WIEDZA

W jaki sposób marki budują „męski customer experience”

Mateusz Zawiślak  PR - bezpłatny materiał PR | 11.05.2017, przeczytano 276 razy
ilustracjastrzałka
W jaki sposób marki budują „męski customer experience”

Nie od dziś wiadomo, że mężczyźni kupują inaczej niż kobiety. Coraz częściej słyszymy o gender marketingu i roli psychologii płci w kształtowaniu zachowań zakupowych. W jaki sposób wychodzą im naprzeciw projektanci przestrzeni sklepowych? Czy istnieje uniwersalny przepis na typowo męskie wnętrze? A może pora porzucić stereotypy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-jaki-sposob-marki-buduja-_meski-customer-experience_,32414,artykul.html

Męski punkt widzenia

Każdy projekt jest inny, wymaga indywidualnego podejścia i dostosowania do grupy docelowej marki. Fakt, że target danego sklepu stanowią mężczyźni, nie sprawia wcale, że wnętrze musi wyglądać w konkretny, z góry założony sposób. Istnieją jednak pewne zasady, których należy się trzymać niezależnie od przyjętego nurtu aranżacyjnego.  Związane jest to z psychologią płci i wynikających z niej różnic w sposobie robienia zakupów. Najważniejszym słowem, które powinno określać wnętrze męskiego sklepu jest funkcjonalność. Panowie podchodzą do czynności o wiele bardziej zadaniowo niż kobiety, a więc proces zakupowy trwa u nich znacznie krócej. Myślą bardziej analitycznie, badawczo w kontekście samego produktu – we wnętrzu z kolei dostrzegają mniej detali, niż płeć piękna, więc ich ilość powinna być ograniczona do minimum. Mężczyźni na zakupach są bardziej konkretni - chcą wejść, kupić i wrócić do domu, dlatego istotne jest zaaranżowanie całej ekspozycji i wnętrza tak, aby im to ułatwić.

- Asortyment musi być uporządkowany i właściwie skategoryzowany. Wnętrze idealne to takie, które charakteryzuje się logicznym, czytelnym układem, prostotą i minimalizmem. Stawiamy na czystość aranżacji i przestronność – mówi Anna Sulima – Gillow, kierownik Działu Projektowego Forbis Group.

Wyróżnić, a nie powielać

Funkcjonalność to jednak nie wszystko. Na pełne doświadczenie klienta składa się nie tylko komfort robienia zakupów, ale także klimat zbudowany poprzez wystrój - kolory, materiały, styl aranżacyjny. Utarło się, że mężczyźni z zasady preferują wyważone, stonowane wnętrza utrzymane w ciemnych odcieniach szarości, granatu czy brązu, przez co większość wnętrz męskich butików wygląda podobnie. Jak podkreślają eksperci, jest to ogromny błąd.

- Kluczem do dobrego wnętrza jest zdefiniowanie wyróżników danej marki, a nie powielenie stereotypu. Przestrzeń powinna korespondować z wizerunkiem i kreować taki świat, jakiego jego klient chciałby być częścią. Styl aranżacyjny ma wynikać z DNA danej marki, z tego jak chce komunikować się z klientem i jakie przekazywać mu emocje - mówi Anna Sulima Gillow – Nie wolno nam traktować mężczyzn jako jednego dużego zbioru, gdyż jest to bardzo zróżnicowana grupa konsumencka.

Wnętrza z tematem

W celu podkreślenia tożsamości danej marki i zbudowania wyjątkowego klimatu przy projektowaniu wnętrz sklepów wykorzystuje się często charakterystyczny motyw przewodni.

- Poprzez aranżację przestrzeni marki odpowiadają na aspiracje swojej grupy docelowej, dlatego też w przypadku butików z odzieżą dla panów, są to często motywy kojarzące się z męskością i adrenaliną, atrybutami męskiej atrakcyjności – mówi ekspert Forbis Group. Koncept dla marki Lancerto oparty jest na lotnictwie - aranżacja salonów nawiązuje do stylistyki klasycznego stroju pilota i wnętrza kokpitu samolotowego.  Projekt uzupełniły starannie dobrane detale: ściana wizerunkowa ze starymi fotografiami o tematyce lotniczej czy zegary przedstawiające poszczególne strefy czasowe. Inny, mniej klasyczny, a bardziej industrialny charakter ma koncept dla Essenza Man. Nawiązuje on stylistyką do warsztatu motocyklowego. W projekcie zastosowano surowe materiały, ręcznie formowane płytki ceglane, czarny listwowy sufit oraz meble z profili stalowych. Dodatkowo we wnętrzu wykorzystano czarno-białe fototapety przedstawiające sceny z warsztatów motocyklowych. Ascetyczny charakter wnętrza przełamują detale takie, jak fotel ze skórzaną tapicerką, miękkie zasłony w przymierzalniach, miedziane lampy, czy elementy z drewna orzechowego w ciepłym kolorze. Podkreślają one elegancki charakter marki. Wnętrze sklepu Recman nawiązuje z kolei do pozasprzedażowej działalności marki, która od 2011 roku jest Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski Mężczyzn w tenisie. Przestrzeń inspirowana jest kortem tenisowym i elegancką sportową szatnią. Projektanci zaproponowali elegancki grafitowy laminat, z którego wykonano meble przyścienne i ladę. Meble w strefie kolekcji casual tworzą stalowe profile, siatki i wieszaki lakierowane na kolor czarny. Kompozycja stołów w centralnym punkcie sklepu została wyróżniona orzechowymi blatami i grafitowo-białymi skrzyniami. Bezpośrednim nawiązaniem do tenisa, obok dekoracyjnych siatek na ścianach, jest rudo-brązowa posadzka korespondująca z nawierzchnią.

Źródło: Forbis Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
piątek 28.07.2017, 118 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone