logo
WIEDZA

W jakim kierunku zmierza reklama cyfrowa?

Mateusz Zawiślak  PR 05.02.2018, przeczytano 492 razy

Jak wynika z badań, w 2017 roku, po raz pierwszy wydatki na reklamę cyfrową były większe niż na reklamę telewizyjną. Pokazuje to jej siłę i znaczenie na rynku. W jakim kierunku zmierza i które jej obszary rozwiną się najbardziej? Na te pytania odpowiada Mariusz Maksymiuk – CEO sieci reklamowej Adexon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-jakim-kierunku-zmierza-reklama-cyfrowa,35316,artykul.html

Wielokanałowość

W czasach, w których klienci mogą dokonać zakupów zarówno za pomocą stron internetowych, platform społecznościowych, aplikacji i w wielu innych miejscach, reklama na tych kanałach jest rzeczą konieczną. Z uwagi na fakt stale rosnących możliwości, jakie oferuje technologia, reklama cyfrowa zmienia się w bardzo szybkim tempie. Obecnie, jeden lub dwa kanały nie wystarczą, aby osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe. Chcąc uzyskać lepsze rezultaty, należy przekazywać konsumentowi ofertę za pośrednictwem wielu platform, wykorzystując możliwości jakie daje omnichannel.

Czym zatem jest omnichannel? To podejście do sprzedaży i obsługi klienta, które tworzy spójne i zintegrowane doświadczenie, niezależne od tego, gdzie odbiorca po nie sięga. Klient może robić zakupy online na komputerze stacjonarnym, urządzeniu mobilnym, poprzez media społecznościowe, czy telefonicznie. Chodzi o udostępnienie mu możliwości zakupu, czy kontaktu w wielu miejscach. Podejmując decyzję o tym, z jakich kanałów powinna korzystać firma, aby zwiększyć sprzedaż, niezbędna jest znajomość klientów i tego, z jakich kanałów korzystają. Dzięki tym informacjom w łatwiejszy sposób można dotrzeć z przekazem do grupy docelowej.

Większość firm działa na kilku kanałach – posiadają strony internetowe, blogi, profile w mediach społecznościowych, wysyłają mailingi, prowadzą szerokie działania reklamowe. Najważniejsze, aby wszystkie te platformy działały na zasadzie synergii. Głównym założeniem wielokanałowości jest spójność przesyłania komunikatów i głęboka integracja wszystkich platform.

Blockchain

Ta nowa technologia będzie miała niewątpliwy wpływ na reklamę cyfrową w 2018. Jej celem jest zmniejszenie, a dalej całkowite wyeliminowanie oszustw reklamowych. Blockchain zwiększa także przejrzystość wydatków, i tym samym umożliwia wnikliwą analizę budżetu z podziałem na konkretne wydatki. Zdania na temat tego rozwiązania są podzielone. Jedni twierdzą, że zwiększy to szanse na dotarcie do docelowego użytkownika, we właściwym czasie, w jeszcze bardziej efektywny sposób. Druga strona zaś uważa, że technologia ta nie przyniesie żadnych pozytywnych skutków dla branży. Jak będzie? To pokażą najbliższe miesiące.

RODO

Wielkimi krokami zbliża się czas wprowadzenia ustawy o ochronie danych osobowych. Ma ona zmienić sposób, w jaki firmy będą mogły zbierać i przetwarzać informacje o konsumentach. Po wdrożeniu RODO, wymagana będzie większa przejrzystość w uzyskiwaniu zgody klientów na wykorzystywanie ich personaliów. Konsumenci będą mogli również usunąć z dowolnej bazy danych, zgromadzone o nich informacje. Oznacza to ogromne zmiany dla funkcjonowania całej branży, w szczególności jeśli chodzi o pozyskiwanie informacji na temat swoich klientów.

Świat reklamy cyfrowej czeka sporo przekształceń i nowych wyzwań. Zapewne będziemy świadkami zarówno wielu sukcesów, jak i nieudanych prób nowych zmian. Niemniej jednak, poziom i miejsce, w jakim znajduje się obecnie reklama cyfrowa, pokazują jak bardzo rozwinęła się ona w ciągu ostatnich lat. Nic nie wskazuje na to, aby miał być to koniec jej rozwoju – wręcz przeciwnie.

Źródło: Adexon

Dodatkowe informacje:

Autor: Mariusz Maksymiuk, prezes spółki mediowej Adexon. Funkcję tę pełni od marca 2016 roku. Posiada ponad dziewięcioletnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Jako CEO Adexon kieruje rozwojem agencji i zajmuje się, mi.in. poszerzaniem grona klientów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Czy RODO wymusi aneksy do umów z agencjami PR?
Rozmowa Piotra Ślusarczyka, eksperta netPR.pl, z Pawłem Soproniukiem, partnerem w agencji PR Neuron, na temat współpracy agencji PR z klientami w kontekście RODO oraz przetwarzania i ochrony danych osobowych.
Dla mnie nie ma spraw tabu: Pągowski o plakacie dla konkursu Koło
– Dla grafika, który powiedział w odpowiednim momencie: „papierosy są do dupy”, nie ma spraw tabu. – mówi Andrzej Pągowski – mistrz sztuki polskiego plakatu, a także artysta, który w swojej twórczości zmierzył się ostatnio z tematem… miejskiej potrzeby. Trendy w dzisiejszym świecie w dużej mierze w...
RODO: Zgoda bezpieczniejsza niż prawnie uzasadniony interes administratora
Rozmowa Piotra Ślusarczyka, eksperta netPR.pl, z dr. Maciejem Kaweckim, koordynatorem prac nad reformą ochrony danych osobowych, dyrektorem Departamentu Zarządzania Danymi w Ministerstwie Cyfryzacji, na temat stosowania przepisów RODO.
RODO: Zgody nie można domniemywać
Rozmowa Agnieszki Studzińskiej, redaktor prowadzącej Fundacji internetPR.pl, z dr. Maciejem Kaweckim, koordynatorem prac nad reformą ochrony danych osobowych, dyrektorem Departamentu Zarządzania Danymi w Ministerstwie Cyfryzacji, na temat stosowania przepisów RODO.
RODO: kto odpowie za błędy w ochronie danych? Klient czy agencja PR?
Rozmowa Aliny Stahl, rzecznika prasowego Biura Informacji Kredytowej, z dr. Maciejem Kaweckim, koordynatorem prac nad reformą ochrony danych osobowych, dyrektorem Departamentu Zarządzania Danymi w Ministerstwie Cyfryzacji, na temat stosowania przepisów RODO.
 
sobota 26.05.2018, 118 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone