logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa: Konserwator wojewódzki zablokuje przebudowę pawilonu Cepelii?

   07.02.2019, przeczytano 1803 razy
ilustracjastrzałka

Niedawno informowaliśmy o planach rewitalizacji warszawskiego pawilonu Cepelii. Zaniedbany budynek powstały w 1966 roku według projektu Zygmunta Stępińskiego miał zostać zaadaptowany na restaurację McDonald’s. Nowy inwestor zapowiadał zachowanie walorów architektonicznych obiektu i zastosowanie bardzo oszczędnego brandingu w zakresie oznakowania zewnętrznego. Wojewódzki konserwator zabytków nie dał się jednak przekonać informując o zablokowaniu inwestycji poprzez wpisanie pawilonu do rejestru zabytków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa%3A-konserwator-wojewodzki-zablokuje-przebudowe-pawilonu-cepelii,381146,artykul.html

W wydanym pod koniec stycznia Oświadczeniu Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie budynku Cepelii czytamy:

Kilka tygodni temu rozpocząłem postępowanie o wpis do rejestru zabytków pawilonu Cepelia. W mojej ocenie tylko to może ochronić unikalną architekturę budowli. Procedura wpisu zakończy się w przeciągu kilku dni. Przed wpisem budynku do rejestru zabytków nie może być wydana żadna decyzja o jego przebudowie.

Do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Warszawie nie wpłynął żaden projekt ani informacja dotycząca zamiaru przebudowy Cepelii. Żaden projekt niszczący jej architekturę nie zostanie przeze mnie zatwierdzony.

prof. dr hab. Jakub Lewicki, MWKZ

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Pawilon Cepelii w czasach PRL. Fot. NAC

Za nowy projekt pawilonu odpowiada warszawska Pracownia Architektoniczna Maas Projekt, założona przez Dariusza Hyca i Henryka Łagunę, mająca na koncie m.in. projekty nowego oblicza Domów Centrum, Hotelu „Saskiego” czy budynku „ETHOS” na Placu Trzech Krzyży.

- Cieszy nas, że znalazł się inwestor, który jest w stanie finansowo udźwignąć koszty przebudowy, a co więcej chce zachować wyjątkowy charakter tego budynku. Projekt opiera się na pierwotnej koncepcji Zygmunta Stępińskiego, na której realizację nie pozwoliła ówczesna technologia i fundusze. Jestem przekonany, że ta jakościowa zmiana w samym centrum miasta zostanie dostrzeżona i doceniona zarówno przez mieszkańców, jak i turystów – zapewniał w styczniu Henryk Łaguna z pracowni Maas Projekt.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764