logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa – Polska – Europa. Przemiany po 1989 roku: Plakaty w przestrzeni Warszawy

  PR 27.07.2019, przeczytano 616 razy
ilustracjastrzałka

Do końca lipca w przestrzeni miejskiej Warszawy możemy oglądać plakaty nadesłane na konkurs „Warszawa – Polska – Europa. Przemiany po 1989 roku”, zorganizowany przez Muzeum Warszawy. Na słupach Warexpo pojawiły się prace w graficzny sposób odnoszące się do politycznych i społecznych przemian, jakie dokonały się w 1989 roku. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa-%E2%80%93-polska-%E2%80%93-europa.-przemiany-po-1989-roku%3A-plakaty-w-przestrzeni-warszawy,383386,artykul.html

Konkurs zorganizowany przez Muzeum Warszawy wraz z partnerami – Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie, Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych, Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej oraz Warexpo – był punktem wyjścia do artystycznego komentowania wydarzeń i przemian wokół 4 czerwca 1989 roku.

Muzeum Warszawy – jako miejska instytucja kultury – nie tylko opowiada o historii miasta, lecz także odnosi się do zmieniającej się współczesności. Ciekawi nas perspektywa młodych osób, dlatego tworzymy przestrzeń wymiany doświadczeń i poglądów, a Święto Wolności jest ku temu doskonałą okazją. Dla muzeum to także ważny moment na zastanowienie się, jak przez ostatnie 30 lat zmieniała się Warszawa, Polska i Europa – mówi Ewa Nekanda-Trepka, Dyrektorka Muzeum Warszawy.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Przewodniczący jury Piotr Rypson podkreśla: Podsumowanie trzydziestu lat politycznej, gospodarczej i społecznej transformacji jest zadaniem niełatwym. Plakat to dyscyplina operująca skrótem graficznym, znakiem; przekaz jest więc z natury prosty, choć niekoniecznie jednoznaczny. Organizatorzy uznali, że zaproszenie do udziału w konkursie młodych twórców, w większości urodzonych w postkomunistycznej Polsce, posłuży za społeczny barometr, ukazujący, w jaki sposób kolejne pokolenia oceniają rezultaty owej transformacji.

Nadesłane prace ukazują złożoność rzeczywistości po 1989 roku w Polsce. Młodzi artyści wskazują na podziały, jakie powstały po solidarnościowych tryumfach czy niepewne i nietrwałe efekty budowania demokratycznego ustroju i społeczeństwa obywatelskiego. Niektóre z projektów odnoszą się również do palących problemów społecznych.

Pokonkursowe prace będzie można oglądać bezpłatnie w Muzeum Warszawy oraz na miejskich słupach Warexpo do 31 lipca.

Źródło: Muzeum Warszawy

www.muzeumwarszawy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

#Wdomutezjestnaj - nowa akcja Lotos
Grupa LOTOS rozpoczęła w mediach społecznościowych akcję #wDomuTezJestNAJ, która łączy w sobie różnorodne działania online i stanowi rozszerzenie platformy komunikacyjnej marki LOTOS „NAJ nie bierze się znikąd”. W akcji biorą udział m.in. sportowcy oraz instytucje kultury, z którymi współpracuje koncern.
Schulz brand friendly: Zupełnie inne święta
Wielkanoc w tym roku będzie wyglądać zupełnie inaczej. Dlatego, jako branża, zróbmy razem coś dobrego
„Zostań w domu. Bierz Internet za rogi. Bądźmy razem w sieci.” – tymi hasłami Bank Pekao zachęca Seniorów do aktywnego korzystania z Internetu, w tym również do bankowania online. Idea akcji oparta jest na zbudowaniu wirtualnej społeczności łączącej pokolenia. Będzie to możliwe m.in. dzięki dedykowanej platformie „Strefa Seniora” i...
HP Neverstop Laser w odświeżonej odsłonie
Firma HP Inc. odświeża model HP Neverstop Laser, drukarkę laserową bez kartridży, do samodzielnego napełniania [1] (m.in. o nowe modele z usprawnionymi z funkcjami bezprzewodowymi i skanerem), która idealni sprawdzi się w domowym biurze.
Idź do domu, czytaj książki - wielki billboard w Warszawie
W Warszawie stanął nośnik sugerujący mieszkańcom aby, jeśli mogą, nie wychodzili z do domu i czytali książki. Te mogą pomóc przetrwać trudny czas kwarantanny. Akcja ma na celu wspierać walkę z koronawirusem i jednocześnie zachęcić mieszkańców do lektury pokazując, że tysiące książek mogą obecnie przeczytać całkowicie za darmo. Badania wskazują, że...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764