logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa – Polska – Europa. Przemiany po 1989 roku: Plakaty w przestrzeni Warszawy

  PR 27.07.2019, przeczytano 1676 razy
ilustracjastrzałka

Do końca lipca w przestrzeni miejskiej Warszawy możemy oglądać plakaty nadesłane na konkurs „Warszawa – Polska – Europa. Przemiany po 1989 roku”, zorganizowany przez Muzeum Warszawy. Na słupach Warexpo pojawiły się prace w graficzny sposób odnoszące się do politycznych i społecznych przemian, jakie dokonały się w 1989 roku. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa-%E2%80%93-polska-%E2%80%93-europa.-przemiany-po-1989-roku%3A-plakaty-w-przestrzeni-warszawy,383386,artykul.html

Konkurs zorganizowany przez Muzeum Warszawy wraz z partnerami – Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie, Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych, Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej oraz Warexpo – był punktem wyjścia do artystycznego komentowania wydarzeń i przemian wokół 4 czerwca 1989 roku.

Muzeum Warszawy – jako miejska instytucja kultury – nie tylko opowiada o historii miasta, lecz także odnosi się do zmieniającej się współczesności. Ciekawi nas perspektywa młodych osób, dlatego tworzymy przestrzeń wymiany doświadczeń i poglądów, a Święto Wolności jest ku temu doskonałą okazją. Dla muzeum to także ważny moment na zastanowienie się, jak przez ostatnie 30 lat zmieniała się Warszawa, Polska i Europa – mówi Ewa Nekanda-Trepka, Dyrektorka Muzeum Warszawy.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Przewodniczący jury Piotr Rypson podkreśla: Podsumowanie trzydziestu lat politycznej, gospodarczej i społecznej transformacji jest zadaniem niełatwym. Plakat to dyscyplina operująca skrótem graficznym, znakiem; przekaz jest więc z natury prosty, choć niekoniecznie jednoznaczny. Organizatorzy uznali, że zaproszenie do udziału w konkursie młodych twórców, w większości urodzonych w postkomunistycznej Polsce, posłuży za społeczny barometr, ukazujący, w jaki sposób kolejne pokolenia oceniają rezultaty owej transformacji.

Nadesłane prace ukazują złożoność rzeczywistości po 1989 roku w Polsce. Młodzi artyści wskazują na podziały, jakie powstały po solidarnościowych tryumfach czy niepewne i nietrwałe efekty budowania demokratycznego ustroju i społeczeństwa obywatelskiego. Niektóre z projektów odnoszą się również do palących problemów społecznych.

Pokonkursowe prace będzie można oglądać bezpłatnie w Muzeum Warszawy oraz na miejskich słupach Warexpo do 31 lipca.

Źródło: Muzeum Warszawy

www.muzeumwarszawy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764