logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W 26 miejscowościach powstaną multimedialne Pracownie Orange

  PR 13.08.2015, przeczytano 668 razy
ilustracjastrzałka

Internauci wybrali miejscowości, w których powstaną nowoczesne Pracownie Orange. Wszystkie otrzymają sprzęt, Internet i pomoc Fundacji Orange w prowadzeniu świetlic tak, aby stały się miejscem spotkań i rozwoju cyfrowych kompetencji mieszkańców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-26-miejscowosciach-powstana-multimedialne-pracownie-orange,25675,artykul.html

W 26 małych miejscowościach zostaną założone nowe multimedialne świetlice od Fundacji Orange. Finalnego wyboru lokalizacji dokonali internauci w plebiscycie, który przez trzy tygodnie toczył się w sieci i prezentował 50 kandydatur wskazanych przez komisję spośród 1018 wniosków. Łącznie oddano w nim ponad 4 mln głosów.

Lokale w zwycięskich miastach i wsiach zostaną wyremontowane, umeblowane i wyposażone w komputery z bezpłatnym Internetem, drukarki, skanery, konsole do gier i telewizory LCD. Fundacja Orange wspierać będzie ich opiekunów w prowadzeniu profesjonalnej świetlicy dla lokalnej społeczności.

"Życzę laureatom, aby ich Pracownie były punktem spotkań, wydarzeń i projektów, które pomogą mieszkańcom rozwijać cyfrowe kompetencje na równi z mieszkańcami dużych ośrodków. Podróżując po całym kraju, widzę jak ważne jest, aby dawać ludziom pozytywny bodziec do zmiany – dla małych miast są nim Pracownie Orange" – mówi Daria Widawska, aktorka, honorowa ambasadorka inicjatywy. 

Program jest odpowiedzią na statystyki pokazujące, że jedna trzecia Polaków w ogóle nie korzysta z internetu - głównie z powodu braku motywacji i rozpoznania jego możliwości. Mówi o tym m.in. raport D. Batorskiego "Polacy wobec technologii cyfrowych - uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania", opublikowany w "Diagnoza Społeczna 2013 Warunki i Jakość Życia Polaków".

W pierwszej edycji w 2012 roku powstało 50 Pracowni, w których mieszkańcy organizują kursy, warsztaty, wystawy, dzieci odrabiają lekcje, uczą się programowania, animacji, cyfrowej obróbki zdjęć, a seniorzy ćwiczą obsługę komputera. Większość użytkowników przyznaje, że dzięki świetlicy zwiększają swoje umiejętności związane z nowymi technologiami.

"Pracownie Orange są przykładem na to, że technologie mogą wzmacniać więzi społeczne. Wśród użytkowników świetlic obserwujemy nie tylko wzrost ich cyfrowych kompetencji, lecz także integracji i liczby oddolnych inicjatyw. I dlatego kontynuujemy nasze wsparcie" - powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange.

"Ludzie sami umawiają się na dyżury w Pracowni, biorą odpowiedzialność za wspólne miejsce, dzielą się zadaniami przy organizacji wydarzeń, a w naszej świetlicy odżyło kultywowanie lokalnej tradycji" – dodaje Joanna Seliga, liderka Pracowni Orange w Tarnowskiej Woli.

W ramach drugiej edycji programu powstaną świetlice we wszystkich 16 regionach - po dwie w dziesięciu województwach i po jednej w sześciu. Trzy miejscowości znalazły się na liście rezerwowej. Opiekunowie nowopowstałych Pracowni wezmą udział w szkoleniach wzmacniających kompetencje liderskie i organizacyjne.

W motywowaniu do działania pomoże także system grywalizacji, angażując ich do dzielenia się pomysłami, do podejmowania wyzwań, za które zyskają punkty i nagrody dla całej pracowni, i do porównywania się w rankingu z innymi miejscowościami.

Zwycięskie miejscowości:


Lista rezerwowych:

1. Lulemino, woj. pomorskie

2. Węgrzynowice, woj. łódzkie

3. Szczekarków, woj. lubelskie

Nowe świetlice powstają w ramach jubileuszu 10-lecia Fundacji Orange. Od 2005 roku organizacja realizuje autorskie programy społeczne – nauczyła ponad 30 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, wspierała powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenie edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży, pomogła 3500 bibliotekom publicznym, 10 000 szkół, 1000 szpitali i ponad 900 organizacjom w Polsce, angażując w swoje działania 3000 wolontariuszy rocznie.

Źródło: Centrum Prasowe PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gazeta.pl nawiązuje współpracę z IMGW-PIB
Gazeta.pl od lat kładzie duży nacisk na dziennikarstwo dotyczące zmiany klimatu, podejmując współpracę z licznymi ekspertami w tej dziedzinie. Teraz redakcja portalu połączyła siły z Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowym Instytutem Badawczym (IMGW-PIB) – wiodącą i największą w Polsce instytucją badawczo-pomiarową, odpowiedzialną za osłonę...
Sztuka rodzenia - w październiku w TVN Style
Polskie porodówki skrywają niejedną tajemnicę! W październikowe wieczory zajrzymy do czterech szpitali, aby podejrzeć pracę personelu medycznego, który wspiera rodzące na każdym etapie. „Sztuka rodzenia” to opowieść o tym, jak na świecie witane jest nowe życie i jak niesamowite historie dzieją się każdego dnia na polskich porodówkach. Przyjrzymy...
Rocktober Fest na urodziny Eska ROCK
Z okazji swoich 20. urodzin Eska ROCK organizuje kolejną edycję akcji Roctober Fest. Przez cały październik stacja będzie świętować na antenie, a wielkim finałem będzie koncert dla słuchaczy w warszawskim klubie Progresja.
 Miłosz Wiatrowski-Bujacz dołącza do zespołu Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca popularnego wideopodcastu „Co to będzie”, od października pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
Grupa ZPR Media z dwiema kulinarnymi ofertami sprzedażowymi
Grupa ZPR Media wprowadziła do oferty sprzedażowej dwa pakiety handlowe związane z tematyką kulinarną: „Pakiet Audiokulinarny” związany z nową książką, programem radiowym i podcastami Pawła Lorocha oraz „Gotuj z pomysłem” obejmujący świadczenia przy programach szefa kuchni Michała Molendy w Radiu ESKA2 i w serwisie Beszamel.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764