W najnowszym numerze Media Marketing Polska znalazł się artykuł autorstwa Pawła Loedla na temat skuteczności kampanii reklamowych na przykładzie kampanii IKEA Odzyskiwacze przestrzeni. Została ona nagrodzona w konkursie Kantar Creative Effectiveness Awards 2024.
Kampania IKEA Odzyskiwacze przestrzeni została nagrodzona przez Kantar w kategorii TV: TOP15 konkursu Kantar Creative Effectiveness Awards 2024. Nagrody są przyznawane na podstawie autentycznych opinii konsumentów z całego świata, uczestniczących w badaniach realizowanych przez Kantar. Stanowią zatem najlepszy dowód skuteczności kampanii.
W gronie 15 najbardziej angażujących reklam na świecie, odnoszących najwyższe wyniki w badaniach Kantar, znalazła się również reklama IKEA. Oprócz samej idei, która pokazuje jak marka może rozwiązać te drobne problemiki, które często są jak kamyk w bucie, przykuła ona uwagę oceniających m.in. dzięki wykorzystaniu takich elementów czy narzędzi kreatywnych, jak muzyka czy hiperbola.
Paweł Loedl, Chief Strategy Officer, VML - w artykule dla Media Marketing Polska
We współczesnym świecie, gdzie wyróżnialność i zapamiętywaność marki stają się coraz większym wyzwaniem, odwaga i kreatywność są kluczowe. Tworząc kampanie, które nie tylko zachwycają, ale przede wszystkim realizują konkretne cele biznesowe, stawiamy na jakość kreacji, która bezpośrednio wpływa na efektywność komunikacji. Badania Kantar potwierdzają, że dobrze przemyślane kreacje przynoszą wymierne rezultaty, dlatego analizujemy reakcje konsumentów i wsłuchujemy się w ich opinie, aby tworzyć kampanie, które naprawdę działają.
Karolina Szabłowska, Marketing Communications Manager IKEA
- Artykuł znajdziecie w najnowszym numerze Media Marketing Polska oraz na MMPonline.pl: mmponline.pl/agencje/news/analiza-kreatywnosc-vs.-efektywnosc-1401869
Kantar Effectiveness Awards - o nagrodzie
Nagrody Kantar Creative Effectiveness Awards są przyznawane na podstawie autentycznych opinii konsumentów z całego świata, uczestniczących w badaniach kampanii realizowanych przez Kantar. W tym gronie znalazła się kampania IKEA Odzyskiwacze przestrzeni jako jedyna reklama z Polski w kategorii TV.
Jak wyjaśniają organizatorzy: "Kantar Creative Effectiveness Awards 2024 koncentruje się na budowaniu więzi z publicznością i na różnych sposobach, w jakich zwycięskie reklamy osiągnęły ten cel. W dobie szybko eskalujących social mediów, wiele marek preferuje ostrożniejsze podejście do komunikacji. Jednak odważne podejście może być potężnym wyróżnikiem, co wyraźnie widać w przypadku tegorocznych zwycięzców". Organizatorzy docenili pięć sposobów na skuteczne budowanie więzi z konsumentem: odwaga, szczerość, konsekwencja, komizm i dramaturgia.
Hiperbola może być bardzo skutecznym narzędziem, pozwalającym na dotarcie do konsumenta i wywołanie emocji dotyczących marki. W spocie IKEA mamy wrażenie prawdziwego dramatyzmu i katastrofy. W tej reklamie z Polski, małe rzeczy otaczające nas w domu stają się ogromne i zaczynają nas przytłaczać. Bohaterowie przychodzą na ratunek, oferując małe produkty IKEA, aby pomóc zorganizować przytłaczające przedmioty i umieścić je z powrotem na swoim miejscu.
Kantar - uzasadnienie przyznania nagrody kampanii IKEA Odzyskiwacze przestrzeni
Źródło: VML Poland