logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W „dobrą zmianę” wierzy zaledwie 19,2 proc. małych firm

  PR 12.04.2016, przeczytano 400 razy
ilustracjastrzałka
Zaufanie do nowo wybranego rządu w kwestiach związanych z warunkami prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce oraz funkcjonowaniem polskiej gospodarki

Blisko 60 proc. mikro- i małych firm nie ma zaufania do decyzji nowo wybranego rządu i nie wierzy, że poprawi on warunki prowadzenia biznesu w Polsce. Przeciwnego zdania jest zaledwie 19,2 proc. ogółu badanych – wynika z badania Instytutu Badań i Analiz OSB oraz portalu Firmy.net.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-_dobra-zmiane_-wierzy-zaledwie-19%2C2-proc.-malych-firm,28130,artykul.html

Firmy.net zaprezentował wnioski z szóstego badania polskich mikro- i małych firm w raporcie „Jak w Polsce prowadzi się własny biznes”. Oprócz analizy nastawienia firm do polityki rządu, zawiera on także m.in. ocenę przez przedsiębiorców drugiego półrocza 2015 roku i analizę ich planów na bieżące półrocze.

Większość przedsiębiorców bez nadziei na „dobrą zmianę”

Pomimo zmiany partii rządzącej w ostatnich wyborach parlamentarnych, przedsiębiorcy nie wykazują większej nadziei na poprawę sytuacji i zmianę przepisów na bardziej korzystne. Do decyzji podejmowanych przez obecny rząd nie ma zaufania 57,2 proc. z nich, z tego zdecydowanie na nie jest 29,3 proc., a raczej na nie 27,9 proc. respondentów.

Liczba przedsiębiorców niewierzących w „dobrą zmianę” nie jest równoważona przez zwolenników nowego rządu, których odsetek wyniósł zaledwie 19,2 proc. ogółu badanych. Pozostała grupa (23,6 proc.) nie wskazała swojego stanowiska.

Obawy o zwiększenie obciążeń finansowych

Przedsiębiorcy, którzy nie ufają nowemu rządowi, zapytani o powody swojej postawy, wskazywali dość zróżnicowane odpowiedzi. Najczęściej ankietowani mieli obawy związane ze wzrostem obciążeń finansowych - przede wszystkim wzrostem podatków i kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, szczególnie związanych z zatrudnianiem pracowników.

Przedsiębiorcy zwracali również uwagę na swoją niechęć do kolejnych zmian w prawie, powodujących coraz więcej niejasności i zawiłości, a przy tym do wzmożonych kontroli organów skarbowych, które destabilizują pracę w firmach. Martwili się także o stabilizację gospodarczą w kraju z powodu braku ukierunkowanych dział.

"Podłożem postawy nieufności wobec nowego rządu są przeczucia przedsiębiorców odnośnie wysokich przyszłych wydatków budżetowych, które będą związane ze spełnianiem obietnic wyborczych. Aby zebrać na to pieniądze, rząd będzie musiał zwiększyć obciążenia podatkowe w ten czy inny sposób, co nie będzie pozytywnie wpływało na obniżanie kosztów prowadzenia własnej działalności gospodarczej.  Patrząc na ostatnie zapowiedzi i plany przedstawicieli rządu, jak choćby zwiększenia opodatkowania paliwa, nie są to bezpodstawne obawy" – komentuje Michał Kurczycki z portalu Firmy.net.

Zwolennicy nowego rządy mają wobec niego wysokie oczekiwania

Przedsiębiorcy, którzy przychylnie patrzą na obietnice wyborcze nowego rządu, największe oczekiwania mają odnośnie zmniejszenia wysokości podatków i kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników. Uproszczenie przepisów prawnych oraz podatkowych w dalszym ciągu jest życzeniem większości właścicieli firm. Zwolennicy liczą również na podwyższenie kwoty wolnej od podatku oraz wzmocnienie pozycji konkurencyjnej polskich przedsiębiorców przez opodatkowanie zagranicznych koncernów i sklepów wielkopowierzchniowych oraz zwalczanie „szarej strefy”.

Raport z pełnymi wynikami badań można pobrać pod tym adresem:
http://www.firmy.net/raporty/nastroje-gospodarcze-wsrod-malych-firm-w-grudniu-2015-r.html.

Źródło: Firmy.net

Dodatkowe informacje:

Informacje o badaniu
Badanie nastrojów gospodarczych zostało przeprowadzone po raz szósty w grudniu 2015 r. z zastosowaniem techniki CAWI przez Instytut Badań i Analiz OSB. W badaniu wzięło udział 1096 przedstawicieli małych firm (46,1 proc. firm jednoosobowych, 47,3 proc. mikro firm, zatrudniających od 1 do 9 pracowników, oraz 6,7 proc. małych firm, zatrudniających od 10 do 49 osób), które są zarejestrowane w wyszukiwarce firm Firmy.net. Wśród ankietowanych większość zajmuje się działalnością usługową – 63 proc., 20,3 proc. – handlową, 10,7 proc. – budowlaną, 5,4 proc. – przemysłową, a 0,6 proc. działa w branży rolnej. Z uwagi na liczbę i strukturę respondentów wyniki badania mają charakter reprezentatywny.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania „Sprawiedliwe Sądy”: Prawo złamano, śledztwa nie będzie
Anna Plakwicz i Piotr Matczuk - powiązani z PiS właściciele spółki Solvere, której powierzono przeprowadzenie kampanii „Sprawiedliwe Sądy”, złamali przepisy antykorupcyjne - ustaliła prokuratura, odmawiając jednak wszczęcia w tej sprawie śledztwa.
Uchwały krajobrazowe - Stan prac: Łódź
16 listopada 2018 rozpoczęła się nowa kadencja samorządu. Koniec poprzedniej kadencji obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Pora zatem przedstawić jak wyglądają uchwały lub prace nad nimi w Łodzi, Gdańsku, Szczecinie, Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach.
Branża e-commerce w Polsce ma już ponad 21 lat
Zakupy przez całą dobę, nieograniczony wybór, możliwość realizowania transakcji z każdego zakątka na świecie sprawiło, że branża e-commerce poszła mocno do przodu w ciągu ostatnich lat. Co sprawia, że ta branża tak dynamicznie się rozwija? Jakie działania wykonują sklepy internetowe by przyciągnąć użytkowników na swoją stronę i zachęcić ich do...
Brak pracowników i inwestycji prywatnych zagrażają polskiej gospodarce
Ostatnie dane z gospodarki wskazują na odwrócenie trendów i wyhamowanie tempa wzrostu PKB Polski. Choć sam wskaźnik wciąż pozostaje na wysokim poziomie, ekonomistów niepokoją sygnały, które zwiastują spowolnienie w perspektywie następnych kilku lub kilkunastu miesięcy. Do tego dochodzą niewiadome w postaci konsekwencji brexitu i wojny handlowej, koszty programów społecznych...
Badanie: Studenci i absolwenci o rynku pracy
Jak studenci i absolwenci oceniają uczelnie pod względem przygotowania na rynek pracy? Czy cenią staże i praktyki? Co liczy się dla nich najbardziej u pracodawców? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszym raporcie Pracuj.pl "Najważniejszy egzamin: kariera. Studenci i absolwenci na rynku pracy". Badanie towarzyszy Festiwalowi Pracy JOBICON.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764