logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W Gliwicach odsłonięto mural Włodzimierza Lubańskiego

  PR 20.09.2022, przeczytano 403 razy
ilustracjastrzałka

168 m2 powierzchni, ponad 35 litrów farb i 300 elementów ceramicznych – to wszystko złożyło się na mural Włodzimierza Lubańskiego, który powstał z okazji 50. rocznicy zdobycia przez polskich reprezentantów złotego medalu olimpijskiego w Monachium. Duży udział w tym sukcesie miał właśnie Lubański, który strzelił podczas imprezy dwa gole. 20 września na budynku przy ulicy Przyszłości 2-6b w Gliwicach-Sośnicy oficjalnie odsłonięto jego mural. Autorem jest duet artystyczny Czary-Mury. Mecenat nad projektem objął zaś STS, sponsor narodowej reprezentacji piłkarskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-gliwicach-odslonieto-mural-wlodzimierza-lubanskiego,397280,artykul.html

Włodzimierz Lubański: - Drogę do złotego medalu olimpijskiego przeszedłem od zabaw dziecięcych na Sośnicy, przez ciężki trening w drużynie ligowej aż do reprezentacji Polski. Młodym piłkarzom doradzałbym zadanie sobie pytania, jakie cele chcą osiągnąć. A cele się osiąga się poprzez zaangażowanie, przez pracę, w pewnych momentach nawet przez poświęcenie i nieustanne poprawianie swoich braków. Nie tylko z kolegami, z którymi się trenuje, trzeba też znaleźć czas na trening indywidualny.

Mural w Gliwickiej Sośnicy powstawał przez dwa tygodnie. Przedstawia mierzące 4 metry popiersie Włodzimierza Lubańskiego wraz z odręcznym podpisem piłkarza. Praca jest wyjątkowa, bo tworzona w dwóch technikach artystycznych – na części projektu wykorzystano ponad 300 elementów ceramicznych, które w połączeniu z promieniami słońca sprawiają, że całość jest jeszcze bardziej efektowna.

– Mural to dla mnie ogromne wyróżnienie. Zwłaszcza że powstał w mieście mojego urodzenia, gdzie jako młody chłopak zacząłem kopać piłkę i tam zaczęła się moja kariera. Jest dla mnie miejsce wyjątkowe i cieszę się, że mural powstał właśnie tam. Wielkim wyróżnieniem jest też dołączenie do takich postaci, jak Kazimierz Deyna czy Kazimierz Górski, którzy też mają swoje murale. Mam nadzieję, że dla młodych ludzi to będzie inspiracja do osiągania sukcesów – mówi Lubański i dodaje: – Moja kariera może być dowodem na to, że marzenia mogą się spełnić poprzez pracę, zaangażowanie i dojście do mistrzostwa.

ilustracjastrzałka

Honorują wybitnych sportowców

Mural Lubańskiego to drugi projekt w ramach inicjatywy „Pamiętajmy o sportowcach”, której autorem jest STS, mecenas muralu i sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jej celem jest upamiętnienie wybitnych polskich zawodników.

– Sport od lat jest jednym z najważniejszych aspektów życia społecznego, gdyż pozwala się jednoczyć, kształtuje dobre postawy, wpływa na nasz rozwój. Równolegle stanowi sporą część historii. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach naszego DNA i strategii CSR, chcemy, by tych najbardziej znaczących dla rodzimego sportu i pokoleń kibiców sportowców honorować w szczególny sposób, a zarazem sprawić, by świadomość ich dokonań nie została zapomniana – tłumaczy Paweł Rabantek, chief marketing officer w STS.

Kolejne wspólne dzieło

– To nasza druga inicjatywa zrealizowana wspólnie z STS, tym razem pomysłodawcą była firma, która zaproponowała nam stworzenie dzieła tak wyjątkowej dla historii polskiej piłki postaci – mówią Marek Grela i Marta Piróg, artyści występujący pod nazwą Czary-Mury. I dodają: – Od początku istnienia Czary-Mury zależało nam na tworzeniu takich właśnie murali, dlatego niestrudzenie dążyliśmy do realizacji tego projektu. Z dumą i wielkim zaangażowaniem go tworzyliśmy i jesteśmy szczęśliwi, że dziś możemy go odsłonić.

– Blisko od dekady jesteśmy sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej i angażujemy się w świętowanie ważnych momentów dla rodzimego sportu. Cieszę się, że ponownie, po zeszłorocznym muralu Kazimierza Górskiego, możemy uhonorować wielkiego sportowca – podsumowuje Paweł Rabantek.

Źródło: Grupa STS

www.sts.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rusza kampania reklamowa marki Tarczyński na Litwie
5 grudnia marka Tarczyński rozpoczyna intensywną kampanię reklamową na Litwie. Celem jest promocja kabanosów z linii Tarczyński Exclusive. Działania o ogólnokrajowym zasięgu obejmą główne stacje telewizyjne, reklamę online, media społecznościowe oraz dodatkowe ekspozycje w sklepach. Wybór rynku litewskiego nie jest przypadkowy. Firma Tarczyński obecna jest tam już od kilku...
„Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd” – świąteczna kampania OSM Piątnica
OSM Piątnica startuje z wizerunkową kampanią świąteczną. W dniach od 1 do 20 grudnia w największych stacjach telewizyjnych emitowana będzie bożonarodzeniowa reklama Piątnicy. W spocie powraca sympatyczna babcia Eugenia z życzeniami - „Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd!”.
Dzięki wykorzystaniu zróżnicowanych kanałów komunikacyjnych Żabka ze swoim przekazem o upraszczaniu codzienności i korzyściach z tego płynących trafia do milionów konsumentów. Tylko w pierwszym miesiącu od uruchomienia silna kampania 360 „Uwolnij swój czas” pozwoliła dotrzeć do różnych grup konsumenckich –...
Polscy artyści tworzą serię limitowanych kart podarunkowych dla Amazon.pl
Z okazji zbliżających się świąt polscy artyści, Andrzej Mleczko, Ptaszek Staszek i Nieładnie Rysuje, przygotowali grafiki do serii limitowanych kart podarunkowych dostępnych na Amazon.pl.
Serdecznie zapraszamy na konferencję organizowaną przez Radę Reklamy, poświęconą najważniejszym, aktualnym tematom, które kształtują rynek etycznej reklamy w Polsce. To pierwsza konferencja w Polsce, która podejmuje m.in. temat greenwashingu w reklamie i nieuczciwej reklamy środowiskowej. IAB Polska jest partnerem instytucjonalnym wydarzenia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764