logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poznań: mural marki Volkswagen Samochody Dostawcze

  PR 16.04.2021, przeczytano 1060 razy
ilustracjastrzałka

Osoby przejeżdżające ulicami Garbary lub Estkowskiego w Poznaniu, podziwiać mogą na ścianie jednej z kamienic niecodzienny mural. Wielkoformatowa praca zaprojektowana przez uznaną ilustratorkę Katarzynę Bogucką podkreśla związki marki Volkswagen Samochody Dostawcze ze stolicą Wielkopolski, w której produkuje się nowego Volkswagena Caddy. Za koncepcję kreatywną i koordynację artystyczną muralu odpowiada agencja reklamowa V&P. Prace malarskie wykonała firma Braughman Group Media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznan%3A-mural-marki-volkswagen-samochody-dostawcze,391081,artykul.html

Mural powstał na dużej ścianie budynku przy ul. Piaskowej 3 w Poznaniu (skrzyżowanie ulic Garbary i Estkowskiego). Widać na nim scenę przedstawiającą miejskie życie oraz wplecione w nią poznańskie, czy szerzej – wielkopolskie symbole: gęś, świętomarcińskiego rogala oraz nowego Volkswagena Caddy – najnowszy model marki Volkswagen Samochody Dostawcze produkowany wyłącznie w poznańskiej fabryce Volkswagena. Stąd obecne na muralu hasło: „100% z Poznania”.

Na drugim planie widnieją znane poznańskie budynki, a także sylwetka fabryki Volkswagen Poznań w Antoninku.

Mural został przygotowany z dużą dbałością o architektoniczny kontekst. W pracy dominują szarości i pomarańcz, czyli kolory jakie znajdziemy na okolicznych budynkach.

- Ten mural to kontynuacja zamysłu, który w naszym zespole długo nosiliśmy w głowach. Caddy 5 to pod wieloma względami samochód wyjątkowy, dlatego wymaga wyjątkowych form komunikacji. Od początku było dla nas jasne, że po muralu Dawida Ryskiego, który powstał w Warszawie, zrobimy także mural poświęcony nowemu Caddy w Poznaniu – jedynym mieście na świecie, w którym ten model jest produkowany. Katarzyna Bogucka stylistycznie jest zupełnie odmienna od Ryskiego, ale to również polski TOP wśród ilustratorów, zatem tak jak w przypadku Dawida, wybór artysty był oczywisty - mówi Mikołaj Matuszewski, kierownik ds. komunikacji marketingowej i PR marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Mural zaprojektowała Katarzyna Bogucka – jedna z najbardziej cenionych i znanych na świecie polskich projektantek i ilustratorek, laureatka Bologna Ragazzi Award – wyróżnienia zwanego Oscarem dla ilustratorów. Poza licznymi ilustracjami do książek, jej prace można było podziwiać także w prasie: „Zwierciadle”, „Przekroju” czy „Wysokich Obcasach”. Bogucka posiada na swoim koncie liczne murale, z których najważniejszy to cykl wielkoformatowych dzieł zdobiących wnętrze nowego dworca kolejowego Łódź Fabryczna.

- Bardzo lubię projektować murale. Są to projekty efektowne, skala w końcu jest ogromna. Mural dociera do szerokiej publiczności i nie sposób go zignorować. Ważny jest kontekst i to, co istnieje, czy dzieje się wokół. Przyznam, że lubię trochę podkręcać atmosferę i tworzyć wyraziste projekty. Chcę, aby przekaz był pozytywny, a projekt umilał np. poranną gonitwę do pracy – mówi Katarzyna Bogucka.

Za koncepcję kreatywną muralu i koordynację artystyczną projektu Katarzyny Boguckiej odpowiada agencja reklamowa V&P z Poznania, obecnie współpracująca z marką Volkswagen Samochody Dostawcze. Projekt graficzny na ścianę przełożyła ekipa malarzy z firmy Braughman Group Media, która zarządza również ścianą budynku przy Piaskowej 3.

Źródło: Volkswagen

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764