logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Walka z epidemią „koronawirusowych” fake newsów

  PR 28.05.2020, przeczytano 180 razy
ilustracjastrzałka

W ostatnich miesiącach słowo „koronawirus” odmienione zostało przez wszystkie przypadki. Wokół tematu epidemii narasta też niebezpieczne zjawisko fake newsów. By ochronić się przed samym wirusem, jak i przed niesprawdzonymi informacjami na jego temat, warto lepiej poznać swojego wroga. Pomogą w tym otwarte, bezpłatne webinary „Biologia molekularna wirusa SARS-CoV-2”, organizowane w ramach programu edukacyjnego ADAMED SmartUP. Cykl spotkań online, poprowadzony przez dr n. biol. Magdalenę Richter, startuje już 3 czerwca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walka-z-epidemia-_koronawirusowych_-fake-newsow,387194,artykul.html

– Fundacji Adamed od lat przyświeca idea popularyzacji nauki. Poprzez nasz program edukacyjno-stypendialny ADAMED SmartUP wspieramy młodych, zdolnych ludzi w podążaniu drogą profesjonalnych badaczy i naukowców. Nie ustajemy w tej misji również w czasach epidemii  i obowiązujących obostrzeń sanitarnych. Co więcej, ze względu na zjawisko infodemii, upowszechnianie wiedzy z zakresu biologii czy medycyny wydaje się nam tym bardziej kluczowe. Stąd też decyzja o organizacji webinarów, poświęconych właśnie podstawom wirusologii – wyjaśnia Martyna Strupczewska, kierownik programu ADAMED SmartUP.

Cykl „Biologia molekularna wirusa SARS-CoV-2” to cztery spotkania online, poświęcone budowie wirusów, różnicom między nimi, mechanizmom ich działania oraz zwalczania. Internetowe wykłady kierowane są przede wszystkim do uczniów szkół ponadpodstawowych, ale pozostają otwarte dla wszystkich zainteresowanych tematem. Webinary, prowadzone każdorazowo o godz. 17.00 przez dr n. biol. Magdalenę Richter, odbędą się według następującego harmonogramu:

  • 3 czerwca, środa – Czym jest wirus? Czy wirus żyje?
  • 5 czerwca, piątek – Skąd się wziął wirus SARS-CoV-2?
  • 8 czerwca, poniedziałek – Jak możemy zatrzymać wirusa?
  • 10 czerwca, środa – Jak zbudowany jest wirus?

Jak zapowiada prowadząca ich celem jest przekazanie wiedzy w jak najbardziej przystępny i zrozumiały sposób, a co najważniejsze do udziału i zrozumienia tematu nie potrzeba usystematyzowanej znajomości mikrobiologii.

– W ramach zajęć skoncentrujemy się na biologii molekularnej wirusa SARS-CoV-2. Pierwsze z nich będą ogólnym wstępem do wirusologii i spojrzeniem na koronawirusy. W trakcie kolejnych spotkań przeanalizujemy natomiast kilka publikacji naukowych i spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy wirus „uciekł z laboratorium”, a także sprawdzimy sposób, w jaki infekuje on komórkę i wykorzystamy tę wiedzę, by znaleźć jego słabe punkty – mówi dr Richter i dodaje – Moje życie naukowe oscyluje wokół białek. Analizuję je pod względem ich wyglądu, zachowań i aktywności, jednak zapewniam, że tak rozległa wiedza nie będzie wymagana podczas tych zajęć.

Dr Magdalena Richter od początku istnienia programu ADAMED SmartUP prowadzi m.in. zajęcia podczas letniego obozu naukowego dla najbardziej uzdolnionej młodzieży w kraju. Jest też członkinią Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki. Na stałe mieszka i pracuje w Cambridge, gdzie zajmuje się produkcją oraz analizą białek, wykorzystywanych w badaniach nowych terapii. Swój projekt doktorski prowadziła w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN oraz na Wydziale Genetyki Uniwersytetu w Cambridge, gdzie w zespole prof. Davida Glovera zrealizowała także staż podoktorski. Obecnie pracuje m.in. w laboratorium wykonującym testy na obecność SARS-CoV-2.

Webinary zostaną zorganizowane za pomocą aplikacji Microsoft Teams, bez konieczności zakładania własnego konta – wystarczy skorzystanie z dowolnej przeglądarki internetowej. Szczegóły dot. poszczególnych spotkań oraz instrukcje, jak wziąć w nich udział udostępnione są na stronie wydarzenia na Facebooku. Jednak to nie jedyne wsparcie ze strony Fundacji Adamed, na które mogą liczyć uczniowie w całej Polsce w związku z panującą epidemią COVID-19. Na stronie adamedsmartup.pl oraz w kanałach społecznościowych programu ADAMED SmartUP znajdą też porady dot. nauki zdalnej, liczne materiały popularnonaukowe oraz otwartą edukacyjną grę online, której osią fabularną jest walka z fake newsami.

– W Internecie rozpowszechniane są rozmaite, sensacyjne teorie oraz niepoparte dowodami opinie dot. chociażby genezy choroby COVID-19. Chcemy, żeby strona ADAMED SmartUP oraz nasze kanały społecznościowe stanowiły dla nich przeciwwagę i były miejscem w sieci, w którym można odnaleźć rzetelne informacje – podsumowuje Strupczewska.

Źródło: Adamed

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przez pandemię wydawcy stracili nawet do 80 proc. przychodów z reklam
Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży pisał też brytyjski „The Economist” i inne światowe dzienniki. Problemy nie ominęły również polskiego rynku: w trakcie lockdownu sprzedaż drukowanych gazet i magazynów spadła, a utrata wpływów reklamowych sięgnęła od...
Wydawcy prasowi razem na temat digitalizacji
Pięciu czołowych wydawców prasowych w Polsce spotkało się, aby przedyskutować kierunki działania związane z transformacją cyfrową, która wyraźnie przyspieszyła w wyniku epidemii. Debata odbyła się podczas konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19”, zorganizowanej przez e-Kiosk SA, lidera na rynku prasy cyfrowej w Polsce.
Gazeta.pl wraz z Goethe-Institut w Warszawie rozpoczynają wspólny projekt „Oto Niemcy”, na który składają się reportaże o życiu codziennym i aktualnych problemach za zachodnią granicą. Reporterzy i reporterki z Polski, m.in. Joanna Strzałko, Bartosz Józefiak i Dorota Salus, przyjrzą się stereotypom na temat Niemców. Pierwszy materiał o pracy „złotych rączek” ukaże...
Już jutro, 1 lipca br. na Gazeta.pl gratka dla wszystkich fanów muzyki – w portalu, jednocześnie z premierą w mediach społecznościowych, zaprezentowany zostanie singiel tegorocznej edycji Męskiego Grania. Gazeta.pl wraz z portalami Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl oraz spółką AMS z Grupy Agora zajmą się również promocją projektu.
AMS wygrał przetarg na obsługę dwóch pakietów wiat przystankowych w Gdańsku
23 czerwca 2020 r. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na dzierżawę wiat przystankowych. W jego wyniku AMS został operatorem dwóch pakietów wiat, co zapewni ciągłość działań reklamowych dla klientów spółki na najbliższe piętnaście miesięcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764