logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W Gemini Park Bielsko-Biała otwarto innowacyjne centrum nauki

  PR 12.05.2022, przeczytano 1483 razy
ilustracjastrzałka

Gemini Park Bielsko-Biała łączy siły z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Efektem współpracy jest otwarty właśnie w galerii „Science Point. Minicentrum Nauki”. To pionierskie na polskim rynku retail przedsięwzięcie łączące edukację i zabawę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-gemini-park-bielsko-biala-otwarto-innowacyjne-centrum-nauki,395813,artykul.html

Już nie tylko centra nauki, ale także centra handlowe promują eduzabawę. Interaktywne wystawy, prelekcje czy warsztaty popularno-naukowe na dobre wpisały się w kalendarz aktywności galerii w całej Polsce. W tym zaangażowaniu w upowszechnianie wiedzy Gemini Park Bielsko-Białą idzie jednak o krok dalej.

Dzięki współpracy obiektu z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, na terenie Gemini Park powstało właśnie pierwsze w kraju minicentrum nauki i zarazem pierwsze centrum eduzabawy w woj. śląskim. To innowacyjna i kreatywna przestrzeń, w której młodzi ludzie mogą wzbogacić wiedzę zdobytą w szkole o praktykę, jednocześnie dobrze się przy tym bawiąc.

– Z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej współpracujemy od lat. Razem realizowaliśmy m.in. eko-incjatywę „Czyste Beskidy” czy akcję charity „Klapki dla Gambii”, a także zbudowaliśmy na terenie uczelni „Skwer poetów”. Teraz tę współpracę zacieśniamy i rozwijamy, tworząc w Bielsku-Białej nowatorską przestrzeń, w której uczniowie i nie tylko, mogą lepiej poznać i zrozumieć zagadnienia naukowe, rozwinąć praktyczne umiejętności, a także spędzić dobrze czas – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. „Science Point” to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w polskim centrum handlowym, kierowane do dzieci, ale także do dorosłych i seniorów. – Nie mamy tutaj do czynienia z trwająca np. dwa tygodnie wystawą czy eventem edukacyjnym, co często charakteryzuje edu-działania galerii. Minicentrum Nauki, ulokowane w jednym z naszych lokali, to długoterminowa atrakcja Gemini Park, która będzie gościć u nas aż 7 miesięcy – mówi. – Liczymy, że w tym czasie stanie się ważnym regionalnym ośrodkiem promującym wiedzę, ale także integrującym lokalną społeczność. Tym bardziej, że w ramach działalności zakładamy ścisłą kooperację ze szkołami podstawowymi i ponadpodstawowymi w regionie, których uczniowie będą mogli brać udział m.in. w warsztatach i prelekcjach przygotowywanych przez Akademię Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej – dodaje.

Stałość i współpraca ze szkołami to nie jedyne, co wyróżnia to odważne przedsięwzięcie na rynku retail. Minicentrum to idealny przykład realizacji tzw. „Złotego Trójkąta”, który zakłada ścisłą i partnerską współpracę samorządu, biznesu i nauki. Sama przestrzeń powstała natomiast w dużej mierze dzięki wartej 234 tys. zł dotacji, jaką Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej otrzymała z Ministerstwa Edukacji i Nauki na ten cel. To właśnie dzięki niej wszystkie atrakcje „Science Point” są bezpłatne.

ilustracjastrzałka

– Minicentrum Nauki to dowód na to, jak dzięki pomysłowi „out of the box” i dobrym relacjom galerii z lokalnym otoczeniem stworzyć wartościowe miejsce, które przysłuży się mieszkańcom całego regionu. To również doskonały przykład na to, jak szerokie mogą być dziś funkcje nowoczesnego centrum handlowego na lokalnym rynku, wychodząc daleko poza utarte schematy. Cieszy nas to, że dzięki tak innowacyjnemu projektowi możemy przecierać nowe szklaki – mówi Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

To, że mamy do czynienia z czymś nowym na rynku widać również w sposobie, w jaki dobrano atrakcje. Odwiedzający Minicentrum mogą m.in. wziąć udział w interaktywnej wystawie „Fale wokół nas”, którą stworzyło toruńskie Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”. Ekspozycja składa się z kilkunastu eksponatów i urządzeń. „Bawiąc się” nimi można zobaczyć, jak powstają fale dźwiękowe, wodne i świetlne. W ramach wystawy można także odwiedzić salę kinową.

Ponadto, w „Science Point” regularnie organizowane będą m.in. warsztaty i pokazy popularnonaukowe związane np. z projektowaniem robotów. Nie zabraknie także eksperymentów fizycznych i chemicznych, wykładów propagujących zdrowy tryb życia i ekologię, warsztatów teatralnych i plastycznych, zajęć z wykorzystaniem druku 3D czy zajęć językowych.

– Chociaż sama przestrzeń przemawia przede wszystkim do dzieci i młodzieży, to miejsce powstało z myślą o wielopokoleniowych rodzinach. Tutaj każdy, niezależnie od wieku, może przyjść i wzbogacić swoją wiedzę. „Science Point” podaje nawet najbardziej zawiłe kwestie naukowe i zjawiska w prosty i przystępny sposób, a co najważniejsze - bardzo angażujący, skłaniając do aktywności intelektualnej, ale i manualnej. Liczne atrakcje sprawiają z kolei, że wizyta w Minicentrum to również świetna zabawa dla całej rodziny – mówi Marcin Ochmański.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764