seliga, liderka Pracowni Orange w Tarnowskiej Woli.

W ramach drugiej edycji programu powstaną świetlice we wszystkich 16 regionach - po dwie w dziesięciu województwach i po jednej w sześciu. Trzy miejscowości znalazły się na liście rezerwowej. Opiekunowie nowopowstałych Pracowni wezmą udział w szkoleniach wzmacniających kompetencje liderskie i organizacyjne.

W motywowaniu do działania pomoże także system grywalizacji, angażując ich do dzielenia się pomysłami, do podejmowania wyzwań, za które zyskają punkty i nagrody dla całej pracowni, i do porównywania się w rankingu z innymi miejscowościami.

Zwycięskie miejscowości:


Lista rezerwowych:

1. Lulemino, woj. pomorskie

2. Węgrzynowice, woj. łódzkie

3. Szczekarków, woj. lubelskie

Nowe świetlice powstają w ramach jubileuszu 10-lecia Fundacji Orange. Od 2005 roku organizacja realizuje autorskie programy społeczne – nauczyła ponad 30 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, wspierała powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenie edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży, pomogła 3500 bibliotekom publicznym, 10 000 szkół, 1000 szpitali i ponad 900 organizacjom w Polsce, angażując w swoje działania 3000 wolontariuszy rocznie.

Źródło: Centrum Prasowe PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN24 na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Stacja TVN24 po raz pierwszy w tym roku została liderem rankingu Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w październiku 2023 roku odnotowała ona ponad 4,9 tys. cytowań przez inne redakcje. Na drugim miejscu plasuje się RMF FM z liczbą ponad 4,4 tys. wzmianek. Trzecią pozycję zajmuje Rzeczpospolita, do informacji której odnoszono...
Dostęp do platform streamingowych wideo deklaruje dwóch na trzech Polaków, a z płatnych serwisów muzycznych korzysta dwóch na pięciu konsumentów. Zaawansowanie technologiczne mieszkańców Polski przejawia się w różnych sferach życia – konsumpcji treści, pomiarze stanu zdrowia czy wykorzystaniu nowych możliwości smartfonów....
Serwisy Gremi Media: 2 mln nowych użytkowników w rok
Gremi Media zanotowała dynamiczny wzrost, osiągając w listopadzie 6,45 miliona realnych użytkowników. To znaczący skok o ponad 2 miliony nowych czytelników w ciągu roku. Jeszcze dynamiczniej rosnąca liczba odsłon generowanych przez użytkowników świadczy o rosnącym zaangażowaniu społeczności korzystającej z treści Gremi Media.
„Wyborcza” i Fundacja Geremka podsumowują drugą edycję szkolenia dla dziennikarzy
3 dni, 18 młodych dziennikarzy i dziennikarek oraz 12 prowadzących – zakończyła się druga edycja szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych adeptów dziennikarstwa. Zorganizowały je “Wyborcza” i Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.  
TVN Media Biurem Reklamy Telewizyjnej Roku 2023
Według Raportu Specjalnego „Biura Reklamy”, realizowanego przez Kantar na zlecenie Media Marketing Polska, TVN Media po raz kolejny zostało uznane przez reklamodawców za Biuro Reklamy Telewizyjnej Roku. Spółka jest liderem we wszystkich badanych obszarach. Ocena na poziomie 4,5 to drugi najwyższy wynik, który osiągnięto na przestrzeni 20 lat...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764