logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa – Polska – Europa. Przemiany po 1989 roku: Plakaty w przestrzeni Warszawy

  PR 27.07.2019, przeczytano 1709 razy
ilustracjastrzałka

Do końca lipca w przestrzeni miejskiej Warszawy możemy oglądać plakaty nadesłane na konkurs „Warszawa – Polska – Europa. Przemiany po 1989 roku”, zorganizowany przez Muzeum Warszawy. Na słupach Warexpo pojawiły się prace w graficzny sposób odnoszące się do politycznych i społecznych przemian, jakie dokonały się w 1989 roku. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa-%E2%80%93-polska-%E2%80%93-europa.-przemiany-po-1989-roku%3A-plakaty-w-przestrzeni-warszawy,383386,artykul.html

Konkurs zorganizowany przez Muzeum Warszawy wraz z partnerami – Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie, Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych, Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej oraz Warexpo – był punktem wyjścia do artystycznego komentowania wydarzeń i przemian wokół 4 czerwca 1989 roku.

Muzeum Warszawy – jako miejska instytucja kultury – nie tylko opowiada o historii miasta, lecz także odnosi się do zmieniającej się współczesności. Ciekawi nas perspektywa młodych osób, dlatego tworzymy przestrzeń wymiany doświadczeń i poglądów, a Święto Wolności jest ku temu doskonałą okazją. Dla muzeum to także ważny moment na zastanowienie się, jak przez ostatnie 30 lat zmieniała się Warszawa, Polska i Europa – mówi Ewa Nekanda-Trepka, Dyrektorka Muzeum Warszawy.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Przewodniczący jury Piotr Rypson podkreśla: Podsumowanie trzydziestu lat politycznej, gospodarczej i społecznej transformacji jest zadaniem niełatwym. Plakat to dyscyplina operująca skrótem graficznym, znakiem; przekaz jest więc z natury prosty, choć niekoniecznie jednoznaczny. Organizatorzy uznali, że zaproszenie do udziału w konkursie młodych twórców, w większości urodzonych w postkomunistycznej Polsce, posłuży za społeczny barometr, ukazujący, w jaki sposób kolejne pokolenia oceniają rezultaty owej transformacji.

Nadesłane prace ukazują złożoność rzeczywistości po 1989 roku w Polsce. Młodzi artyści wskazują na podziały, jakie powstały po solidarnościowych tryumfach czy niepewne i nietrwałe efekty budowania demokratycznego ustroju i społeczeństwa obywatelskiego. Niektóre z projektów odnoszą się również do palących problemów społecznych.

Pokonkursowe prace będzie można oglądać bezpłatnie w Muzeum Warszawy oraz na miejskich słupach Warexpo do 31 lipca.

Źródło: Muzeum Warszawy

www.muzeumwarszawy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764