logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Walentynki 2019 - Chcemy wspólnych przeżyć

  PR 07.02.2019, przeczytano 887 razy
ilustracjastrzałka

Polacy coraz chętniej świętują Walentynki i choć większość z nas ma do nich neutralny stosunek, niemal 70 proc. chce z tej okazji wręczyć upominek. Najczęściej planujemy wydatki w przedziale od 50 do 200 zł – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent. Najbardziej oczekiwane prezenty to wspólny wyjazd oraz emocjonujące przeżycie, takie jak np. skok ze spadochronem czy kolacja w ciemności. Niechętnie widzimy popularne kwiaty, słodycze, bieliznę czy biżuterię.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walentynki-2019---chcemy-wspolnych-przezyc,381134,artykul.html

Mimo że nasz stosunek do Walentynek jest umiarkowanie pozytywny, większość z nas przewiduje na tę okazję budżet prezentowy. Najwięcej z badanych (20,5 proc.) chce wydać na upominki kwotę od 50 do 100 zł, co piąty od 100 do 200 zł, a pomiędzy 200 a 300 zł niecałe 10 proc. Symboliczne prezenty do 50 zł planuje kupić 12 proc. Polaków, zaś te droższe, powyżej 300 zł – niecałe 6 proc.

Marzymy o wyjazdach i wspólnych przeżyciach

Większość badanych (26,5 proc.) Walentynki planuje spędzić z bliską osobą podczas intymnego wieczoru w domowym zaciszu. Niewiele mniej (24 proc.) wybierze randkę poza domem, wyjście na romantyczną kolację, do kina lub do teatru. Część respondentów zamierza spędzić ten dzień wyjeżdżając za miasto np. do SPA (8 proc.) lub robiąc coś szalonego typu lot balonem (5 proc.). Jak się okazuje, o atrakcjach tego typu marzy zdecydowanie więcej z nas.

- Tegoroczne badania pokazały ciekawą rozbieżność między tym, jak spędzamy Walentynki a tym, jak chcielibyśmy je świętować. Większość z nas 14 lutego spędza raczej konwencjonalnie, choć marzy o czymś bardziej wyjątkowym. Dla 20 proc. Polaków wymarzonym prezentem walentynkowym jest wspólny wyjazd, na drugim miejscu (12,4 proc.) uplasowały się prezenty w formie przeżycia, takiego jak wspólny masaż, degustacja wina czy lot widokowy turystycznym samolotem. Na dalszych miejscach znalazły się tradycyjne upominki rzeczowe:  kwiaty lub czekoladki (10,5 proc.), biżuteria (9 proc.) czy perfumy i kosmetyki (7 proc.) – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

Bielizny nie kupuj, chyba że na Dzień Singla

Prezenty rzeczowe są nadal częstym wyborem na Walentynki, równocześnie wymieniane są jednak jako te najmniej pożądane. Pierwsze miejsce zestawienia najbardziej nieoczekiwanych upominków zajęła bielizna (9 proc.), jako kolejne były wymieniane kwiaty (8 proc.) oraz akcesoria erotyczne (6 proc.), które zdobyły tyle samo wskazań co słodycze. Wśród zaskakujących, lecz raczej niepożądanych prezentów, na dalszych pozycjach znalazły się m.in.: skarpetki, laurki, akcesoria kuchenne, a także… informacja o ciąży.

Jedno z zadanych Polakom pytań dotyczyło Dnia Singla, który obchodzony jest 15 lutego. Więcej niż co trzeci badany przyznał, że kojarzy takie święto.

– Dzień Singla jest na pewno mniej popularny niż Walentynki, ale kto powiedział, że do świętowania konieczna jest druga połówka? Każdy na swój sposób kocha także sam siebie, więc może warto wykorzystać tę okazję do zrobienia czegoś niecodziennego. Poza imprezą w gronie znajomych można przecież zaszaleć nieco bardziej i np. zafundować sobie jazdę czołgiem, lot paralotnią czy lekcję tańca na rurze – dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

Źródło: Wyjątkowy Prezent

www.wyjatkowyprezent.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało zrealizowane w dniach 21-24 stycznia 2019 przez agencję SW Research. Wyniki opracowano na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej próby 1074 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej metodą CAWI.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764