logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W Gemini Park Bielsko-Biała otwarto innowacyjne centrum nauki

  PR 12.05.2022, przeczytano 538 razy
ilustracjastrzałka

Gemini Park Bielsko-Biała łączy siły z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Efektem współpracy jest otwarty właśnie w galerii „Science Point. Minicentrum Nauki”. To pionierskie na polskim rynku retail przedsięwzięcie łączące edukację i zabawę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-gemini-park-bielsko-biala-otwarto-innowacyjne-centrum-nauki,395813,artykul.html

Już nie tylko centra nauki, ale także centra handlowe promują eduzabawę. Interaktywne wystawy, prelekcje czy warsztaty popularno-naukowe na dobre wpisały się w kalendarz aktywności galerii w całej Polsce. W tym zaangażowaniu w upowszechnianie wiedzy Gemini Park Bielsko-Białą idzie jednak o krok dalej.

Dzięki współpracy obiektu z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, na terenie Gemini Park powstało właśnie pierwsze w kraju minicentrum nauki i zarazem pierwsze centrum eduzabawy w woj. śląskim. To innowacyjna i kreatywna przestrzeń, w której młodzi ludzie mogą wzbogacić wiedzę zdobytą w szkole o praktykę, jednocześnie dobrze się przy tym bawiąc.

– Z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej współpracujemy od lat. Razem realizowaliśmy m.in. eko-incjatywę „Czyste Beskidy” czy akcję charity „Klapki dla Gambii”, a także zbudowaliśmy na terenie uczelni „Skwer poetów”. Teraz tę współpracę zacieśniamy i rozwijamy, tworząc w Bielsku-Białej nowatorską przestrzeń, w której uczniowie i nie tylko, mogą lepiej poznać i zrozumieć zagadnienia naukowe, rozwinąć praktyczne umiejętności, a także spędzić dobrze czas – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. „Science Point” to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w polskim centrum handlowym, kierowane do dzieci, ale także do dorosłych i seniorów. – Nie mamy tutaj do czynienia z trwająca np. dwa tygodnie wystawą czy eventem edukacyjnym, co często charakteryzuje edu-działania galerii. Minicentrum Nauki, ulokowane w jednym z naszych lokali, to długoterminowa atrakcja Gemini Park, która będzie gościć u nas aż 7 miesięcy – mówi. – Liczymy, że w tym czasie stanie się ważnym regionalnym ośrodkiem promującym wiedzę, ale także integrującym lokalną społeczność. Tym bardziej, że w ramach działalności zakładamy ścisłą kooperację ze szkołami podstawowymi i ponadpodstawowymi w regionie, których uczniowie będą mogli brać udział m.in. w warsztatach i prelekcjach przygotowywanych przez Akademię Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej – dodaje.

Stałość i współpraca ze szkołami to nie jedyne, co wyróżnia to odważne przedsięwzięcie na rynku retail. Minicentrum to idealny przykład realizacji tzw. „Złotego Trójkąta”, który zakłada ścisłą i partnerską współpracę samorządu, biznesu i nauki. Sama przestrzeń powstała natomiast w dużej mierze dzięki wartej 234 tys. zł dotacji, jaką Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej otrzymała z Ministerstwa Edukacji i Nauki na ten cel. To właśnie dzięki niej wszystkie atrakcje „Science Point” są bezpłatne.

ilustracjastrzałka

– Minicentrum Nauki to dowód na to, jak dzięki pomysłowi „out of the box” i dobrym relacjom galerii z lokalnym otoczeniem stworzyć wartościowe miejsce, które przysłuży się mieszkańcom całego regionu. To również doskonały przykład na to, jak szerokie mogą być dziś funkcje nowoczesnego centrum handlowego na lokalnym rynku, wychodząc daleko poza utarte schematy. Cieszy nas to, że dzięki tak innowacyjnemu projektowi możemy przecierać nowe szklaki – mówi Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

To, że mamy do czynienia z czymś nowym na rynku widać również w sposobie, w jaki dobrano atrakcje. Odwiedzający Minicentrum mogą m.in. wziąć udział w interaktywnej wystawie „Fale wokół nas”, którą stworzyło toruńskie Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”. Ekspozycja składa się z kilkunastu eksponatów i urządzeń. „Bawiąc się” nimi można zobaczyć, jak powstają fale dźwiękowe, wodne i świetlne. W ramach wystawy można także odwiedzić salę kinową.

Ponadto, w „Science Point” regularnie organizowane będą m.in. warsztaty i pokazy popularnonaukowe związane np. z projektowaniem robotów. Nie zabraknie także eksperymentów fizycznych i chemicznych, wykładów propagujących zdrowy tryb życia i ekologię, warsztatów teatralnych i plastycznych, zajęć z wykorzystaniem druku 3D czy zajęć językowych.

– Chociaż sama przestrzeń przemawia przede wszystkim do dzieci i młodzieży, to miejsce powstało z myślą o wielopokoleniowych rodzinach. Tutaj każdy, niezależnie od wieku, może przyjść i wzbogacić swoją wiedzę. „Science Point” podaje nawet najbardziej zawiłe kwestie naukowe i zjawiska w prosty i przystępny sposób, a co najważniejsze - bardzo angażujący, skłaniając do aktywności intelektualnej, ale i manualnej. Liczne atrakcje sprawiają z kolei, że wizyta w Minicentrum to również świetna zabawa dla całej rodziny – mówi Marcin Ochmański.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

FormUp to agencja performance marketingu, która wykorzystuje narzędzia digital marketingu, by mieć realny wpływ na sprzedaż i ROI. Działa inaczej niż rynek – nie tylko prowadzi kampanie reklamowe, ale przede wszystkim realizuje cele biznesowe klienta. U podstaw filozofii firmy leżą działania data driven, co przekłada się na sposób realizacji pracy w trzech...
Komisja Europejska rozpoczyna kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości praw ofiar przemocy
Każdego roku, co czwarta osoba w Europie pada ofiarą przestępstwa. Kampania „Będę mieć oczy szeroko otwarte” nawołuje do konfrontacji z sytuacją przemocy w Polsce. Skierowana jest do wszystkich osób z otoczenia ofiar przemocy i apeluje, aby nie odwracać od nich wzroku, a także aby udzielać im pomocy i wsparcia.
23 stycznia br. organizacja IAB Tech Lab, ogłosiła start projektu Green Initiative, który ma pomóc branży reklamowej w znaczącym obniżeniu emisji dwutlenku węgla poprzez optymalizację ścieżki dostaw.
Pracuj.pl: nowi bohaterowie i nowe możliwości
Najnowsza odsłona platformy „W środowisku Pracuj.pl” ruszyła 16 stycznia. W rolach głównych w animowanych spotach wystąpili zarówno znani, jak i nowi zwierzęcy aktorzy, których zawodowe przygody i wyzwania poznajemy. W zimowej odsłonie przedstawiono doświadczenia pracowników biurowych, którzy postanawiają zmienić swoją ścieżkę...
Artystyczny jubileusz 25-lecia Bankowości Prywatnej Banku Pekao S.A.
Art Branding jest wpisany w DNA Banku Pekao S.A. To właśnie za pomocą plakatu bank od lat powojennych komunikował się z klientami, jednocześnie zapisując się na kartach historii tej formy wizualnej. Niegdyś twórcy Polskiej Szkoły Plakatu, a teraz współcześni artyści: Lex Drewinski, Błażej Ostoja-Lniski oraz Kaja Renkas stworzyli plakaty, które w kreatywny...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764