logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W Światowy Dzień Ziemi startuje kampania społeczna na rzecz edukacji klimatycznej

  PR 21.04.2021, przeczytano 945 razy
ilustracjastrzałka

Celem kampanii „TAK! dla edukacji klimatycznej” jest zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej – opartej na danych naukowych i realizowanej w ramach obowiązujących przedmiotów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-swiatowy-dzien-ziemi-startuje-kampania-spoleczna-na-rzecz-edukacji-klimatycznej,391132,artykul.html

Zmiana klimatu nie jest już tylko „potencjalnym” zagrożeniem, ale ma bezpośredni wpływ na życie ludzi i ekosystemów. Jest jednym z najistotniejszych wyzwań naszych czasów. Już dziś obserwujemy skutki globalnego ocieplenia w postaci coraz większej liczby i większego natężenia ekstremalnych warunków pogodowych jak i globalnych zmian, takich jak m.in. fale upałów, intensywne opady, nawałnice, bezśnieżne zimy, podnoszenie się poziomu mórz i oceanów, czy topnienie lodowców.

Z okazji przypadającego 22 kwietnia Światowego Dnia Ziemi UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, IKEA Retail Polska oraz Onet.pl, wspólnie, jako partnerzy, rozpoczynają kampanię społeczną „TAK! dla edukacji klimatycznej”. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na potrzebę uzupełnienia podstawy programowej w szkołach o rzetelną i opartą na potwierdzonych danych naukowych edukację na temat zmiany i ochrony klimatu. Na stronie www.edukacjaklimatyczna.com pojawi się petycja, dzięki której tysiące ludzi w Polsce będzie mogło wyrazić swoje poparcie dla tej inicjatywy.

Dzieci i młodzież są coraz bardziej świadomi zmiany klimatu i ich konsekwencji dla planety oraz odczuwają potrzebę dalszego pogłębiania swojej wiedzy na ten temat. Informacje odnośnie zmiany klimatu czerpią dzisiaj głównie z internetu, telewizji czy mediów społecznościowych.

- Edukacja klimatyczna leży u podstaw walki z kryzysem klimatycznym. Bez niej wszelkie działania podejmowane na rzecz ochrony klimatu mogą być odbierane przez społeczeństwo jako niezrozumiałe, niepotrzebne albo szkodliwe.  Niestety w opinii publicznej wciąż pojawiają się klimatyczne „fake newsy”. Dlatego tak ważna jest edukacja już od najwcześniejszych lat.  Rzetelna edukacja klimatyczna musi stać się jednym z priorytetów polskiej szkoły - zaznacza prof. Zbigniew Karaczun, prezes Polskiego Klubu Ekologicznego Okręgu Mazowieckiego, ekspert Koalicji Klimatycznej.

Partnerzy kampanii chcą zachęcić jak najwięcej osób do wyrażania poparcia dla edukacji klimatycznej w szkołach. Wspólnie apelują do polskiego rządu o podjęcie działań w tym zakresie, zwracając uwagę na stanowisko ONZ, według którego edukacja klimatyczna jest jednym z kluczowych elementów globalnej odpowiedzi na zmianę klimatu.

- Apelujemy o uwzględnienie i lepsze zintegrowanie w podstawie programowej wiedzy nt. zjawisk dotyczących kryzysu klimatycznego, które teraz są pomijane lub omawiane w niewystarczający sposób na lekcjach w polskich szkołach. Zespół ekspercki w ramach UN Global Compact Network Poland pracuje obecnie nad szczegółowymi rekomendacjami w tym zakresie, przedstawimy je jeszcze w tym roku szkolnym - zauważa Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel i Prezes Rady UN Global Compact Network Poland.

Zbierając jak największą liczbę podpisów pod petycją, partnerzy kampanii chcą pokazać skalę społecznego poparcia dla sprawy oraz zwrócić uwagę na potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej. W połowie lipca petycja, wraz z informacją o liczbie zebranych podpisów, zostanie przekazana do rządu.

ilustracjastrzałka

- Punkt krytyczny, po którego przekroczeniu może dojść do zachwiania globalnej równowagi systemu klimatycznego jest blisko, dlatego tak niezmiernie ważne jest, aby młodzi ludzie, do których należy przyszłość, już teraz mogli zdobyć jak najszerszą wiedzę o tym, jak chronić naszą planetę.  Musimy domagać się od rządzących, aby młodzież w polskich szkołach miała dostęp do wiedzy na temat zmiany klimatu i mogła mieć wpływ na to w jakim świecie będzie funkcjonować - mówi Mirosław Proppé, prezes WWF Polska.

Budowanie świadomych i odpowiedzialnych społecznie postaw jest niezbędne w obliczu wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się obecne i przyszłe pokolenia.

- Młodym ludziom jesteśmy to po prostu winni.  To właśnie najmłodsze pokolenie, dzisiejsi uczniowie, najbardziej odczują skutki zmiany klimatu. Starsze pokolenia zgotowały im ten los, ale nie mają moralnego prawa odbierać im szansy na zdobywanie wiedzy, która posłuży im do walki o zdrowszą i bezpieczniejszą przyszłość. To właśnie najmłodsi mogą tu wiele zdziałać. Ich determinacja niejednokrotnie pokazała, że zmiana zaczyna się wraz z nowym pokoleniem – zaznacza prof. Zbigniew  Karaczun.

- Okres edukacji szkolnej jest tym czasem, gdy młodzi ludzie tworzą swoją wizję świata i swojej  przyszłości, a robią to, bazując w dużej mierze na wiedzy zdobytej od nauczycieli. W obecnym kształcie wiedza ta jest niepełna, a więc i niepełne jest wyobrażenie absolwentów polskich szkół na temat rzeczywistości. Nasi rówieśnicy, nieświadomi zachodzącej zmiany klimatu, podejmują decyzje - od tych prozaicznych, po te dotyczące życiowych planów – bazując na nieaktualnych, wybrakowanych danych. Tylko rzetelna edukacja klimatyczna pozwoli nam przygotować się na wyzwania kryzysu klimatycznego i stać się w innowatorami proklimatycznych rozwiązań. Mówi się, że jesteśmy przyszłością tego kraju, ale obecnie nasza przyszłość leży w rękach decydentów i innych dorosłych - mówi Szymon Kacprzak z Młodzieżowego Strajku Klimatycznego.

W kampanię od samego początku zaangażowała się IKEA Retail Polska, której działania w obszarze ochrony klimatu i edukacji klimatycznej są wpisane w strategię zrównoważonego rozwoju, zakładającą, że firma do 2030 r. stanie się marką przyjazną dla klimatu, uwzględniając cały łańcuch dostaw.

- Wizją IKEA jest „tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi”, co oznacza także inspirowanie ich do życia w bardziej zrównoważony sposób, bez nadużywania zasobów naszej planety. Rzetelnie prowadzona edukacja w szkołach nie tylko uwrażliwi je na problemy, z jakimi mierzy się świat, ale również przygotuje je do stawienia czoła wyzwaniom klimatycznym, które w najbliższych latach wciąż będą przed nami. Dlatego zaangażowaliśmy się w kampanię, która jak wierzymy, przyczyni się do trwałej zmiany, z korzyścią dla przyszłych pokoleń - mówi Karin Sköld, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska. - Jednym z filarów wspólnej kampanii jest założenie mówiące, że walka z kryzysem klimatycznym jest możliwa tylko dzięki połączonym wysiłkom i zaangażowaniu firm, rządów oraz osób prywatnych. Wszyscy musimy współpracować, aby stworzyć społeczeństwo niskoemisyjne, które stymuluje zatrudnienie, przedsiębiorczość i innowacyjność - podsumowuje.

W ramach kampanii powstała seria materiałów z wizerunkami dzieci trzymających transparenty z hasłem „Podaruj mi...”, które w przejmujący sposób zwracają uwagę na konsekwencje zmiany klimatu, mające wpływ na ich życie. Działania promujące kampanię będą prowadzone głównie online. Oficjalny hashtag kampanii to #TakDlaEdukacjiKlimatycznej.

Za ideę strategiczną, koncepcję kreatywną, opracowanie materiałów oraz produkcję odpowiada agencja VMLY&R, za planowanie mediów i zakup mediów odpowiada agencja Wavemaker. Komunikacja PR i Public Affairs kampanii jest prowadzona przy wsparciu agencji Havas PR.

Źródło: IKEA Retail Polska

www.ikea.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
Jarosław Łuczka Product Ownerem w Adquery
Do zespołu platformy technologicznej adQuery, oferującej kompleksowe rozwiązania z zakresu kampanii digital, dołączył Jarosław Łuczka. Jako Product Owner odpowiada za rozwój technologii w zakresie nowych funkcjonalności, komunikację oraz rozbudowę oferty produktowej firmy.
Nikon: uniwersalny superzoom Nikkor Z 28-400mm f/4-8 VR
Nikon wprowadza do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy z serii Z – NIKKOR Z 28-400mm f/4-8 VR. Dzięki kompaktowym wymiarom, małej masie i aż 14,2-krotności zooma jest on niezwykle uniwersalny i wygodny do w codziennym użytkowaniu z korpusem Nikon Z. Obiektyw sprawdzi się różnorodnych warunkach, zależnych od inspiracji: od rozległych krajobrazów, poprzez klimatyczną...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764