logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W tym miesiącu królują Podróże - nowe statystyki Fotoprawo.pl

  PR 24.02.2017, przeczytano 457 razy

Redaktorzy portalu fotoprawo.pl przeprowadzili comiesięczne statystyki ukazujące, czy polskie media przestrzegają praw własności intelektualnej fotografów, poprawnie oznaczając publikowane zdjęcia. Analizie poddano wybrane magazyny podróżnicze oraz sportowe. Tytuł lidera otrzymało pismo Podróże, w którym 80% fotografii zostało prawidłowo podpisanych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-tym-miesiacu-kroluja-podroze---nowe-statystyki-fotoprawo.pl,31580,artykul.html

Magazyny podróżnicze mają na celu inspirować czytelnika – miłośnika podróżowania. Publikowane zdjęcia bardzo często ukazują nietuzinowe i zachwycające fotografie przedstawiające najróżniejsze zakątki świata. Jednak czy te wszystkie piękne zdjęcia są publikowane z podpisem jego autora? Spośród przeanalizowanych magazynów podróżniczych (Podróże, National Geographic Polska, Kontynenty) na pierwszym miejscu uplasował się magazyn Podróże (80% poprawnie podpisanych oraz 20% częściowo). National Geograpfic Polska oraz Kontynety osiągnęły natomiast niechlubny wynik w ilości fotografii niepodpisanych – 63%.

Magazyny sportowe ze względu na swój profil i kierunek bardzo się od siebie różnią, każdy obrazuje świat wybranej dyscypliny sportowej – od golfa po bieganie, żeglarstwo czy kulturystykę. Jednak wszystkie posiadają jeden element wspólny – zdjęcia inspirujące do aktywności fizycznej. Wśród analizowanych pism - Runner’s World, Golf&Roll, KIF, najlepszy wynik w kategorii poprawnego oznaczania fotografii osiągnął – Golf&Roll, w którym 49% opublikowanych zdjęć było podpisanych nazwiskiem autora. Jednak to nie jest standard, w całej grupie wynik ten wynosi tylko 25%. W magazynie KIF aż 97% fotografii zostało opublikowanych bez żadnego podpisu, a w Runner’s World wynik wyglądał następująco: 2% niepodpisanych, 52% częściowo oraz 44% poprawnie oznaczonych fotografii.

Prawidłowy podpis oznacza umieszczenie pod zdjęciem zarówno imienia i nazwiska (lub pseudonimu) autora, jak i agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe. Fotografie nieposiadające kompletnego opisu cechował brak jednego ze wspomnianych elementów (nazwiska, bądź podmiotu posiadającego prawa autorskie). Niepodpisane zdjęcia to natomiast te, które nie były w żaden sposób oznaczone.

Źródło: Fotoprawo.pl

www.fotoprawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w Zarządzie i Radzie Nadzorczej Gemius S.A.
Decyzją Walnego Zgromadzenia Marcin Pery przechodzi do Rady Nadzorczej Gemius S.A. Zarząd Spółki będzie składał się z Artura Surmackiego i Jakuba Wysoczańskiego.
LG wprowadza zaktualizowaną platformę webOS Hub
Firma LG Electronics ogłosiła premierę webOS Hub 3.0 – najnowszej wersji platformy telewizyjnej przeznaczonej dla producentów zewnętrznych. Nowa wersja zawiera technologie sztucznej inteligencji oraz szereg funkcji mających na celu poprawę doświadczeń użytkownika. Na początku będzie dostępna dla telewizorów UHD z wyświetlaczami 60 Hz, a od lipca zostanie...
Forbes Women z rankingiem 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych
W środę 18 czerwca br. na rynku ukazał się nowy magazyn „Forbes Women” z rankingiem 100 najcenniejszych kobiecych marek. Numerem jeden w rankingu 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych jest Iga Świątek z wartością 2,1 mld zł. Na drugim miejscu znalazła się Anna Lewandowska (288,5 mln zł), na trzecim Magda Linette (285 mln zł).
Dwa nowe działy redakcyjne w Newsweeku
Od niedawna czytelnicy i czytelniczki tygodnika Newsweek Polska mogą czytać artykuły w dwóch nowych działach: Lifestyle i Technologie. Materiały zawarte w obu sekcjach tworzone są przez zespół redakcyjny Newsweeka.
Opolskie koncerty zdominowały TOP10 programów weekendu
Ranking najliczniej oglądanych propozycji telewizyjnych minionego weekendu zdominowały koncerty 62. KFPP w Opolu. Pierwsza trójka najliczniej oglądanych tytułów to „Trzy ćwiartki Jacka Cygana – urodziny”, które w momencie najwyższej oglądalności zgromadziło 2,4 mln widzów, „Premiery” i „Zróbmy więc...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764