logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W listopadzie TVP zyskała widzów we wszystkich grupach wiekowych

  PR 02.12.2021, przeczytano 424 razy
ilustracja

W listopadzie Telewizja Polska odnotowała wzrost udziałów we wszystkich grupach wiekowych, podobnie TVP Info, które zajęło pozycję lidera kanałów informacyjnych. Wzrosły też udziały TVP2 oraz kanałów tematycznych: TVP Seriale, TVP Historia, TVP HD, TVP Kultura i TVP Polonia. Nowością w ofercie anten jest międzynarodowy kanał TVP World. Najliczniejszą widownię miesiąca zgromadził Mecz Eliminacji Mistrzostw Świata Katar 2022, a wśród telewizji śniadaniowej liderem było „Pytanie na śniadanie”. W analizowanym miesiącu aż 7 w TOP10 najliczniej oglądanych programów należało do Telewizji Polskiej. Liderem miesiąca była TVP1.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-listopadzie-tvp-zyskala-widzow-we-wszystkich-grupach-wiekowych,393973,artykul.html

Według NAM** w listopadzie 2021 r. Telewizja Polska jako jedyny nadawca umocniła pozycję lidera rynku we wszystkich grupach wiekowych. Dynamika wzrostu w grupie 4+ wyniosła ponad 2%, z kolei wśród widowni 16-59 kształtowała się na poziomie 1.7% oraz 1,3% w grupie komercyjnej.

Analogiczny wzrost odnotował kanał informacyjny Telewizji Polskiej. Udziały TVP Info w listopadzie br. wzrosły o 19,3% w grupie 4+, 21,6% w grupie 16-59 oraz ponad 14% w grupie komercyjnej. W analizowanym miesiącu TVP Info zajęło pozycję lidera z wynikiem 5,1% (grupa 4+) i uzyskało najwyższe miesięczne udziały od lipca 2020 r.

Również w listopadzie wiodącą anteną miesiąca pozostaje TVP1, której udziały były najwyższe w rynku i wyniosły 9,1%. Z kolei TVP2 uzyskała udziały na poziomie 7,9%, wyższe o 1,6% w porównaniu z listopadem 2020 r. (grupa 4+). W paśmie porannym widzowie licznie wybierali „Pytanie na śniadanie”. Średnia widownia porannego programu TVP2 w listopadzie wyniosła 422 tys. widzów przy udziałach 8,3%, zapewniając antenie TVP2 pozycję lidera.

Widzowie licznie oglądali także ofertę pozostałych kanałów. TVP Seriale w grupie 4+ uzyskało udziały na poziomie 1,56%, o 28,9% wyższe niż w listopadzie ubiegłego roku. Szczególne uznanie wśród widzów znalazły również TVP Historia z udziałami 0,59% (wzrost o 9,3%, grupa 4+) w porównaniu do roku ubiegłego. TVP HD z dynamiką wzrostu 17,8% zyskało udziały na poziomie 0,53%.

TVP Kultura zwiększyła udziały o 16,1% do poziomu 0,36%, a TVP Polonia o 25% do poziomu 0,2%. Wśród nowych kanałów Telewizji Polskiej, TVP Kobieta, która weszła na rynek w marcu 2021 r., utrzymała udziały z października, na poziomie 0,25% - to najwyższy miesięczny wynik anteny od startu emisji w grupie 4+.

18 listopada Telewizja Polska uruchomiła w pełni anglojęzyczny, całodobowy kanał TVP World jako odpowiedź na narastający kryzys na granicy polsko-białoruskiej oraz atak hybrydowy ze strony Białorusi, oraz Federacji Rosyjskiej noszący znamiona wojny informacyjnej. W dniach 18-21 listopada transmisje na tvpworld.com wygenerowały ponad 200 tys. odtworzeń.

Hitem miesiąca okazała się transmisja Eliminacji Mistrzostw Świata 2022 w Piłce Nożnej. Spotkanie Polska-Węgry w poniedziałek, 15 listopada obejrzało w momencie najwyższej oglądalności w TVP1 i TVP Sport ponad 7,4 mln widzów według (MOR*) oraz 5,2 mln widzów według (NAM**). Średnia widownia transmisji z meczu wyniosła na obu antenach 6,7 mln widzów według MOR oraz 4,6 mln widzów według NAM.

Również obchody Narodowego Święta Niepodległości cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. W czwartek, 11 listopada, ponad 2,4 mln widzów (MOR*) oraz 2,2 mln (NAM**) obejrzało w TVP1, TVP Info i TVP Polonia w momencie największej oglądalności transmisje uroczystości państwowych z tej okazji.

Ofertę anten TVP wzbogaciło w internecie wyjątkowe wydarzenie, I Międzynarodowy Festiwal Telewizyjny „Heart of Europe”, które w formule online odbyło się w dniach od 3 do 30 listopada. Jego ideą było stworzenia przestrzeni, która pozwoli dzielić się sztuką telewizyjną z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej. Podczas wydarzenia można było poznać najlepsze produkcje telewizji publicznych w naszym regionie. W Festiwalu wzięli udział nadawcy z Czech, Słowacji, Węgier, Litwy, Estonii, Ukrainy, Gruzji, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji i Serbii, którzy zgłosili łącznie prawie 90 produkcji w sześciu kategoriach konkursowych.

Z kolei w poniedziałek, 29 listopada podczas Gali Nagród Mediów Publicznych 2021 statuetkę w kategorii “Obraz” otrzymała Elżbieta Jaworowicz – za inspirowanie działań umożliwiających ludziom skuteczną walkę o swoje prawa i racje oraz za budowanie więzi z widzem. Jej program „Sprawa dla reportera” emitowany premierowo na antenie TVP1 oraz w serwisie TVP VOD z przerwami od 29 stycznia 1983 r. cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. W listopadzie najliczniej obejrzał się odcinek 4 listopada, którego widownia wyniosła 1,5 mln widzów, w piku 1,8 mln osób. Natomiast według NAM największą widownię zgromadził odcinek 18 listopada, który obejrzało 1,4 mln widzów, w piku ponad 1,5 mln osób.

Nagrody Mediów Publicznych przyznawane są co roku osobom ważnym dla rozwoju kultury narodowej. W kategorii „Obraz” nagrody otrzymali również: Ewa Stankiewicz – za film dokumentalny „Stan zagrożenia” porządkujący fakty dotyczące tragedii 10 kwietnia 2010 r. w Smoleńsku. Krystian Kuczkowski i Michał Bandurski – za dokumentalny film biograficzny „Krzysztof Krawczyk – całe moje życie”, poświęcony ikonie polskiej muzyki rozrywkowej. Piotr Śliskowski (reżyser) – za serial „Stulecie Winnych”, czyli epicką opowieść o losach wielopokoleniowej rodziny Winnych z podwarszawskiego Brwinowa, której losy wplecione zostały w dramatyczne wydarzenia XX wieku. Kalina Cyz – za unikatową jakość przekazu XVIII Konkursu Chopinowskiego na antenach TVP1, TVP Kultura i TVP Kultura 2 oraz popularyzację najważniejszego wydarzenia muzycznego.

Zapraszamy do odwiedzania naszego nowego profilu facebookowego „TVP Włącz się”, na którym znajdują się ciekawostki na temat kulis powstawania nowych projektów korporacyjnych oraz ludzi, dzięki którym powstają produkcje telewizyjne.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764