logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa Powiśle: Wrzesień z designem

   30.08.2016, przeczytano 982 razy
ilustracja

Po zainteresowaniach architekturą, dziedzictwem modernizmu, przestrzenią publiczną i sportem przyszedł czas, aby pochylić się nad najbliższym otoczeniem - nad tym, co bierzemy do ręki, co oglądamy, jak tego używamy, jaka idea za tym stoi i kto to w końcu zaprojektował.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa-powisle%3A-wrzesien-z-designem,29728,artykul.html

Dizajn lub design odmieniany przez różne przypadki, a może "projektowanie" to bardzo ważny aspekt naszej codzienności. Wszystko wokół nas ktoś wymyślił, przełożył pomysł na rysunki, wizualizacje czy mock-upy. Wszystko może mieć swój charakter i wyglądać dobrze, albo być tylko kolejną kopią z chińskiej fabryki i wyglądać źle.

Projektanci dziś to nie tylko artyści. W swojej pracy szukają odpowiedzi na pytania, w jaki sposób odpowiednio się komunikować przy pomocy sztuk wizualnych i jak odpowiadać na potrzeby klientów. Zastanawiają się nad funkcjonalnością ilustracji, logotypów czy nawet liter. Pomiędzy przemyśleniem stricte estetycznych rozwiązań lwią część czasu zajmuje im zebranie danych i informacji od przyszłych użytkowników. Rolą projektanta jest przełożenie tej wiedzy na projekt, dlatego często designerzy - zarówno graficy jak i projektanci wzorów przemysłowych - uciekają się do pomocy antropologów, socjologów, architektów czy specjalistów od zmysłów i inżynierów najnowszych technologii.

Z barem Warszawa Powiśle przeszliśmy siedmioletnią drogę, dzięki której sami nauczyliśmy się jak budować nowe miejsca, jak projektować jego identyfikację, jak wykorzystywać wiedzę naszych klientów i umiejętności projektantów, aby przełożyć to na sukces miejsca. Te ostatnie siedem lat to nie tylko wzrost zainteresowania designem w sferze kultury i sztuki, to również wzrost rzeczywistego zaangażowania projektantów i badaczy w rozwój naszego otoczenia, a tym samym podniesienie jakości naszego życia.

Wrzesień w Warszawa Powiśle zamienia nam się w mały kongres designu. W cyklu „Na obrzeżach designu” wysłuchamy wywiadów Agaty Szydłowskiej autorki książki „Milion Rzeczy Dookoła”, w której przepytuje grafików czy typografów o ich pracę. Agata do rozmowy zaprosi Olę Niepsuj, Michała Szotę, Małgorzatę Gurowską czy Dominika Cymera. Między tymi spotkaniami znajdziemy czas na „Jak zaprojektować logo”- prezentację Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, reaktywowanej inicjatywy porównującej PRL-owski okres projektowania logotypów z tym, co się w tej sferze dzieje dziś. Spędzimy jakiś czas, oglądając i słuchając o photobookach dzięki Adamowi Mazurowi i Łukaszowi Gorczycy. Mateusz Halawa ze School of Form będzie rozmawiał z projektantami wzorów dla przemysłu. Usłyszymy Dorotę Kabałę zajmującą się projektowaniem dla sportu. Posłuchamy, co powiedzą twórcy aplikacji TYLKO umożliwiającej w oparciu o rozszerzoną rzeczywistość projektowanie mebli, a z Jolantą Starzec przeanalizujemy nowe metody pracy designerów i kierunki projektowe w przestrzeni publicznej. Podczas kolejnego eventu Adama Twardoch i Łukasz Dziedzic – typograf, twórca kroju pisma CLAN czy LATO – przedstawią nowatorskie podejście do tworzenia kroju pisma przy użyciu tradycyjnych i najnowocześniejszych technologii.

PROGRAM

  • 31.08 “Na obrzeżach designu” - Agata Szydłowska rozmawia z Olą Niepsuj
  • 1.09 “Społeczne wymiary projektowania. Cykl rozmów pod patronatem School of Form”- Mateusz Halawa rozmawia z Dorotą Kabałą o projektowaniu dla sportu i usportowionego ciała
  • 3.09 “Photobooki. Adam Mazur X Łukasz Gorczyca X Super Salon” -Adam Mazur i Łukasz Gorczyca przeprowadzą analizę projektową i merytoryczną wybranych photobooków. Premiera pierwszego numeru zina “Arkusz” połączona z pop-up sklepem Super Salonu
  • 7.09 “Jak zaprojektować logo”- Rene Wawrzkiewicz i Patryk Hardziej w rozmowie o projektowaniu symboli i znaków graficznych. Z nawiązaniami do Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych
  • 8.09 “Społeczne wymiary projektowania. Cykl rozmów pod patronatem School of Form”- Mateusz Halawa rozmawia z Jolą Starzec o projektowaniu dla przestrzeni publicznej i tym, jak kształtowanie przestrzeni jest kształtowaniem relacji społecznych
  • 14.09 “Na obrzeżach designu” - Agata Szydłowska rozmawia z Małgorzatą Gurowską i Joanną Ruszczyk
  • 15.09 “ATypomIdor”- Łukasz Dziedzic i Adam Twardoch o tworzenia kroju pisma przy użyciu tradycyjnych i najnowocześniejszych technologii
  • 21.09 “Na obrzeżach designu” - Agata Szydłowska rozmawia z Michałem Szotą
  • 22.09 “Społeczne wymiary projektowania. Cykl rozmów pod patronatem School of Form”- Mateusz Halawa rozmawia z Mikołajem Molendą o "TYLKO" i zmieniajacych sie relacjach miedzy projektantem a uzytkownikami w kontekscie "adaptable authorship"
  • 28.09 “Na obrzeżach designu” - Agata Szydłowska rozmawia z Dominikiem Cymererm


Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny, bez zapisów.
Warszawa Powiśle, Kruczkowskiego 3b, 00-380 Warszawa

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764