logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

W branży marketingowej czuć powiew optymizmu

  PR 20.03.2024, przeczytano 863 razy
ilustracja

Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co pokazuje rosnący optymizm marketerów. Z raportu wynika również, że firmy zwiększyły swoje wydatki na działania marketingowe, zwłaszcza w obszarze digital marketingu, aktywnie dostosowując swoje strategie do zmieniającego się środowiska cyfrowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-branzy-marketingowej-czuc-powiew-optymizmu,403538,artykul.html

Komentarz Wojciecha Haremzy, CEO agencji digital marketingu ICEA, do raportu „CIMO Standards & Foresight – Roztropny optymizm”

Optymizm panujący w branży marketingowej, odzwierciedlony w badaniu CIMO, znajduje solidne podstawy w pozytywnych prognozach ekonomicznych dla Polski. Raport analityków Banku Pekao wskazuje na oczekiwany wzrost PKB o 3 proc. w 2024 r. i 4,3 proc. w 2025 r., co sygnalizuje poprawę warunków gospodarczych, sprzyjającą również sektorowi marketingu.

Wzrost konsumpcji, szacowany na 4,3 proc. w 2024 r. i 4,2 proc. w 2025 r., bezpośrednio wpływa na strategie marketingowe firm. Większa siła nabywcza konsumentów zachęca do zwiększania inwestycji w działania marketingowe, szczególnie w obszarze digital, gdzie możliwa jest szybka adaptacja do zmieniających się preferencji konsumentów i efektywne docieranie do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Zauważalne ryzyka, takie jak rosnące koszty działalności i wojna cenowa, wymagają od marketerów zwrócenia uwagi nie tylko na tradycyjne metody konkurowania, ale również na innowacje technologiczne. Inwestycje w automatyzację, generatywne AI, optymalizację UX i współczynnika konwersji pozwalają nie tylko na zwiększenie skuteczności kampanii, ale także na optymalizację kosztów, co jest kluczowe w obliczu wyzwań rynkowych.

Obserwowany wzrost inwestycji w digital marketing w ostatnim kwartale sugeruje, że firmy coraz bardziej doceniają znaczenie działań online. To wskazuje na przekonanie o dominacji sektora digital w strategiach marketingowych w najbliższej przyszłości, co jest odpowiedzią na rosnącą konsumpcję i zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów.

Ponadto, niemal połowa respondentów badania CIMO dostrzega wzrost efektywności działań marketingowych, co można przypisać lepszemu zrozumieniu potrzeb konsumentów dzięki zaawansowanej analityce danych i personalizacji oferty. Wzrost wydatków na marketing, przewidywany przez połowę ankietowanych, najprawdopodobniej skoncentruje się na tych obszarach, które oferują wysoki zwrot z inwestycji, takich jak automatyzacja oraz działania związane z generatywnym AI. Co prawda długofalowe inwestycje związane między innymi z tym obszarem mają odnotować spadek o 1,1 proc. w 2024 r., by następnie wzrosnąć o 6,4 proc. w 2025 r.. Ten wzrost będzie wspierany przez napływ środków z KPO, co zacznie zauważalnie stymulować inwestycje w marketing.

Podsumowując, pozytywne perspektywy gospodarcze Polski, w połączeniu z rosnącą konsumpcją i adaptacją do nowych technologii, kształtują optymizm w branży marketingowej. Firmy, inwestując w innowacyjne rozwiązania i digital marketing, odpowiadają na zmieniające się warunki rynkowe, co przekłada się na wzrost efektywności ich działań marketingowych.

Źródło: ICEA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764