logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Walentynki – jak rozkochać odbiorców newslettera?

  PR 13.02.2017, przeczytano 1545 razy

W tym roku kampanie e-mail marketingowe związane z Walentynkami można zaobserwować od początku stycznia. Po bardzo mocnym i pracowitym okresie świątecznym, Sylwestrze oraz Nowym Roku, marketerzy wykorzystują do sprzedaży każdą okazję, którą jest niewątpliwie święto zakochanych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walentynki-%E2%80%93-jak-rozkochac-odbiorcow-newslettera,31429,artykul.html

Walentynki to doskonały czas na zakupy, ponieważ każda zakochana osoba chce obdarować swoją drugą połówkę, sympatię lub osobę, którą lubi. W tym czasie dominuje kolor czerwony, motyw serca, odniesienia do uczuć i silna personalizacja.

Zacznij od tytułu

W okresie przedwalentynkowym newslettery pełne są tytułów zawierających nawiązania do miłości.  Nagłówek może odnosić się do okazji zrobienia prezentu drugiej osobie, jak np. w wiadomości sklepu internetowego Gomez.pl.

Sklep zachęca do przejrzenia popularnych prezentów dla niej lub niego. Inaczej do kwestii tytułu podchodzi sklep Zalando, który przypomina aby w miłosnym okresie zadbać o swoją garderobę.

O miłości do zakupów informuje nas również w swoich kreacjach klub zakupowy showroomprive.pl, który wykorzystał w kampanii personalizację oraz specjalną kampanię prezentową w postaci rabatu.


A może GIF?

W obecnym roku w kreacjach kampanii mailingowych widać także duży udział GIF-ów, które zastępują zdjęcia. Jest to obecnie bardzo popularny sposób zwrócenia uwagi u subskrybenta. Showroomprive w kampanii wykorzystał hasło „gesty liczą się bardziej niż słowa” i do kreacji jest dołączony obrazek dziewczyny, która wysyła nam całusa.

Podobny pomysł na promocję sklepu i wykorzystanie ruchomego obrazu miał w tym roku Mustache.pl oraz marka Tommy Hilfiger.


Co jest popularne na Walentynki?

Podczas święta zakochanych, branżą której reklamy są najbardziej widoczne jest turystyka. Marki różnie podchodzą do tej kategorii. Polskie Linie Lotnicze LOT zachęcają do indywidulanych podróży poprzez promocję oraz zniżki na bilety w okresie lutowym.

Inne podejście do tego święta wykazują biura podróży, które zachęcają do zorganizowanych wyjazdów, by w okresie Walentynek skupić się całkowicie na drugiej połówce i nie mieć niczego innego na głowie. Takie podejście w newsletterze podsuwa ITAKA.
 

W inny sposób do tematu Walentynek podchodzi Blabalacar, który proponuje wspólny przejazd i odkrywanie nowych miejsc z ukochaną osobą.

Walentynki to także czas, gdy zakochane pary wybierają się na romantyczne filmy. Sieci kin z wyprzedzeniem przypominają o specjalnych, walentynkowych seansach, np. Cinema City zachęca do zakupu biletu na nową część serii filmów o Grey’u. Przy zakupie wejściówki na film można także skorzystać z innych promocji oferowanych przez kino.

Warto zwrócić także uwagę na kampanie sprzedażowe, ponieważ w Walentynki często kupujemy podarunki drugiej osobie. Najwięcej propozycji prezentowych wysyłają perfumerie oraz sklepy z ubraniami. Perfumy.pl zachęca do zakupu seksownych zapachów w cenach, które można „pokochać”.

W kategorii odzieżowej, sklep Gomez.pl spersonalizował newsletter tak, by można było wybrać prezent dla niej lub dla niego. Zaproponowane przez sklep ułatwienie to dobre rozwiązanie, dzięki któremu klient nie musi ustawiać odpowiednich filtrów w wyszukiwarce. Dość popularnym sposobem zachęty do walentynkowych zakupów są oczywiście rabaty, które oferuje np. Wólczanka.

Kreatywność marketerów jest w tym momencie ogromna i w okresie Walentynek można spotkać kreacje związane z przeróżnymi branżami oraz stargetowane pod różne cele. Przez około 1,5 miesiąca nasze skrzynki otrzymują dużą ilość „miłosnych” kreacji, które jak widzimy, są zbliżone do tego co otrzymywaliśmy wcześniej. Jednak z każdym rokiem pojawiają się marki, które decydują się na nowe i kreatywne elementy, które tylko zachęcają do wypróbowania ich oferty.

Źródło: Beemail

www.beemail.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Tomasz Rowiński

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764