logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Walentynki: okazja do odświeżenia relacji z klientami

  PR 13.02.2023, przeczytano 1054 razy
ilustracja

Walentynki to nie tylko świetna okazja do realizacji kreatywnych kampanii prosprzedażowych. Dzień ten można również wykorzystać do odświeżenia relacji z dotychczasowymi klientami. Swoimi pomysłami na walentynkowy marketing dzielą się ekspertki z SMSAPI oraz Tribe47.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walentynki%3A-okazja-do-odswiezenia-relacji-z-klientami,398958,artykul.html

Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI

Walentynki 2023 to świetna okazja do odświeżenia relacji z klientami zapisanymi do newslettera SMS czy klubu lojalnościowego. Szczególnie dlatego, że to święto często łączy się z wyjątkowo atrakcyjnymi promocjami. Wiadomości SMS z okazji dnia zakochanych otrzymują zarówno klienci sklepów internetowych, stacjonarnych jak i restauracje, kina, teatry i inne miejsca związane z rozrywką.
Przygotowując się na wzmożone kampanie marketingowe w okolicy Walentynek nie zapomnijmy o płynności realizacji zamówień i zarządzania rezerwacjami. Pamiętajmy zatem o powiadomieniach SMS czy e-mail dotyczących statusu w sklepie online czy przypomnieniach o rezerwacji.

Mówiąc o dobrej walentynkowej kampanii SMS warto pamiętać o kilku podstawach: wartości i przedmiocie promocji, czasie obowiązywania, informacji jak skorzystać, kreatywnej treści i obowiązkowym call to action. Przed wysyłką sprawdźmy bazę odbiorców pod kątem aktualności i zaangażowania – i już, SMS-owa Walentynka gotowa!

Ewa Wysocka, założycielka i CEO Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm z sektora e-commerce

Walentynki to po prostu kolejna dobra okazja do sezonowych działań prosprzedażowych. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że szansę na powodzenie mają tylko sprzedawcy specyficznej grupy produktów i usług – biżuteria, bielizna, kwiaty, restauracje. Ale podchodząc do tematu kreatywnie, można w tym okresie sprzedawać nie tylko produkty kojarzące się z zakochanymi. Wręcz przeciwnie. Dobrze przemyślana kampania promująca rozwiązania dla jednej osoby (choć niekoniecznie singla) też może odnieść sukces (np. karnety do spa, na jogę, masaż).

Z resztą miłością darzyć można nie tylko partnera, a chociażby swojego pupila – psa, kota czy papużkę. A od tego już krok do skutecznej walentynkowej kampanii dla sklepów zoologicznych. Każdy ma też jakąś pasję, hobby które kocha. I bez względu na to, czy jest to jazda na rowerze, filatelistyka czy wyszywanie, w dniu święta miłości można odwołać się do tego uczucia i wypromować swoje produkty lub usługi.

Pamiętać należy o tym, że aby kampania była udana, powinna być zaplanowana i przemyślana. Nie wystarczy tylko wrzucić na stronę kod promocyjny, potrzebne jest całe story wokół motywacji zakupowych klientów, kreacje graficzne, wybranie odpowiednich kanałów komunikacji kampanii, jak newsletter czy social media pod daną grupę docelową. Z dobrym pomysłem na promocję wybrany dzień, taki jak walentynki, może w firmach przerodzić się w prawdziwe święto sprzedaży.

Źródło: SMSAPI, Tribe47

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764