logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W Warszawie powstał mural „(Z)mierz się z cukrzycą”

  PR 18.11.2022, przeczytano 805 razy
ilustracjastrzałka

Na warszawskiej mapie murali pojawiła się wyjątkowa praca, która ma zwrócić uwagę przechodniów na słodko-gorzki problem, z jakim do 2050 roku mierzyć się będzie co 3. osoba na świecie. Zdobiący praską kamienicę mural powstał w ramach kampanii „(Z)mierz się z cukrzycą”, której celem jest podniesienie świadomości społeczeństwa na temat prawidłowego, regularnego pomiaru cukru we krwi. Mural znajduje się przy ulicy Zamoyskiego 29, tak więc następny przystanek – metro Stadion Narodowy, a stacja docelowa – cukrzyca pod kontrolą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-warszawie-powstal-mural-_%28z%29mierz-sie-z-cukrzyca_,398041,artykul.html

Cukrzycy nie leczy się „na oko”

Każdego dnia miliony osób na świecie muszą mierzyć się z cukrzycą, o której dziś już możemy powiedzieć, że to choroba cywilizacyjna. W Polsce jest obecnie blisko 3 miliony diabetyków, a prawie 2 mln nie wie, że choruje, co oznacza, że wśród bliskich nam osób mogą być osoby niezdiagnozowane.

Cukrzyca jest chorobą metaboliczną, która wymaga konkretnych, systematycznych działań, by zapobiec powikłaniom, tj. m.in.: chorobie oczu, układu sercowo-naczyniowego czy nerek. Groźnym powikłaniem cukrzycy jest też tzw. zespół stopy cukrzycowej, który może doprowadzić do konieczności amputacji. Nie da się jej pokonać, ale można się z nią skutecznie mierzyć, przyjmując odpowiednie leki, odżywiając się w sposób prawidłowy, uprawiając sport i przede wszystkim - kontrolując regularnie poziom cukru. Skuteczna kontrola cukrzycy to przede wszystkim samokontrola diabetyka, dzięki której może on prowadzić normalne, aktywne życie.

Diabetyku! (Z)mierz się z cukrzycą

Warszawski mural jest głównym elementem kampanii „(Z)mierz się z cukrzycą”, prowadzonej przez Roche Diabetes Care Polska, dystrybutora glukometru Accu-Chek Instant. 4-letnia Helenka, 31-letni Filip i 70-letni Henryk to troje z ośmiu (super)bohaterów, których zobaczymy na muralu. Różni ich wiek, styl życia, plany i marzenia, ale łączy cukrzyca oraz czerwona kropelka krwi, nawiązująca do pomiarów poziomu cukru za pomocą glukometru. Są superbohaterami dla siebie i swoich bliskich, ponieważ każdego dnia stawiają czoła słodko-gorzkiej chorobie. To zwykli-niezwykli ludzie, którzy przypominają nam o tym, że cukrzyca nie ma metryki i może dotknąć każdego z nas, ale można się z nią skutecznie mierzyć, dokonując regularnych pomiarów cukru we krwi.

- Cukrzyca zmienia codzienność osoby zdiagnozowanej i wymaga wprowadzenia do życia kilku powtarzalnych czynności, tj. przyjmowanie insuliny oraz regularne mierzenie cukru. Niestety, wiemy, że wielu diabetyków zapomina o tym, iż glukometr to ich sprzymierzeniec w mierzeniu się z cukrzycą, który powinien towarzyszyć im każdego dnia. Zbyt rzadkie pomiary cukru nie dają pełnego obrazu choroby i utrudniają jej skuteczne kontrolowanie, prowadząc często do ciężkich powikłań. Każdy diabetyk regularne pomiary cukru powinien mieć we krwi – mówi Marta Rosińska, General Manager Roche Diabetes Care Polska. - W kampanii „(Z)mierz się z cukrzycą” chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na kwestię samokontroli i pomiaru cukru. Każdy z nas może mieć w swoim otoczeniu osobę chorą, dlatego warto przypominać o tym, że mierzenie poziomu cukru we krwi to konieczność, a jednocześnie podstawa w leczeniu cukrzycy. Mimo że jest to choroba, która wymaga od diabetyka samodyscypliny, to można z nią normalnie, aktywnie żyć. Każdy diabetyk jest superbohaterem: osoby chore codziennie realizują się zawodowo i prywatnie, rozwijają swoje pasje czy pokonują maratony. Dzięki temu, że z odwagą i konsekwencją mierzą się z chorobą, nie są przez cukrzycę ograniczani. Kolorowy mural ma przypominać im o tym nie tylko 14 listopada, w Światowym Dniu Cukrzycy, lecz na co dzień – dodaje.

Mural na warszawskiej Pradze, przy ulicy Zamoyskiego 29, można podziwiać od 9 listopada.

Za kreacje do kampanii oraz projekt muralu odpowiada Good Looking Studio. Działania edukacyjne obejmujące Social Media, w tym współpracę z Influencerami, prowadzi agencja ASAP&ASAP, natomiast działania komunikacyjne i media relations - agencja M&CC.

Źródło: M&CC

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764