logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W jakie zewnętrzne działania reklamowe warto zainwestować w 2023 roku?

  PR 23.01.2023, przeczytano 609 razy
ilustracja

W jaki sposób dobrać odpowiednie nośniki reklamowe w 2023 roku? Co będzie na topie i w co warto inwestować? Agencja reklamy zewnetrznej RECEVENT przygotowała zestawienie najpopularniejszych rozwiązań reklamowych, w które warto inwestować w 2023 roku. Sprawdziła także, jak będzie się rozwijał rynek OOH w nadchodzących latach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-jakie-zewnetrzne-dzialania-reklamowe-warto-zainwestowac-w-2023-roku,398728,artykul.html

Niepewna sytuacja gospodarcza, z którą mają do czynienia przedsiębiorstwa na całym świecie, wpływa na wiele obszarów funkcjonowania firm. Jednak te nadal będą inwestować w reklamę. Jak wynika z najnowszych prognoz, globalne wydatki na reklamę wzrosły w 2022 roku o prawie 9 procent w porównaniu do 2021 roku[1]. Najwięcej środków finansowych na płatne działania przeznaczają firmy funkcjonujące w regionie CEE – tu prognozowany wzrost wynosi ponad 12 procent. W 2023 roku rynek ma nadal rosnąć.

Sytuacja w branży OOH

Sektor OOH na świecie sukcesywnie rośnie. W 2021 roku jego wartość była szacowana na 31 miliardów dolarów, zaś prognozowany wzrost do 2024 roku wynosi 42,8 miliarda dolarów. Najnowsze analizy wskazują, że branża zamknęła rok 2022 z wynikiem 40,2 miliarda dolarów. Na popularności zyska nie tylko rynek OOH, ale także Digital OOH.

Personalizowane reklamy kluczem do sukcesu

W 2023 roku na popularności zyska personalizacja. Reklamy będą dopasowane do odbiorców, ich preferencji konsumenckich i zachowań zakupowych, oraz precyzyjnie geolokalizowane.

- Reklama jest skuteczna, gdy jest konsumowana przez odbiorców z własnego wyboru; ponadto gdy przyciąga uwagę przechodniów i mobilizuje ich do refleksji. Firmy w 2023 roku powinny inwestować w nietypowe nośniki, które będą spersonalizowane. Dobrze dopasowana reklama lepiej trafia w gusta odbiorców – uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Personalizacja to nie jedyny trend, który będziemy obserwować w nachodzącym roku. Dążenie do zrównoważonego rozwoju i coraz większa presja środowiskowa zmobilizują firmy do faworyzowania ekologicznych rozwiązań.

Inwestujesz w OOH? Pomyśl o ekologii

Współcześni konsumenci są świadomi. 3 na 4 gospodarstwa domowe oszczędzają energię elektryczną i wodę, zaś ponad 60 proc. Polaków przyznaje, że ochrona środowiska jest dla nich ważna[2]. Co więcej, aż 55 proc. konsumentów uważa, że biznes musi przejmować odpowiedzialność za zrównoważony rozwój i ochronę środowiska naturalnego.

- Mając na uwadze te dane, firmy powinny inwestować w formy reklamowe, które odciskają niższe piętno środowiskowe. Przed przedsiębiorstwami stoi ogromne wyzwanie związane z wprowadzaniem rozwiązań ekologicznych i walką z kryzysem energetycznym. Wybierając firmy działające w branży OOH, warto postawić na takie, które nie drukują z użyciem toksycznych solwentów i obniżają emisję dwutlenku węgla z własnej działalności, ponadto dają możliwość kompensacji wytworzonych gazów cieplarnianych dzięki dodatkowym projektom z zakresu ochrony klimatu. Przedsiębiorstwa, które chcą uchodzić za ekologiczne, będą współpracować w innymi firmami dbającymi o środowisko naturalne, to logiczna konsekwencja działania – dodaje prezes Recevent.

Personalizacja i ekologia to dwa wiodące trendy. A jakie nośniki będą na topie? Te, które są blisko odbiorców i dają możliwości lepszego dopasowania do potrzeb i oczekiwań konsumentów: reklamy na drzwiach marketów, citylighty oraz nieduże formaty wyklejane bluebackiem, które mogą być montowane w ciągach komunikacyjnych pieszych i samochodowych oraz łatwo relokowane.

Czy firmy będą inwestować w OOH nawet w czasie kryzysu? Dane rynkowe wyraźne wskazują trend rosnący – ponadto na rynku jest większa dostępność powierzchni reklamowych, co daje możliwość wyboru lepszych lokalizacji.

Na koniec pamiętajmy: gdy konkurencja przestaje inwestować w reklamę, koszt zakupu uwagi klienta spada. To kolejny argument za tym, że działania reklamowe powinny znaleźć się w każdej strategii firmy w 2023 roku.

Źródło: Recevent

Dodatkowe informacje:

[1] Dane Ad Spend.
[2] Customer Life, GfK.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764