logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

W Żywcu ruszyła Świąteczna Zwrotka Ż

  PR 13.12.2019, przeczytano 564 razy
ilustracjastrzałka

Marka Żywiec zachęca mieszkańców Żywca do oddawania butelek zwrotnych bez paragonu w świątecznej akcji na rzecz środowiska. Oddając butelki w specjalnej strefie, która stanęła na żywieckim Rynku, mieszkańcy wesprą posadzenie drzew tlenowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-zywcu-ruszyla-swiateczna-zwrotka-z,385077,artykul.html

Butelki zwrotne to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowania w jakim dostępne jest piwo. Dlaczego? Butelka zwrotna może krążyć 25 razy w ciągu 5 lat i być ponownie wykorzystana bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Gdyby zabrakło butelek zwrotnych, mieszkańcy Żywca musieliby wyrzucić do śmieci ponad 500 ton pustych butelek rocznie[i]. Dlatego zamiast wyrzucać, warto dawać jej drugie i kolejne życie.

Z tego powodu na żywieckim Rynku stanęła specjalna Strefa Świątecznej Zwrotki Ż, w której mieszkańcy będą mogli oddać butelki zwrotne łatwo i bez paragonu. Każda oddana w strefie butelka Grupy Żywiec (Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Brackie i EB) to 0,35  zł dla oddającego, a także 1 zł, którą marka Żywiec przeznaczy na posadzenie drzew tlenowych na terenie miasta. Drzewa tlenowe produkują nawet 10 razy więcej tlenu niż inne drzewa liściaste, dzięki czemu przyczyniają się do poprawy powietrza. Dzięki ogromnym liściom pochłania duże ilości CO2, wytwarzając znaczne ilości tlenu.

ilustracjastrzałka

–  Żywiec od ponad 160 lat warzony jest w tym samym miejscu – Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu. Dlatego konsekwentnie staramy się zmniejszać nasz wpływ na środowisko, dzięki czemu Arcyksiążęcy Browar w Żywcu jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska browarów w naszej firmie. Wiemy, że nawet małe, codzienne czynności mogą mieć duży wpływa na środowisko, dlatego przygotowaliśmy Świąteczną Zwrotkę Ż z myślą o mieszkańcach miasta, w którym warzymy nasze piwo. W ten sposób zachęcamy mieszkańców do zwracania butelek oraz troski o środowisko naturalne – mówi Tomasz Klima, dyrektor Arcyksiążęcego Browary w Żywcu.

Świąteczna Zwrotka Ż to jedno z wielu działań o charakterze ekologicznym realizowanych przez Grupę Żywiec w mieście. W ubiegłych latach Browar przeznaczył 70 tys. zł na zakup sześciu urządzeń pomiaru jakości powietrza na terenie miasta, był sponsorem kampanii Eko-Edukatorzy na temat smogu realizowanej przez Żywiecką Fundacją Rozwoju, a także wspiera sprzątanie Jeziora Żywieckiego.

ilustracjastrzałka

– Dziś wracamy do dobrych praktyk ponownego wykorzystywania opakowań. Trudno jest zawsze pamiętać o paragonie, dlatego akcja umożliwiając oddawanie butelek zwrotnych bez paragonu promuje dobre nawyki konsumenckie wśród mieszkańców i pozwala na ponowne wykorzystanie materiałów zamiast wyrzucania ich do śmieci – mówi Antoni Szlagor, burmistrz miasta Żywca.

ilustracjastrzałka

Akcja potrwa od 9 do 19 grudnia i stanowi część szerszych działań Grupy Żywiec pod hasłem, „Daj butelce drugie życie”, której celem jest umożliwienie konsumentom zwrotu butelek bez konieczności posiadania paragonu na terenie całej Polski. Obecnie w akcji bierze udział ponad 5 tys. sklepów, w tym Sklep Spożywczy przy Osiedlu Młodych 1 w Żywcu oraz kilka sklepów najbliższej okolicy Żywca. Szczegółowa mapa sklepów oraz specjalny formularz dla zainteresowanych sklepów dostępny jest na stronie www.zwrocbutelke.pl.

ilustracjastrzałka

Źródło: Grupa Żywiec

www.grupazywiec.pl

Dodatkowe informacje:

[i] [i] Szacunki Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO na podstawie danych własnych Grupy Żywiec.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja mediowa Starcom Polska (Publicis Groupe Polska) uruchomiła własny podcast zatytułowany „Rozmowy Strategiczne”, który ma się stać dla Klientów agencji i całej brażny marketingowej, następnym po serwisie www.cmoinsider.pl źródłem wiedzy i inspiracji na temat najbardziej aktualnych tendencji w biznesie i komunikacji marketingowej.
Portfolio agencji poszerzyło się o Klienta z branży zdalnej edukacji. ContentHouse jest odpowiedzialny za realizację działań contentmarketingowych dla platformy nauki języka angielskiego Tutlo.
#Mamkontrolę – kampania społeczna, która otwarcie mówi o spożywaniu alkoholu
Problem nadmiernego i szkodliwego spożywania alkoholu dotyczy większej liczby osób niż pozornie się wydaje. Niepowodzenia w pracy, urodziny kolegi, nerwowy dzień – wszystko może być pretekstem.
Druk 3D zmienia oblicze branży rozrywkowej
Niemal każde studio filmowe posiada już drukarkę 3D. Rekwizytorzy, filmowcy i projektanci kostiumów wykorzystują tę technologię na różnych poziomach. Drukowanie w 3D pozwoliło stworzyć repliki kości dinozaurów na potrzeby filmu „Jurassic World”. Film „Czarna Pantera” dostał Oscara za kostiumy stworzone właśnie na drukarkach 3D. Polskie...
Agencja Keypr dla Fundacji Sue Ryder
Fundacja Sue Ryder wybrała Agencję Public Relations keyPR do obsługi całościowych działań komunikacyjnych. Współpraca rozpoczęła się w lipcu 2020 i potrwa 12 miesięcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764