logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Walentynkowy handel, czyli ile i na co wydajemy?

  PR 13.02.2020, przeczytano 1209 razy
ilustracjastrzałka

Święto zakochanych sprzyja wzrostowi sprzedaży zarówno w Internecie, jak w sklepach stacjonarnych. Z badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1003 respondentów w styczniu br. wynika, że aż 82% Polaków planuje obchodzić Walentynki. Ile jesteśmy skłonni wydać z okazji dnia zakochanych i jakie prezenty zyskują popularność?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walentynkowy-handel%2C-czyli-ile-i-na-co-wydajemy,385672,artykul.html

Jak pokazują wyniki badania "Walentynki 2020 z perspektywy Polaków" co trzeci z nas zamierza na walentynkowy prezent w tym roku przeznaczyć od 100 do 300 zł, 13% od 300 do 500 zł, a 8% zamierza zaszaleć i wydać powyżej 500 zł. Mniejsze kwoty na upominek z okazji dnia zakochanych, czyli do 50 zł wyda 17% respondentów, a do 100 zł planuje przeznaczyć na prezent 24% zapytanych Polaków.

Upominki są nieodłącznym elementem dnia zakochanych i z tej okazji jesteśmy skłonni sięgnąć głębiej do portfela, kupując nie tylko kwiaty i słodycze, ale także droższe prezenty. Na pytanie – co powinno podarować się na Walentynki? - co trzeci respondent badania serwisu Prezentmarzeń, wskazuje na zaproszenie na romantyczną kolację, 26% na symboliczny, ale drobny upominek, a 14% na miłą niespodziankę. Oprócz tradycyjnych upominków, wśród pomysłów na atrakcyjne i oryginalne spędzenie dnia zakochanych, respondenci wymieniają: kolację w restauracji w ciemności – 29%, lot awionetką – 25%, masaż dla dwojga – 23%, profesjonalną sesję zdjęciową dla zakochanych – 15% czy lekcję tańca dla dwojga – 8% odpowiedzi.

Współczesny styl życia przekłada się na oczekiwania względem otrzymywanych prezentów, dlatego wśród walentynkowych niespodzianek coraz częściej pojawiają się prezenty w formie przeżyć. Jak podkreślają respondenci badania pozwalają niestandardowo spędzić Walentynki i pozytywnie zaskoczyć partnera lub partnerkę.

Według 54% respondentów badania "Walentynki 2020 z perspektywy Polaków” to głównie mężczyźni organizują dzień zakochanych, bo kobiety wręcz tego oczekują. Dla panów to raczej kiczowate święto przesadnego okazywania uczuć – jak uważa 29% zapytanych Polaków.

Dla 34% respondentów Święto Zakochanych to dobra okazja, aby zaprocentować u partnera lub partnerki. Według 27% to kiczowate święto, zyskujące coraz większą popularność, a w opinii 15% komercyjny chwyt, aby zarobić na uczuciach.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie „Walentynki 2020 z perspektywy Polaków” została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1003 respondentów w formie ankiety online w styczniu 2020.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764