logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

W branży marketingowej czuć powiew optymizmu

  PR 20.03.2024, przeczytano 1338 razy
ilustracja

Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co pokazuje rosnący optymizm marketerów. Z raportu wynika również, że firmy zwiększyły swoje wydatki na działania marketingowe, zwłaszcza w obszarze digital marketingu, aktywnie dostosowując swoje strategie do zmieniającego się środowiska cyfrowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-branzy-marketingowej-czuc-powiew-optymizmu,403538,artykul.html

Komentarz Wojciecha Haremzy, CEO agencji digital marketingu ICEA, do raportu „CIMO Standards & Foresight – Roztropny optymizm”

Optymizm panujący w branży marketingowej, odzwierciedlony w badaniu CIMO, znajduje solidne podstawy w pozytywnych prognozach ekonomicznych dla Polski. Raport analityków Banku Pekao wskazuje na oczekiwany wzrost PKB o 3 proc. w 2024 r. i 4,3 proc. w 2025 r., co sygnalizuje poprawę warunków gospodarczych, sprzyjającą również sektorowi marketingu.

Wzrost konsumpcji, szacowany na 4,3 proc. w 2024 r. i 4,2 proc. w 2025 r., bezpośrednio wpływa na strategie marketingowe firm. Większa siła nabywcza konsumentów zachęca do zwiększania inwestycji w działania marketingowe, szczególnie w obszarze digital, gdzie możliwa jest szybka adaptacja do zmieniających się preferencji konsumentów i efektywne docieranie do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Zauważalne ryzyka, takie jak rosnące koszty działalności i wojna cenowa, wymagają od marketerów zwrócenia uwagi nie tylko na tradycyjne metody konkurowania, ale również na innowacje technologiczne. Inwestycje w automatyzację, generatywne AI, optymalizację UX i współczynnika konwersji pozwalają nie tylko na zwiększenie skuteczności kampanii, ale także na optymalizację kosztów, co jest kluczowe w obliczu wyzwań rynkowych.

Obserwowany wzrost inwestycji w digital marketing w ostatnim kwartale sugeruje, że firmy coraz bardziej doceniają znaczenie działań online. To wskazuje na przekonanie o dominacji sektora digital w strategiach marketingowych w najbliższej przyszłości, co jest odpowiedzią na rosnącą konsumpcję i zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów.

Ponadto, niemal połowa respondentów badania CIMO dostrzega wzrost efektywności działań marketingowych, co można przypisać lepszemu zrozumieniu potrzeb konsumentów dzięki zaawansowanej analityce danych i personalizacji oferty. Wzrost wydatków na marketing, przewidywany przez połowę ankietowanych, najprawdopodobniej skoncentruje się na tych obszarach, które oferują wysoki zwrot z inwestycji, takich jak automatyzacja oraz działania związane z generatywnym AI. Co prawda długofalowe inwestycje związane między innymi z tym obszarem mają odnotować spadek o 1,1 proc. w 2024 r., by następnie wzrosnąć o 6,4 proc. w 2025 r.. Ten wzrost będzie wspierany przez napływ środków z KPO, co zacznie zauważalnie stymulować inwestycje w marketing.

Podsumowując, pozytywne perspektywy gospodarcze Polski, w połączeniu z rosnącą konsumpcją i adaptacją do nowych technologii, kształtują optymizm w branży marketingowej. Firmy, inwestując w innowacyjne rozwiązania i digital marketing, odpowiadają na zmieniające się warunki rynkowe, co przekłada się na wzrost efektywności ich działań marketingowych.

Źródło: ICEA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Krótka forma, długie wrażenie – czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową.
Technologiczne absurdy w świecie retailu ograniczają biznesy
Według danych Eurostat zaledwie co czwarta firma w Unii Europejskiej wdrożyła w swojej działalności e-commerce. Na tle innych państw członkowskich Polska wypada dość słabo – zajmuje 22 miejsce z wynikiem 18 proc[1]. Unikanie sprzedaży online i brak strategii omnichannel nie są jedynymi problemami,...
PR w erze AI: komunikacja, która łączy, a nie tylko informuje
Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą rolę w komunikacji, autentyczność staje się nieodzownym elementem budowania zaufania do marki. Według raportu Global Communications Report, aż 87% specjalistów PR uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich praca będzie wyglądać zupełnie inaczej – z naciskiem na integrację...
Kondycja komunikacji korporacyjnej w dobie digitalu, influencerów i rozwoju AI: Komentarz
Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca liczba kanałów dystrybucji treści oraz internetowych liderów opinii w sposób istotny zmieniają i na nowo kształtują krajobraz komunikacyjny. Dzisiejszy odbiorca czerpie wiedzę z Internetu i mediów społecznościowych kosztem gazet, radia i TV. Autorem treści może być każdy, kto...
Czy Europa zmieni podejście do ESG?
ESG, trzy litery, które w ostatnich latach zdecydowanie zmieniły myślenie o biznesie. Environmental, Social, Governance, trzy słowa, które kazały przedsiębiorcom zwrócić większą uwagę na wpływ ich działalności na ludzi i otoczenie. 2024, 2025, 2026, trzy lata, w ciągu których obowiązkiem raportowania działań w zakresie ESG miało zostać objętych co...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764