logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: W kwietniu kultura i rozrywka popularna online

  PR 18.05.2018, przeczytano 1175 razy

Serwisy związane z kulturą i rozrywką cieszyły się popularnością wśród internautów nie tylko na przestrzeni tygodnia roboczego, ale przede wszystkim w soboty. Na stronach WWW o tej tematyce internauci spędzili w szósty dzień tygodnia więcej czasu niż w dni powszednie. Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa o tym, jak Polacy korzystali z sieci w kwietniu 2018 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-kwietniu-kultura-i-rozrywka-popularna-online,36562,artykul.html

Okazuje się, że aktywność internautów korzystających z komputerów osobistych i laptopów w kwietniu 2018 roku wyraźnie zmalała w soboty, kiedy to spędzili oni przeciętnie znacznie mniej czasu w sieci niż w pozostałe dni miesiąca - średnio 1 godz. 54 min w soboty w porównaniu z 2 godz. 7 min w pozostałe dni. Tendencja ta nie dotyczy stron związanych z kulturą i rozrywką, ponieważ serwisy o tej tematyce cieszyły się znacznie większą popularnością właśnie w szósty dzień tygodnia. Warto zwrócić uwagę na to, że strony te były również popularne w poniedziałek 2 i 30 kwietnia, czyli w Poniedziałek Wielkanocny oraz tuż przed długim majowym weekendem.

ilustracjastrzałka

W soboty wygrywają urządzenia mobilne

Z danych wynika, że w soboty znacznie chętniej przeglądaliśmy strony WWW na urządzeniach mobilnych niż na ekranach komputerów osobistych i laptopów. Internauci surfujący po sieci w soboty za pomocą urządzeń mobilnych wygenerowali w ten dzień średnio o 4 odsłony mniej niż w dni powszednie (liczba odsłon wykonanych w soboty wyniosła średnio 36 na jednego użytkownika, a w pozostałe dni tygodnia było to średnio 40 odsłon). Natomiast w przypadku komputerów osobistych i laptopów na użytkownika przypadły średnio 73 wykonane odsłony, a w pozostałe 6 dni - średnio 89 odsłon.

ilustracjastrzałka

Okres poświąteczny z dala od internetu

Okazuje się, że pierwszego dnia świąt oraz w Poniedziałek Wielkanocny Polacy poświęcili na korzystanie z internetu średnio 1 godz. 43 min. Najdłużej surfowano po sieci w środę 23 kwietnia - 2 godz. 26 min. Natomiast w sobotę 28 kwietnia internauci przeznaczyli najmniej czasu na przeglądanie stron WWW, ponieważ zajęło im to 1 godz. 31 min.

ilustracjastrzałka

W kwietniu z internetu skorzystało 27,8 mln Polaków (13,6 mln kobiet oraz 14,2 mln mężczyzn). Łącznie wygenerowali oni 54 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. 3 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był czwartek 26 kwietnia (23,1 mln osób), a najmniej osób korzystało z internetu w niedzielę 1 kwietnia (20,6 mln). Jeśli chodzi o urządzenia to za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 24,1 mln internautów. Natomiast 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,5 mln przeglądało strony WWW przy pomocy tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764