logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„W Sieci”: internet na papierze pod redakcją Jacka Karnowskiego

  PR 20.11.2012, przeczytano 2313 razy

Opiniotwórczość i rzetelność prasy ustępuje miejsca otwartości Internetu. Ten z kolei skażony jest nadmiarem treści i chaosem informacyjnym. Wszyscy, którzy w obliczu przemian na rynku mediów, nie chcą stracić wartościowych opinii i cenią dociekliwość dziennikarską już wkrótce zyskają możliwość połączenia tradycji prasy drukowanej z innowacyjnością Internetu. „W sieci” to tytuł dwutygodnika, który już 26 listopada zadebiutuje na rynku prasy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-sieci%3A-internet-na-papierze-pod-redakcja-jacka-karnowskiego,17263,artykul.html

W magazynie znajdą się najciekawsze materiały z portali internetowych. Pozwoli to miłośnikom tradycyjnej prasy i wszystkim, którzy poszukują interesujących artykułów na stały dostęp do tekstów publikowanych w Internecie. Redaktorem naczelnym dwutygodnika jest dziennikarz i publicysta, współtwórca portalu wPolityce.pl - Jacek Karnowski.

Natłok dostępnych w Internecie informacji sprawia, że często nie udaje możemy dotrzeć do wielu interesujących materiałów dziennikarskich. „Sieć to morze informacji. Jak się w nim zorientować? Jak wybrać to, co najważniejsze?” – pyta Jacek Karnowski naczelny dwutygodnika osobistych opinii „W sieci”.

Do tej pory to Internet wykorzystywał materiały redakcji prasowych. „W sieci” zakłada odwrócenie tej zależności. Drukowany magazyn będzie czerpał z sieci najlepsze i najciekawsze artykuły, komentarze i opinie znanych osobistości świata polityki, kultury, biznesu i ekonomii. W jakim celu? „Internet płynie niesłychanie szybko, informacje znikają z głównych stron już po kilkunastu godzinach i później trudno je odnaleźć. Pomyśleliśmy - coś z tym trzeba zrobić. Również z tym, że sieć jest zamknięta dla tych, którzy wolą, bądź muszą żyć poza nią. Dlatego stworzyliśmy „W sieci” dwutygodnik osobistych opinii.” – mówi redaktor naczelny.

Redakcja skupi się na dziennikarstwie śledczym, tekstach polemicznych, nie będzie też unikać kwestii kontrowersyjnych, dobranych jednak z zachowaniem standardów dziennikarskich. „W sieci” pozwoli na zapoznanie z wyborem tekstów, ułożonych w bloki tematyczne omawiające bieżące informacje, szeroko opisujące aktualne tematy dyskusji medialnych, streszczające publikowane na portalach opinie.

„W sieci” wychodzi więc naprzeciw oczekiwaniom tych czytelników, którzy chcą dotrzeć do najciekawszych, a równocześnie wiarygodnych informacji. Magazyn skierowany jest zarówno do ludzi młodych – miłośników ogólnodostępnego Internetu – jak i czytelników starszych, którzy chętnie korzystają z prasy tradycyjnej.

Publicyści i zespół redakcyjny „W sieci” są gwarancją artykułów na najwyższym poziomie. Poza przedrukami artykułów z Internetu, dwutygodnik dostarczać będzie sporą dawkę własnych materiałów dziennikarskich, przygotowywanych specjalnie dla gazety.

Dwutygodnik może zaskoczyć nie tylko unikalną tematyką, ale także oryginalnym formatem – pośrednim między klasycznym magazynem, a gazetą codzienną – nowością na rynku tygodników. „W sieci” dostępny będzie dzięki szerokiej sieci dystrybucji. Redakcja przewiduje również możliwość zamówienia prenumeraty, zarówno za pośrednictwem spółek kolporterskich, Poczty Polskiej, jak i bezpośrednio poprzez kontakt z wydawcą – spółką Fratria.

Źródło: Apella

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Genialny pomysł! Faktycznie dziś to internety kreują rzeczywistość. Także tę medialną. Jednak informacje w nim szybko się pojawiają i tak samo szybko znikają. Warto byłoby to zbierać, dokumentować i wydawać w jednym miejscu! Dla tradycjonalistów, którzy cenią słowo pisane. Lubię braci Karnowskich, cenię ich styl i z pewnością będę kupował to pismo. Już nie mogę się doczekać poniedziałku!!

avatar użytkownika
,

Redaktor naczelny - pan Karnowski, jest osobą bardzo mocno zaangażowaną politycznie, nie wiemy zatem czy będzie to wydawnictwo spełniające standardy rzetelnego dziennikarstwa, czy też propagandowa tuba wykorzystywana do tego aby przekonać ludzi nie korzystających na co dzień z sieci, że internetowa opinia publiczna jest po tej jednej, "słusznej stronie".

Ale - czas pokaże. Ciekawsze jednak od politycznych i polityczno-biznesowych umocowań tego przedsięwzięcia jest to, że ktoś wpadł na pomysł aby treści zaczęły migrować w stronę odwrotną niż to było dotychczas. Ileż to razy słuchaliśmy, że dziennikarstwo internetowe to pasożyt żerujący na tradycyjnej, drukowanej prasie, że treści bezkarnie przeciekają z papieru na internetowe strony odbierając chleb tradycyjnym mediom i prowadząc do degradowania poziomu dziennikarstwa.

Zobaczymy zatem czy wydawnictwo to stanie się początkiem odwrócenia tego trendu. Ciekawe jak będzie wyglądała finansowa strona współpracy redakcyjnej - czy wydawnictwo zamierza płacić wydawcom internetowym za wykorzystywane przez siebie materiały? Jeśli tak, to czy do wyobrażenia jest aby wydawca powiązany z finansującym prawicowe media i kojarzonym z PiS Grzegorzem Biereckim przeznaczał środki na publikacje niewygodne politycznie? Czy może będzie odwrotnie, zaś tendencyjny dobór materiałów do publikacji uczyni z tego przedsięwzięcia narzędzie ukrytego finansowania słabych, internetowych mediów prawicowych i - być może - uzależniania ich od hojności stojącego za przedsięwzięciem, potężnego biznesowego patrona, o którym mówi się, że ma wielkie polityczne ambicje?
  

avatar użytkownika
,

Nie wiem po co te pytajniki - czy ktoś jeszcze się nie zorientował że tzw obiektywni komentatorzy naszej sceny politycznej dawno wyginęli? - o ile kiedykolwiek istnieli. Nikt już z szacownego grona komentatorów politycznych nie ukrywa że stoi po "jedynej słusznej stronie" a cała dziennikarska robota służy jedynie owej "słuszności" utrwalaniu. Szkoda fatygi na przedzieranie się przez propagandowy szlam Karnowskich, Semki czy Paradowskiej - lepiej posłuchać "własnoręcznie" naszych wybrańców i po poświęceniu im nieco pamięci naszych mózgowych twardych dysków uruchomić choć kilka szarych komórek - powinno wystarczyć do oceny. Dla Karnowskich, Lisickich, Ziemkiewiczów itp szkoda wysilać nawet te kilka komórek - poza propagandą nie mają nic do zaoferowania.  

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764