logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warexpo: Pierwsi głos zabierają artyści

  PR 14.05.2020, przeczytano 1009 razy
ilustracja

Podczas gdy duże komercyjne marki zmieniają strategię komunikacji z odbiorcami, śledzą nowe formy zachowań konsumenckich i szukają sposobów na skuteczne dotarcie, działania w przestrzeni miejskiej podejmowane przez artystów brzmią jeszcze dobitniej. Tam, gdzie wiele marek widzi zagrożenia dla komunikacji, artyści widzą szansę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warexpo%3A-pierwsi-glos-zabieraja-artysci,387012,artykul.html

Interwencje artystyczne w nowej rzeczywistości zwracają uwagę na to, jak można, wpisując się w aktualny kontekst społeczny, podejmować efektywne i bardzo widoczne działania. Artyści korzystają z nośników ulicznych, komentując aktualne zjawiska. Nośniki Warexpo stały się naturalną przestrzenią do wypowiedzi artystycznej, która w momencie pandemii musiała zaistnieć w nowym kontekście.

Niezwykle ważnym projektem jest akcja Zachęty Narodowej Galerii Sztuki, która postanowiła przekazać część własnego budżetu komunikacyjnego na honoraria dla artystów i udostępniła swoje stałe nośniki reklamowe twórcom oraz innym galeriom zamkniętym teraz dla publiczności. W przestrzeni miejskiej prezentowane są prace artystów i artystek, których wystawy zostały odwołane lub przełożone z powodu pandemii COVID-19. To gest środowiskowej solidarności i wsparcia.

ilustracjastrzałka

Z kolei Komuna Warszawa wyszła w przestrzeń miejską z projektem prezentowanym w ramach: HUB Kultury 2020 „Teren wspólny”, którego kuratorami są Tim Etchells, Marta Keil, Grzegorz Reske. Na nośnikach Warexpo wiszą plakaty, na których artyści − Marta Jalowska wraz z Sebastianem Winklerem i Edką Jarząb wprowadzają bliskość i cielesność w przestrzeń publiczną świata, któremu, jak sami mówią, „odebrano do niej prawo”. Artyści, komentując polityczną rzeczywistość pytają: „Czyja jest kampania prezydencka? Komu służy? Kto potrzebuje prezydentki?”. To pierwsza część ich artystyczno-obywatelskiej kampanii.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Szczególnie ciekawe działanie w ramach kampanii na nośnikach Warexpo, zaproponował Staromiejski Dom Kultury i działająca przy nim Galeria Promocyjna. Instytucja nadal zamknięta dla społeczności, w niekonwencjonalny sposób wykorzystała słupy reklamowe, tworząc z nich swego rodzaju gabloty wystawiennicze. Nośniki stały się przestrzenią ekspozycyjną w specyficznych okolicznościach opustoszałego miasta. Na Placu Defilad, w słupach reklamowych, stanęły rzeźby przedstawiające destrukcyjny wpływ człowieka na środowisko. Artystyczna aranżacja została stworzona z wykorzystaniem przedmiotów jednorazowego użytku − rękawiczek, plastikowych butelek, maseczek, folii. Wśród nich stoją rzeźby, których autorką jest artystka Ewa Dąbrowska.

ilustracjastrzałka

Od kilku tygodni w wyniku współpracy Warexpo i Demokracji Ilustrowanej, na ścianach wizyjnych w przejściu pomiędzy I i II linią metra, można obejrzeć świetne projekty dziękujące służbom medycznym za ciężką pracę. Kolektyw projektantów graficznych, znany z prac wizualnych komentujących rzeczywistość, tym razem również zareagował błyskawicznie. Od początku emitowania plakatów, prace zobaczyło niemal 300 tys. osób, a w mediach społecznościowych blisko 20 tys. odbiorców.

ilustracjastrzałka

Nośniki uliczne – demokratyczne medium, funkcjonujące w inkluzywny sposób, stały się afiszem do odważnych i dobitnych komentarzy artystycznych. Nośniki OOH, oprócz funkcji informacyjnej i reklamowej, stały się doskonałą przestrzenią dla artystycznej wypowiedzi.

Źródło: Warexpo

www.warexpo.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764