logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W tym miesiącu królują Podróże - nowe statystyki Fotoprawo.pl

  PR 24.02.2017, przeczytano 423 razy

Redaktorzy portalu fotoprawo.pl przeprowadzili comiesięczne statystyki ukazujące, czy polskie media przestrzegają praw własności intelektualnej fotografów, poprawnie oznaczając publikowane zdjęcia. Analizie poddano wybrane magazyny podróżnicze oraz sportowe. Tytuł lidera otrzymało pismo Podróże, w którym 80% fotografii zostało prawidłowo podpisanych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-tym-miesiacu-kroluja-podroze---nowe-statystyki-fotoprawo.pl,31580,artykul.html

Magazyny podróżnicze mają na celu inspirować czytelnika – miłośnika podróżowania. Publikowane zdjęcia bardzo często ukazują nietuzinowe i zachwycające fotografie przedstawiające najróżniejsze zakątki świata. Jednak czy te wszystkie piękne zdjęcia są publikowane z podpisem jego autora? Spośród przeanalizowanych magazynów podróżniczych (Podróże, National Geographic Polska, Kontynenty) na pierwszym miejscu uplasował się magazyn Podróże (80% poprawnie podpisanych oraz 20% częściowo). National Geograpfic Polska oraz Kontynety osiągnęły natomiast niechlubny wynik w ilości fotografii niepodpisanych – 63%.

Magazyny sportowe ze względu na swój profil i kierunek bardzo się od siebie różnią, każdy obrazuje świat wybranej dyscypliny sportowej – od golfa po bieganie, żeglarstwo czy kulturystykę. Jednak wszystkie posiadają jeden element wspólny – zdjęcia inspirujące do aktywności fizycznej. Wśród analizowanych pism - Runner’s World, Golf&Roll, KIF, najlepszy wynik w kategorii poprawnego oznaczania fotografii osiągnął – Golf&Roll, w którym 49% opublikowanych zdjęć było podpisanych nazwiskiem autora. Jednak to nie jest standard, w całej grupie wynik ten wynosi tylko 25%. W magazynie KIF aż 97% fotografii zostało opublikowanych bez żadnego podpisu, a w Runner’s World wynik wyglądał następująco: 2% niepodpisanych, 52% częściowo oraz 44% poprawnie oznaczonych fotografii.

Prawidłowy podpis oznacza umieszczenie pod zdjęciem zarówno imienia i nazwiska (lub pseudonimu) autora, jak i agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe. Fotografie nieposiadające kompletnego opisu cechował brak jednego ze wspomnianych elementów (nazwiska, bądź podmiotu posiadającego prawa autorskie). Niepodpisane zdjęcia to natomiast te, które nie były w żaden sposób oznaczone.

Źródło: Fotoprawo.pl

www.fotoprawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764