logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W Żywcu ruszyła Świąteczna Zwrotka Ż

  PR 13.12.2019, przeczytano 1177 razy
ilustracjastrzałka

Marka Żywiec zachęca mieszkańców Żywca do oddawania butelek zwrotnych bez paragonu w świątecznej akcji na rzecz środowiska. Oddając butelki w specjalnej strefie, która stanęła na żywieckim Rynku, mieszkańcy wesprą posadzenie drzew tlenowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-zywcu-ruszyla-swiateczna-zwrotka-z,385077,artykul.html

Butelki zwrotne to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowania w jakim dostępne jest piwo. Dlaczego? Butelka zwrotna może krążyć 25 razy w ciągu 5 lat i być ponownie wykorzystana bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Gdyby zabrakło butelek zwrotnych, mieszkańcy Żywca musieliby wyrzucić do śmieci ponad 500 ton pustych butelek rocznie[i]. Dlatego zamiast wyrzucać, warto dawać jej drugie i kolejne życie.

Z tego powodu na żywieckim Rynku stanęła specjalna Strefa Świątecznej Zwrotki Ż, w której mieszkańcy będą mogli oddać butelki zwrotne łatwo i bez paragonu. Każda oddana w strefie butelka Grupy Żywiec (Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Brackie i EB) to 0,35  zł dla oddającego, a także 1 zł, którą marka Żywiec przeznaczy na posadzenie drzew tlenowych na terenie miasta. Drzewa tlenowe produkują nawet 10 razy więcej tlenu niż inne drzewa liściaste, dzięki czemu przyczyniają się do poprawy powietrza. Dzięki ogromnym liściom pochłania duże ilości CO2, wytwarzając znaczne ilości tlenu.

ilustracjastrzałka

–  Żywiec od ponad 160 lat warzony jest w tym samym miejscu – Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu. Dlatego konsekwentnie staramy się zmniejszać nasz wpływ na środowisko, dzięki czemu Arcyksiążęcy Browar w Żywcu jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska browarów w naszej firmie. Wiemy, że nawet małe, codzienne czynności mogą mieć duży wpływa na środowisko, dlatego przygotowaliśmy Świąteczną Zwrotkę Ż z myślą o mieszkańcach miasta, w którym warzymy nasze piwo. W ten sposób zachęcamy mieszkańców do zwracania butelek oraz troski o środowisko naturalne – mówi Tomasz Klima, dyrektor Arcyksiążęcego Browary w Żywcu.

Świąteczna Zwrotka Ż to jedno z wielu działań o charakterze ekologicznym realizowanych przez Grupę Żywiec w mieście. W ubiegłych latach Browar przeznaczył 70 tys. zł na zakup sześciu urządzeń pomiaru jakości powietrza na terenie miasta, był sponsorem kampanii Eko-Edukatorzy na temat smogu realizowanej przez Żywiecką Fundacją Rozwoju, a także wspiera sprzątanie Jeziora Żywieckiego.

ilustracjastrzałka

– Dziś wracamy do dobrych praktyk ponownego wykorzystywania opakowań. Trudno jest zawsze pamiętać o paragonie, dlatego akcja umożliwiając oddawanie butelek zwrotnych bez paragonu promuje dobre nawyki konsumenckie wśród mieszkańców i pozwala na ponowne wykorzystanie materiałów zamiast wyrzucania ich do śmieci – mówi Antoni Szlagor, burmistrz miasta Żywca.

ilustracjastrzałka

Akcja potrwa od 9 do 19 grudnia i stanowi część szerszych działań Grupy Żywiec pod hasłem, „Daj butelce drugie życie”, której celem jest umożliwienie konsumentom zwrotu butelek bez konieczności posiadania paragonu na terenie całej Polski. Obecnie w akcji bierze udział ponad 5 tys. sklepów, w tym Sklep Spożywczy przy Osiedlu Młodych 1 w Żywcu oraz kilka sklepów najbliższej okolicy Żywca. Szczegółowa mapa sklepów oraz specjalny formularz dla zainteresowanych sklepów dostępny jest na stronie www.zwrocbutelke.pl.

ilustracjastrzałka

Źródło: Grupa Żywiec

www.grupazywiec.pl

Dodatkowe informacje:

[i] [i] Szacunki Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO na podstawie danych własnych Grupy Żywiec.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764