logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wakacyjny e-mail marketing: Tematy, trendy, przykłady

  PR 22.07.2016, przeczytano 2470 razy
ilustracjastrzałka

Wakacje – najbardziej wyczekiwany okres w roku. Wysokie temperatury, długie dni a my tylko myślimy jak wykorzystać ten czas. Z tej okazji na naszych skrzynkach mailowych czeka mnóstwo ofert, podpowiadających pomysły na upalne dni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wakacyjny-e-mail-marketing%3A-tematy%2C-trendy%2C-przyklady,29356,artykul.html

Planujemy urlopy, wolny czas chętnie spędzamy aktywnie, na świeżym powietrzu oraz uprawiamy nasz narodowy sport – grillowanie. Jednak mimo tego chilloutowego nastroju nasze skrzynki mailowe cały czas pracują. Ilość wiadomości mimo okresu urlopowego nie maleje - e-mail marketerzy nie pozwalają sobie na dwumiesięczne wakacje i cały czas pamiętają o nas i naszych letnich preferencjach. Dlatego tutaj chciałbym przeanalizować wiadomości, które trafiają do nas w wakacje oraz zwrócić uwagę na ich charakterystykę.

Sportowe emocje

W tym roku okres zarówno wakacyjny jak i przedwakacyjny został zdominowany przez sport. Emocje towarzyszyły nam wraz z rozpoczęciem Euro 2016. Z uwagi na świetną grę naszej reprezentacji stacje telewizyjne uzyskały rekordową oglądalność, a salony fryzjerskie przeżywały oblężenie osób, które zapragnęły fryzury na „Pazdana”. Inni, po cichu liczyli na powodzenie akcji promocyjnej Media Markt.  W kampaniach e-mail marketingowych także dominowały sportowe kreacje. Szczególną uwagę przykuła ta, na której pokazana jest rywalizacja między najlepszymi napastnikami na świecie w wykonaniu sklepu Pixers. Możemy na niej zobaczyć pojedynek między Lewandowskim a Ronaldo.

Kolejną kreację, która przykuła moją uwagę otrzymałem od Dominos Pizza. Zapewne sporo osób zamawia na mecz ciepłą pizzę, a tutaj mamy promocję wręcz idealną - dla większej liczby kibiców. Jedyne, co zmieniłbym w tej kreacji to dodanie systemu 50/50 tak żeby jedna część oddawała francuski klimat, natomiast druga portugalski. 

Pamiętajmy, że dalsza część wakacji będzie obfitować w kolejne imprezy sportowe.  Obyśmy mieli okazję do wielu łez radości widząc naszych olimpijczyków w Rio, których aktywność z pewnością znajdzie odzwierciedlenie w pomysłach na mailingi.

Czas na podróż

Okres wakacyjny to przede wszystkim czas urlopów. Każdy z nas marzy, by wyjechać w swoją wymarzoną podróż. Letnie kreacje pomagają nam w wybraniu kierunku wyjazdów, pokazując gdzie aktualnie warto pojechać oraz zachęcają zniżkami. Takie promocje pojawiają się np. w ofertach Travelist oraz Booking.com.

Wakacje to idealny moment na wypoczynek nad basenem lub odwiedzenie ciekawych zakątków świata. Szczególnie zachęcają nas do tego promocje biletowe, np. Szalone środy w PLL LOT. Najczęściej szukamy promocji na loty zagraniczne, ale coraz większą popularność zdobywają także loty krajowe, z uwagi na wzrastającą liczbę portów lotniczych w Polsce.

Summer sale

Urlop zazwyczaj wiąże się z wcześniejszymi zakupami. Wraz z początkiem lata pojawiają się wyprzedaże. Na wakacyjnych akcesoriach możemy zaoszczędzić choćby w sieci sklepów X-KOM.

E-mail marketing doskonale podpowie nam także w kwestii wakacyjnego „looku”. Jeśli szukamy sandałów na wieczorny wakacyjny spacer po mieście lub plaży na pewno znajdziemy je na złotych wyprzedażach. Co więcej - połowę taniej i z bezpłatną dostawą.

Wraz z wyprzedażą sklepy zaczynają pozbywać się asortymentu z danego sezonu, dlatego wymarzone ubrania możemy kupić nawet za 30% ceny. Sklep Endo zachęca do zakupu odzieży dla naszych pociech a Adidas prezentuje swoje propozycje dla aktywnych.

Siła przyciągania

W naszych skrzynkach pojawiają się coraz bardziej kreatywne sposoby dotarcia do klienta. Przykładem jest sklep 8a.pl, który postawił w tym sezonie na czerwień. Możliwe, że to modny kolor wakacyjny, ale także barwa, która przykuwa uwagę, ponieważ w danym sklepie jest dużo akcesoriów do wspinaczki, gdzie widoczny kolor ubrania poprawia nasze bezpieczeństwo.

RTM kluczem do sukcesu?

Nie trudno zauważyć, że coraz więcej sklepów stosuje RTM. Portale zakupowe takie jak Groupon czy MyDeal zauważyły, że wakacje to okres, w którym jesteśmy bardziej podatni na choroby lub inne dolegliwości, jak uczulenia. Pomagają nam także uchronić naszego ukochanego pupila od zagrożeń czyhających w trakcie letnich spacerów.

Wakacyjna siła przekazu

Siła dotarcia przez e-mail marketing nie maleje podczas wakacji. Wciąż otrzymujemy coraz to nowe propozycje na nasze skrzynki. Marketerzy pamiętają także, że nawet będąc na urlopie – nie bierzemy wolnego od online. Szczególnie podczas wakacji  w podróży towarzyszy nam tablet bądź wyłącznie telefon. Dlatego też, zachęcają nas kolorowymi przekazami, dobrymi zdjęciami, kreatywnymi tytułami. Ciężko dziś znaleźć mailing, który nie jest responsywny.

W wakacje mamy do czynienia z licznymi przykładami Real Time Marketingu. Lato to nie tylko wyjazdy. W tym okresie odbywają się festiwale, które przyciągają tysiące ludzi (choćby Opener w Gdyni). Polska jest też organizatorem tegorocznych Światowych Dni Młodzieży, które wg szacunków mają przyciągnąć do Krakowa ponad milion osób z całego świata. Miasta organizują wydarzenia plenerowe, odbywają się zawody sportowe, maratony. Wykorzystajmy te okazje, by łączyć je z naszymi kampaniami. Nasi subskrybenci muszą wiedzieć, że jesteśmy na bieżąco. 

W okresie wakacyjnym, widząc kreacje klientów Beemail, okazuje się, że coraz częściej zaczynamy stosować zasadę „produktu sezonowego”. Nierzadko pojawiają się  newslettery związane z wyborem farb, ponieważ duża grupa osób decyduje się na remont w okresie wakacji. Markety reklamują owoce i warzywa sezonowe, znacznie wzrasta zainteresowanie rowerami i widzimy coraz więcej promocji jednośladów. Ważne jest, by trafić z produktem, którego nasz klient  w danym momencie może potrzebować.Dzięki temu nasze zwroty z kampanii będą kilkukrotnie wyższe.

Oczywiście możemy wyłączyć telefon, nie sprawdzać skrzynki i na kilka dni odpocząć od serwowanej nam treści. Ale czasami przez taki digital detox, możemy przegapić atrakcyjną ofertę – choćby wylot na egzotyczne wakacje na Kubie lub inne miejsce naszych marzeń.

Tomasz Rowiński
Product Manager Beemail

Źródło: Knowledge Hub

www.knowledgehub.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764