8 czerwca 2016 w siedzibie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR odbyło się kolejne Walne Zgromadzenie Członków SKM SAR i ZAR. Odpowiedzialni za poszczególne projekty Członkowie Zarządu zaprezentowali przed uczestnikami spotkania postępy prac w strategicznych obszarach aktywności SKM SAR z ostatniego roku. Odbyły się wybory uzupełniające do organów statutowych stowarzyszenia i decyzją zgromadzonych osób Szymon Gutkowski został wybrany na drugą kadencje Prezesa Zarządu SKM SAR.
Podczas Walnego Zebrania Członków SKM SAR i ZAR prezentowane są etapy realizacji zarówno projektów statutowych jak i komercyjnych. Przedstawiono kluczowe z nich:
Dialog Branżowy SKM SAR – PSML
Przedstawiono strategiczną mapę projektu, podkreślając dotychczas zrealizowane działania oraz plan na najbliższe półrocze. Projekt zakłada nawiązanie współpracy z przedstawicielami działów zakupów największych rynkowych spółek, w celu wypracowania konkretnego kodeksu praktyk przetargowych dot. każdej kategorii zakupów marketingowych.
Nowe zasady Platformy Przetargowej
Przedstawiono nowe zasady funkcjonowania platformy przetargowej. SKM SAR reaguje i próbuje nawiązać dialog z organizatorami wszystkich przetargów rejestrowanych na platformie przetargowej.
Komercyjna aktywność SKM SAR
Przedstawiono podsumowanie konkursów i konferencji (Effie, Innovation, KTR, Young Creatives, See&Say). Miniony rok to znaczący wzrost liczby zgłoszeń do kluczowych konkursów branżowych organizowanych przez SAR. Władze Stowarzyszenia chcą, aby nagrody konkursowe stały się swoistym drogowskazem dla klientów robiących selekcję rynku dostawców podczas procesów przetargowych.
Edukacja w SKM SAR
Przedstawiono informacje o szkoleniach, regularnie organizowanych przez Stowarzyszenie. Władze SAR przedstawiły szereg aktywności prowadzonych w zakresie edukacji poza formalnej (kursy i szkolenia zamknięte) jak i formalnej (współpraca z renomowanymi Uczelniami Wyższymi w ramach regularnych studiów dziennych, zaocznych i podyplomowych).
Dodatkowa CSR-owa działalność stowarzyszenia związana jest z dwoma projektami – Muzeum Utraconego oraz Fundacji Marka dla Polski. Ich tematyka również została poruszona podczas Walnego Zebrania Członków SKM SAR i ZAR:
Muzeum Utracone
w całej Polsce odbyły się aż 232 pokazy w muzeach, a film obejrzany został przez ponad 370 tysięcy osób.
Fundacja Marka dla Polski
Członkowie zapoznali się z planami Fundacji na rok 2016 raz poznali wszelkie dotychczasowe działania.
„Cieszę ze SAR przyjmuje członków z kategorii, które do tej pory nie były reprezentowane w stowarzyszeniu. Mam na myśli agencje doradztwa strategicznego i agencje o mocnych kompetencjach technologicznych. Chcielibyśmy aby struktura członkowska SAR odzwierciedlała rozwój rynku komunikacji marketingowej” - powiedział Szymon Gutkowski, Tribal DDB.
Zatwierdzono następujące zmiany członkowskie:
Członkowie zwyczajni:
Adam Nowakowski // Leo Burnett
Igor Kaleński // BBDO
Agnieszka Gajzler // Isobar
Magdalena Bulak // V&P
Zuzanna Warowna-Toruńska // Ogilvy & Mather
Maciej Lissowski // Publicis
Ewa Cymer // Peppermint
Dorota Mazur // Havas Worldwide Warsaw
Członkowie zwyczajni KAE:
Dorota Rzeszutek // Em Lab
Członkowie zwyczajni i wspierający:
Sebastian Stępak // MSLGROUP
Przemysław Bogdanowicz // 2012 Agency
Katarzyna Wiśniewska // K2 Media
Olgierd Cygan // Deloitte Digital
Agata Szeliga-Staszkiewicz // Hypermedia
Karol Milewski // iProspect
Członkowie zwyczajni i wspierający KAE:
Mariusz Nowak/ Sara Kanonowicz // Ministry of Creativity
Członkowie zwyczajni i wspierający KBD
Marcin Bełza // One Eleven
Grupy:
Change / Value Media / Gong / Equinox // Group One
Odbyły się wybory na Prezesa Zarządu oraz wybory uzupełniające Członków Zarządu, jego obecny skład wygląda następująco:
Szymon Gutkowski – Prezes Zarządu
Małgorzata Węgierek
Izabela Albrychiewicz
Michał Kazimierczak
Marcin Gaworski
Oraz nowi Członkowie Zarządu:
Agata Szeliga-Staszkiewicz – Hypermedia
Przemysław Bogdanowicz – 2012 Agency
Wybory do Rady Nadzorczej:
Anna Pańczyk
Rafał Ciszewski
Igor Kaleński
Katarzyna Łakińska
Wybory do Sądu Koleżeńskiego:
Małgorzata Olkowicz
Szymon Walkiewicz
Zofia Sanejko
Grażyna Skarżyńska
Beata Golubińska
Zatwierdzono również zmiany wewnątrz agencji:
- Tomasz Pawlikowski przeszedł z Publicis do Leo Burnett
- Ars Thanea została zastąpiona przez SYZYGY.
Agencje, które zmieniły nazwę:
- Equinox zmiana nazwy na Media+Warsaw
- Multi Events zmiana nazwy na Multi Communications
- Starlink zmiana nazwy na SMG Poland
- Lowe Media zmiana nazwy na MullenLowe MediaHub
- Lowe Warsaw zmiana nazwy na MullenLowe Warsaw
Źródło: SKM SAR