logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W budynku Casa Batlló wraz z Panasonic odtworzono twórczy wszechświat Gaudiego

  PR 27.05.2022, przeczytano 1509 razy
ilustracjastrzałka

W Casa Batlló, znajdującym się w Barcelonie słynnym dziele modernistycznego architekta Antoniego Gaudíego, połączono technologię projekcyjną firmy Panasonic z pionierskim podejściem do kultury. Nagradzane technologie zapewniają wyjątkowe wrażenia zwiedzającym. Multisensoryczne muzeum pozwala zajrzeć w głąb umysłu najznakomitszego przedstawiciela katalońskiego modernizmu dzięki immersyjnym doświadczeniom artystycznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-budynku-casa-batllo-wraz-z-panasonic-odtworzono-tworczy-wszechswiat-gaudiego,396033,artykul.html

Technologia firmy Panasonic umożliwiła zaprojektowanie na nowo różnych miejsc w Casa Batlló. W pomieszczeniu Gaudí Dome znajduje się 36 projektorów firmy Panasonic (modele PT-RZ660 i PT-JS200), a projekcja sferyczna na ponad tysiącu ekranów pomaga odzwierciedlić umysł młodego Gaudíego. Dzięki niej ożywa inspirująca katalońskiego architekta przyroda, pozwalając zwiedzającym na poczucie uczestnictwa w doświadczeniu tworzenia. Projektory wyposażone w obiektywy ultrakrótkoogniskowe umożliwiają wyświetlanie filmów na powierzchniach, na których trudna byłaby projekcja przy użyciu innej technologii. Dzięki tego typu urządzeniom zwiedzający nie mogą chociażby przypadkowo zasłonić wyświetlanego obrazu.

Na poddaszu projekcje wirtualnej rzeczywistości przenoszą gości do obowiązków domowych, takich jak pranie i prasowanie, widzianych oczami dawnych pracowników. Nocą, dzięki technologii mappingu video, na dziedzińcu powstaje olśniewający wodospad. Zastosowano tutaj 7 zaawansowanych projektorów laserowych PT-RS20K, z których każdy wyświetla żywe, naturalne obrazy o jasności 20 tysięcy lumenów, mapowane w konkretnych miejscach przy użyciu obiektywów typu rybie oko Panasonic ET-D3LEF70.

ilustracjastrzałka

- Chcieliśmy zachwycić zwiedzających, wzmacniając magię dziedzictwa, jakie pozostawił nam Antoni Gaudí - powiedział Gary Gautier, dyrektor Casa Batlló. - Wyposażyliśmy różne pomieszczenia w niewidoczne technologie audiowizualne, integrując je bez ingerowania w otoczenie — co stanowiło największe wyzwanie w przypadku obiektu wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa.

ilustracjastrzałka

- Większości muzeów i budynków historycznych nie zbudowano pod kątem doświadczeń immersyjnych, ale projektory i obiektywy firmy Panasonic mogą dostarczyć najlepszych wrażeń zanurzenia w innej rzeczywistości w każdym pomieszczeniu, niezależnie od jego wielkości, kształtu i wysokości do sufitu. Zwiedzający mogą oglądać obiekty bez rzucania cienia, więc technologia nigdy nie przeszkadza w doświadczeniach immersyjnych - dodaje Oriol Massague, terenowy kierownik ds. marketingu w firmie Panasonic.

ilustracjastrzałka

Źródło: Panasonic Connect Europe

www.panasonic.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764