logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Walentynkowy handel, czyli ile i na co wydajemy?

  PR 13.02.2020, przeczytano 184 razy
ilustracjastrzałka

Święto zakochanych sprzyja wzrostowi sprzedaży zarówno w Internecie, jak w sklepach stacjonarnych. Z badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1003 respondentów w styczniu br. wynika, że aż 82% Polaków planuje obchodzić Walentynki. Ile jesteśmy skłonni wydać z okazji dnia zakochanych i jakie prezenty zyskują popularność?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walentynkowy-handel%2C-czyli-ile-i-na-co-wydajemy,385672,artykul.html

Jak pokazują wyniki badania "Walentynki 2020 z perspektywy Polaków" co trzeci z nas zamierza na walentynkowy prezent w tym roku przeznaczyć od 100 do 300 zł, 13% od 300 do 500 zł, a 8% zamierza zaszaleć i wydać powyżej 500 zł. Mniejsze kwoty na upominek z okazji dnia zakochanych, czyli do 50 zł wyda 17% respondentów, a do 100 zł planuje przeznaczyć na prezent 24% zapytanych Polaków.

Upominki są nieodłącznym elementem dnia zakochanych i z tej okazji jesteśmy skłonni sięgnąć głębiej do portfela, kupując nie tylko kwiaty i słodycze, ale także droższe prezenty. Na pytanie – co powinno podarować się na Walentynki? - co trzeci respondent badania serwisu Prezentmarzeń, wskazuje na zaproszenie na romantyczną kolację, 26% na symboliczny, ale drobny upominek, a 14% na miłą niespodziankę. Oprócz tradycyjnych upominków, wśród pomysłów na atrakcyjne i oryginalne spędzenie dnia zakochanych, respondenci wymieniają: kolację w restauracji w ciemności – 29%, lot awionetką – 25%, masaż dla dwojga – 23%, profesjonalną sesję zdjęciową dla zakochanych – 15% czy lekcję tańca dla dwojga – 8% odpowiedzi.

Współczesny styl życia przekłada się na oczekiwania względem otrzymywanych prezentów, dlatego wśród walentynkowych niespodzianek coraz częściej pojawiają się prezenty w formie przeżyć. Jak podkreślają respondenci badania pozwalają niestandardowo spędzić Walentynki i pozytywnie zaskoczyć partnera lub partnerkę.

Według 54% respondentów badania "Walentynki 2020 z perspektywy Polaków” to głównie mężczyźni organizują dzień zakochanych, bo kobiety wręcz tego oczekują. Dla panów to raczej kiczowate święto przesadnego okazywania uczuć – jak uważa 29% zapytanych Polaków.

Dla 34% respondentów Święto Zakochanych to dobra okazja, aby zaprocentować u partnera lub partnerki. Według 27% to kiczowate święto, zyskujące coraz większą popularność, a w opinii 15% komercyjny chwyt, aby zarobić na uczuciach.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie „Walentynki 2020 z perspektywy Polaków” została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1003 respondentów w formie ankiety online w styczniu 2020.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Warszawa: wojewoda unieważnia uchwałę krajobrazową
Reklamoza w Warszawie na razie zostaje, a uporządkowanie przestrzeni miejskiej odwlecze się w czasie. Przegłosowana w styczniu warszawska uchwała krajobrazowa została unieważniona przez Konstantego Radziwiłła – wojewodę mazowieckiego.
Zmiany organizacyjne w Igepa Polska
Od 16 marca 2020 roku następuje zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu Igepa Polska, Spółki będącej jednym z czołowych dystrybutorów papierów poligraficznych, podłoży do opakowań, papierów biurowych oraz materiałów dla reklamy.
Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa
Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne...
Do zespołu kreacji agencji Digital Kingdom dołączył Jakub Lewandowski poprzednio związany z RED8 Digital (Dentsu Aegis Network)
Hasła reklamowe: roboty lepsze od copywriterów?
Chatboty zapewniają konsumentom możliwość całodobowego kontaktu z usługodawcą, a algorytmy sztucznej inteligencji już dziś tworzą skuteczniejsze hasła reklamowe niż człowiek. Jednak na razie wdrożenie rozwiązań z zakresu SI wiąże się z wysokim kosztem inwestycyjnym. Na taki mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy. Sztuczna inteligencja najprawdopodobniej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764