logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W MMP o nagrodzie Kantar Creative Effectiveness Awards dla IKEA

  PR 22.09.2024, przeczytano 526 razy
ilustracja

W najnowszym numerze Media Marketing Polska znalazł się artykuł autorstwa Pawła Loedla na temat skuteczności kampanii reklamowych na przykładzie kampanii IKEA Odzyskiwacze przestrzeni. Została ona nagrodzona w konkursie Kantar Creative Effectiveness Awards 2024.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-mmp-o-nagrodzie-kantar-creative-effectiveness-awards-dla-ikea,405756,artykul.html

Kampania IKEA Odzyskiwacze przestrzeni została nagrodzona przez Kantar w kategorii TV: TOP15 konkursu Kantar Creative Effectiveness Awards 2024. Nagrody są przyznawane na podstawie autentycznych opinii konsumentów z całego świata, uczestniczących w badaniach realizowanych przez Kantar. Stanowią zatem najlepszy dowód skuteczności kampanii. 

W gronie 15 najbardziej angażujących reklam na świecie, odnoszących najwyższe wyniki w badaniach Kantar, znalazła się również reklama IKEA. Oprócz samej idei, która pokazuje jak marka może rozwiązać te drobne problemiki, które często są jak kamyk w bucie, przykuła ona uwagę oceniających m.in. dzięki wykorzystaniu takich elementów czy narzędzi kreatywnych, jak muzyka czy hiperbola.

Paweł Loedl, Chief Strategy Officer, VML - w artykule dla Media Marketing Polska 

We współczesnym świecie, gdzie wyróżnialność i zapamiętywaność marki stają się coraz większym wyzwaniem, odwaga i kreatywność są kluczowe. Tworząc kampanie, które nie tylko zachwycają, ale przede wszystkim realizują konkretne cele biznesowe, stawiamy na jakość kreacji, która bezpośrednio wpływa na efektywność komunikacji. Badania Kantar potwierdzają, że dobrze przemyślane kreacje przynoszą wymierne rezultaty, dlatego analizujemy reakcje konsumentów i wsłuchujemy się w ich opinie, aby tworzyć kampanie, które naprawdę działają.

Karolina Szabłowska, Marketing Communications Manager IKEA

Kantar Effectiveness Awards - o nagrodzie

Nagrody Kantar Creative Effectiveness Awards są przyznawane na podstawie autentycznych opinii konsumentów z całego świata, uczestniczących w badaniach kampanii realizowanych przez Kantar. W tym gronie znalazła się kampania IKEA Odzyskiwacze przestrzeni jako jedyna reklama z Polski w kategorii TV. 

Jak wyjaśniają organizatorzy: "Kantar Creative Effectiveness Awards 2024 koncentruje się na budowaniu więzi z publicznością i na różnych sposobach, w jakich zwycięskie reklamy osiągnęły ten cel. W dobie szybko eskalujących social mediów, wiele marek preferuje ostrożniejsze podejście do komunikacji. Jednak odważne podejście może być potężnym wyróżnikiem, co wyraźnie widać w przypadku tegorocznych zwycięzców". Organizatorzy docenili pięć sposobów na skuteczne budowanie więzi z konsumentem: odwaga, szczerość, konsekwencja, komizm i dramaturgia. 

Hiperbola może być bardzo skutecznym narzędziem, pozwalającym na dotarcie do konsumenta i wywołanie emocji dotyczących marki. W spocie IKEA mamy wrażenie prawdziwego dramatyzmu i katastrofy. W tej reklamie z Polski, małe rzeczy otaczające nas w domu stają się ogromne i zaczynają nas przytłaczać. Bohaterowie przychodzą na ratunek, oferując małe produkty IKEA, aby pomóc zorganizować przytłaczające przedmioty i umieścić je z powrotem na swoim miejscu.

Kantar - uzasadnienie przyznania nagrody kampanii IKEA Odzyskiwacze przestrzeni

Źródło: VML Poland

vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SUPER GIFT: najlepsze artykuły promocyjne Festiwalu Marketingu
Podczas targów Festiwal Marketingu nie mogło zabraknąć kolejnej już edycji branżowego konkursu. Wystawcy zgłosili ponad 60 produktów do konkursu SUPER GIFT. Zwiedzający głosowali na gadżety, które najbardziej przypadły im do gustu w 7 kategoriach: do 5 zł, 5-20 zł, 20-50 zł, 50-100 zł, powyżej 100zł, Super Business Gift oraz Gift Box. W...
Piękno planety: 5. edycja konkursu na najlepsze zdjęcie satelitarne
Zmiany klimatu powodują nieodwracalne następstwa na Ziemi, zagrażając ekosystemom i miastom. Konieczne jest intensyfikowanie działań minimalizujących negatywne skutki klimatyczne oraz monitorowanie stanu planety, co nie może się odbyć bez danych satelitarnych. Piąta edycja organizowanego przez CloudFerro konkursu „Seize the beauty of our Planet” zachęca społeczność...
Znamy wyniki konkursu POS STARS 2024
Konkurs POS STARS odbył się 18 i 19 września podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku Festiwal Marketingu. Przyciągnął uwagę profesjonalistów z branży marketingowej i reklamowej, gromadząc innowacyjne projekty. Jego celem było wyróżnienie najlepszych materiałów wspierających sprzedaż.
Sony World Photography Awards 2025: skład jury i program wystaw
Sony World Photography Awards ogłosiło skład jury edycji 2025 oraz termin wystawy konkursowej w Londynie. Odbywający się już po raz 18., coroczny konkurs Sony World Photography Awards, ma na celu wyróżnienie fotografii, które kształtują nasz język wizualny. Należy do najbardziej prestiżowych i znanych wydarzeń tego rodzaju. Na przestrzeni lat stymulował...
Po tygodniach nadsyłania prac przez znakomitych twórców sztuki graficznej, kapituła wyłoniła zwycięzców konkursu na plakat Polskich Linii Lotniczych. W rywalizacji o atrakcyjne nagrody konkurowało łącznie 827 projektów. LOT na plakatach z 2024 roku to marka nowoczesna, dbająca o komfort, uśmiech i niepowtarzalne przeżycia swoich...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764