logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Walka z depresją: DDB Warszawa dla Fundacji Słonie na Balkonie

  PR 24.02.2024, przeczytano 371 razy

146. Tyle dzieci odebrało sobie życie w zeszłym roku. Dlatego dziś, 23 lutego, w Światowy Dzień Walki z Depresją, wiele polskich miast opuści flagi samorządowe do połowy masztu lub przywiesi do nich kir. Startuje ogólnopolska kampania „Żałoba 146 rodzin” Fundacji Słonie na Balkonie. Za strategią i kreacją stoi DDB Warszawa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walka-z-depresja%3A-ddb-warszawa-dla-fundacji-slonie-na-balkonie,403225,artykul.html

Do kampanii, którą objęła patronatem Rzeczniczka Praw Dziecka, przyłączyło się już 24 miasta i 7 województw. Głównymi celami kampanii są: otwarta debata o tym, jak pomagać dziecio zmagającym się z kryzysami psychicznymi, zwiększenie dostępu do bezpłatnej terapii oraz wskazanie miejsc, gdzie można otrzymać pomoc.

W Grudziądzu i Brodnicy flagi zostaną w piątek opuszczone do połowy masztu, w Wałbrzychu flaga będzie przepasana kirem, Świdnica pokaże animacje na Rynku, Lublin podświetli Plac Litewski, a na profilach społecznościowych popularnych influencerów przypięte zostaną czarne wstążki. Kampanię wsparli m.in. aktorki Marta Żmuda Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz, Anna Karczmarczyk-Litwin oraz blogerka i aktywistka społeczna Janina Bąk. Wszystko na znak „Żałoby 146 rodzin”, ogłoszonej symbolicznie przez Fundację Słonie na Balkonie.

– Zostałam Ambasadorką Fundacji Słonie na Balkonie już jakiś czas temu. Większość z nas, rodziców, ma nadzieję, że problemy zaburzeń psychicznych wśród dzieci nie będą ich dotyczyły. Niestety statystyki mówią same za siebie – opowiada Agnieszka Sienkiewicz, polska aktorka. – Jestem przekonana, że dostęp do bezpłatnej terapii dla najmłodszych to szansa na pomoc dzieciom, która ocali ich przyszłość i pozwoli uniknąć nam kolejnej żałoby. Jako rodzice, opiekunowie czy po prostu dorośli powinniśmy zrobić wszystko, aby zapewnić im bezpieczne warunki do rozmowy i leczenia.

Ponad sto samobójstw rocznie wśród dzieci

– W ubiegłym roku w Polsce życie odebrało sobie 146 dzieci. Tyle, ile uczy się w pięciu 30-osobowych klasach. Tyle, ile miejsc mają trzy autobusy szkolne. Gdyby zdarzył się wypadek – z pewnością zostałaby ogłoszona żałoba narodowa. Ale te dzieci odchodzą w ciszy, a ogromną, osobistą żałobę przeżywa 146 rodzin – podkreśla Michał Żak, wiceprezes Fundacji Słonie na Balkonie.

– Tylko dostrzegając tragedię, nazywając ją i mobilizując siły, jesteśmy w stanie wypracować zmianę. Jako fundacja robimy to od lat, ale dziś widzimy, że to wciąż za mało. Zdajemy sobie sprawę, że ogłoszenie symbolicznej, ogólnopolskiej żałoby to bardzo mocny przekaz. Chcemy jednak zrobić wszystko, abyśmy nie musieli jej ogłaszać już nigdy więcej. Dzieciom, których już nie ma, nie pomożemy. Możemy natomiast dać wsparcie wszystkim młodym osobom, które nie radzą sobie z własnymi emocjami i pilnie potrzebują profesjonalnej pomocy, a także ich rodzicom, którzy w takich sytuacjach często czują się bezradni – mówi Joanna Paduszyńska, prezeska Fundacji Słonie na Balkonie.

– Kreatywność w kampaniach społecznych ma ogromne znaczenie, bo pozwala, by osobista tragedia została usłyszana przez wielu. Żałoba 146 rodzin to żałoba nas wszystkich, a brak szybkich zmian w opiece psychiatrycznej może dotknąć i nas osobiście w przyszłości – uważa Zuza Duchniewska-Sobczak, Chief Creative Officer DDB WARSZAWA

W ramach kampanii „Żałoba 146 rodzin” fundacja wystosowała petycję do Ministerstwa Zdrowia, apelując o zwiększenie dostępności do pierwszej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży w Polsce. Przede wszystkim poprzez skrócenie czasu oczekiwania na wizytę do maksymalnie miesiąca, a także zwiększenie liczby psychiatrów w przychodniach oraz psychologów i pedagogów w szkołach.

Petycję do Ministerstwa Zdrowia można podpisać na stronie slonienabalkonie.pl. Można tam również wesprzeć inne inicjatywy fundacji.

Organizacja uruchomi również zbiórkę, dzięki której w 2024 roku będzie można sfinansować terapię dla 146 dzieci. Dokładnie tylu, ile odebrało sobie życie w ubiegłym roku. Zróbmy wszystko, żeby zwiększyć dostęp do bezpłatnej terapii. Uniknijmy kolejnej żałoby.

Źródło: DDB Warszawa

www.ddb.pl

Dodatkowe informacje:

Akcję „Żałoba 146 rodzin. Łączymy się” wspierają Rzeczniczka Praw Dziecka, Stowarzyszenie Zdrowych Miast Polskich, Regionalny Ośrodek Pomocy Społecznej Województwa Śląskiego, Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Choszcznie. Partnerami kampanii są również miasta: Augustów, Białystok, Brodnica, Bydgoszcz, Bytom, Chełm, Chorzów, Gliwice, Grudziądz, Jaworzno, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Przemyśl, Radom, Szczecin, Świdnica, Toruń, Wałbrzych, Wrocław, Zamość, Żarów oraz województwa dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubuskie, łódzkie, opolskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie i wielkopolskie. Patronami medialnymi wydarzenia są ogólnopolski dziennik Rzeczpospolita oraz redakcje Nasze Miasto.

CREDITS
Agencja strategiczno-kreatywna: DDB Warszawa
Planowanie i zakup mediów: OMD
Obsługa PR i influencerzy: K+Group
Produkcja spotu: Papaya Films
Postprodukcja: Rio de Post
Studio dźwiękowe: Juice
Wdrożenie filtrów AR: InnoMate
Wdrożenie strony www: Panowie Programiści

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764