Co łączy angielskiego dżentelmena, szczupłą blondynkę, marynarza, wampira, kowboja oraz wafle ryżowe? Wszyscy są bohaterami nowej kampanii reklamowej promującej wafle firmy Kupiec. Marka w prosty i humorystyczny sposób przypisała produktom różne postacie, dzięki czemu chce wykreować modę na wafle jako przekąskę na każdą porę dnia i różne okazje.
„Zdrowa inspiracja na co dzień” to hasło przewodnie nowej wizerunkowej kampanii wafli ryżowych marki Kupiec, jednego z największych producentów zdrowej żywności w Polsce. W ramach kampanii będą prowadzone działania offline i online. Emisja odbywa się na kilku płaszczyznach obejmując reklamę telewizyjną w stacjach Telewizji Polskiej i TVN, internetową, outdoor, social media oraz prasę kobiecą. Jej adresatem są kobiety, zwracające uwagę na zdrowe odżywianie.
W ramach prowadzonych działań wizerunkowych powstała specjalna dedykowana strona kupiec.pl/zdrowainspiracja/, na której można znaleźć m.in. inspirujące pomysły na dania z wafli.
– Zamysłem kampanii „Zdrowa inspiracja na co dzień” promującej wafle ryżowe marki Kupiec jest zainspirowanie konsumentów i pokazanie jak proste i szybkie może być przygotowania dowolnego posiłku na bazie wafli ryżowych. Z naszego badania, zleconego do instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia wynika, że ponad 2/3 Polaków codziennie spożywa różnego rodzaju przekąski. Często są one sycące, ale niekoniecznie zdrowe – komentuje Izabela Jaskólska, Dyrektor Marketingu Kupiec. – W kampanii proponujemy zmianę tych nawyków i wprowadzenie do swojego menu pozycji, które nie dość, że zaspokoją apetyt, to jeszcze są smaczne, zdrowe i odpowiednie na każdą okazję czy też porę dnia. Przypisanie zabawnych postaci do konkretnych produktów to nawiązanie do ich cech charakterystycznych, np. wafle ryżowe z solą morską „reprezentuje” marynarz, a postać wampira stała się twarzą wafli wieloziarnistych, które „można podjadać o północy”. Taka interpretacja pozwoli odbiorcy dopasować produkt do własnych potrzeb – dodaje.
Oprócz nowoczesnej kreacji rysunkowej nawiązującej do znanych i lubianych postaci, do każdego produktu przypisano odpowiednie hasła, co dodatkowo wzmacnia przekaz kampanii oraz ułatwia konsumentom wybór najlepszego dla siebie smaku wafla.
„Twarzą” pierwszej kreacji, naturalnych wafli ryżowych, jest postać zgrabnej i powabnej kobiety, która zwraca uwagę na swój wygląd i figurę. Przekaz kreacji wzmacnia zwiewna sukienka wskazując, że wafle są idealnym dodatkiem do smukłej i szczupłej sylwetki.
A co DO POPOŁUDNIOWEJ HERBATKI? Marka Kupiec przygotowała wafle ryżowe ze słonecznikiem w wersji SLIM. Komunikacja dedykowana jest dla każdego dżentelmena, który uwielbia słynny „five o’clock”. Atrybuty tj. bicykl, monokl czy filiżanka dodatkowo nawiązuje do kultury picia herbaty w Wielkiej Brytanii.
DO PODJADANIA O PÓŁNOCY to kolejne hasło promowane w nowej kampanii firmy Kupiec kierowana do wszystkich konsumentów, których dopada „wampirzy” głód o każdej porze dnia i nocy, a jednocześnie dbających o zdrowie i figurę. Inspiracją do nieodpartych zachcianek stanowią wieloziarniste wafle ryżowe SLIM, które dzięki niskokalorycznego i jednocześnie odżywczego składu nie grożą zdobyciem dodatkowych, niechcianych kilogramów.
W pozostałych rolach
W nowej kampanii marketingowej marki Kupiec oprócz głównie promowanych produktów „wystąpiły” również inne kreacje. Wśród nich znalazły się m.in:
- wafle ryżowe z solą morską NIE TYLKO DLA WILKÓW MORSKICH
- wafle ryżowe z sezamem DLA ZABIEGANYCH
- wafle ryżowe popcornowe NA FANTASTYCZNY SEANS
- wafle ryżowe z kukurydzą W SAMO POŁUDNIE
- wafle ryżowe z pestkami dyni NA WILCZY APETYT
- wafle ryżowe z nasionami chia KIEDY RUSZASZ W NIEZNANE
- wafelki ryżowe w czekoladzie PRZEJDŹ NA CIEMNĄ STRONĘ WAFLA
Za obsługę reklamową szeroko zakrojonej kampanii wizerunkowej 360 odpowiada agencja Peppermint, która opracowała całościową strategię pozycjonowania produktu, stworzyła i wyprodukowała kreacje. Współpraca między firmą KUPIEC i agencją Peppermint rozpoczęła się w styczniu, po wygranym przetargu, w którym starowały trzy agencje.
– Naszym celem było zwiększenie świadomości produktu i zainspirowanie odbiorców do tworzenia z wafli posiłków na każdą okazję. Postanowiliśmy zrobić to w oryginalny sposób – nie wprost. Zamiast pojawiających się najczęściej zdjęć jedzenia, postawiliśmy na lifestylową zabawę z odbiorcą – mówi Ewa Cymer, Co-Managing Director/Creative Director w agencji Peppermint i dodaje – Każdy smak reprezentuje rysunkowa postać nawiązująca do popkultury, która zamiast głowy ma... wafel! W ten sposób powstał ciekawy i odważny koncept, który wyróżnia produkty marki na rynku, przyciąga uwagę i bawi.
Za zakup mediów odpowiedzialna jest firma Kupiec oraz Dom Mediowy Mindshare. Działania komunikacyjne prowadzi grupa dotPR: social media - Get More Social, a działania public relations - dotPR. Kampania będzie trwała do końca roku.
Źródło: Kupiec