logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa: Nowe życie pawilonu Cepelii

  PR 13.01.2019, przeczytano 1517 razy
ilustracjastrzałka

Jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc w ścisłym centrum Warszawy zmieni swoje oblicze. Modernistyczny pawilon Cepelii zostanie gruntownie przebudowany według oryginalnego projektu wybitnego architekta Zygmunta Stępińskiego. W jego wnętrzu powstanie wyjątkowa, flagowa restauracja McDonald’s – stworzona z poszanowaniem okolicznego krajobrazu miejskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa%3A-nowe-zycie-pawilonu-cepelii,380767,artykul.html

Patrząc na obecny stan budynku Cepelii trudno dopatrzeć się w nim perełki architektury - jednego z niewielu ocalałych modernistycznych pawilonów Warszawy. Budynek powstał w 1966 roku według projektu Zygmunta Stępińskiego, który był również współprojektantem Marszałkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej (MDM), Trasy W-Z czy Hotelu Metropol. Budynek był w czasach swojej świetności lekką konstrukcją z dużymi przeszkleniami, dzięki czemu sprawiał wrażenie wielkiej witryny sklepowej.

Za sprawą nowego inwestora, po latach zaniedbań, budynek ma szansę powrócić do czasów świetności i być wizytówką stolicy. Za nowy projekt odpowiada warszawska Pracownia Architektoniczna Maas Projekt sp. z o.o., założona przez Dariusza Hyca i Henryka Łagunę. Ci doświadczeni architekci odpowiadają między innymi za nowe oblicze Domów Centrum, Hotelu „Saskiego”przy Placu Pankowym 1, budynku „ETHOS” na Placu Trzech Krzyży.

- Cieszy nas, że znalazł się inwestor, który jest w stanie finansowo udźwignąć koszty przebudowy, a co więcej chce zachować wyjątkowy charakter tego budynku. Projekt opiera się na pierwotnej koncepcji Zygmunta Stępińskiego, na której realizację nie pozwoliła ówczesna technologia i fundusze. Jestem przekonany, że ta jakościowa zmiana w samym centrum miasta zostanie dostrzeżona i doceniona zarówno przez mieszkańców, jak i turystów – przekonuje Henryk Łaguna z pracowni Maas Projekt sp. z o.o

Inwestor ściśle współpracuje z konserwatorami zabytków, a także władzami miasta, aby modernizacja budynku była zgodna zarówno z wytycznymi konserwatorskimi, jak i z planami zagospodarowania przestrzennego tej części stolicy.

- Zależy nam na zachowaniu wszystkich walorów architektonicznych tego budynku i harmonijne wpisanie się w krajobraz centrum stolicy. Zastosujemy bardziej subtelny branding zewnętrzny. – informuje Anna Borys-Karwacka, Dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska - To będzie wyjątkowe miejsce. A że to McDonald’s, każdy, niezależnie od tego, czy do wydania ma 5 czy 50 zł będzie mógł cieszyć się tak wystrojem, jak i zróżnicowanym menu, lecz na tym etapie nie chcemy zdradzać więcej szczegółów.

To nie jedyna polska restauracja McDonald’s zlokalizowana w historycznym wnętrzu. Lokal na gdyńskim dworcu PKP zachwyca gości odnalezionymi podczas remontu i odrestaurowanymi malowidłami sopockiej szkoły malarstwa z 1957 roku znajdującymi się zarówno na suficie, jak i na ścianach sali. Kraków również może poszczycić się niestandardową architekturą i wystrojem restauracji przy ul. Grodzkiej, w samym sercu Starego Miasta. Wyróżniającym elementem tej restauracji jest nie tylko umiejętne skomponowanie wystroju z oryginalną architekturą budynku, ale również wykorzystanie jako dekoracji zabytkowej stolarki drzwiowej pochodzącą z budynku.

Źródło: McDonald’s Polska

www.mcdonalds.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764