logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawski Maraton Fotograficzny 2020

  PR 03.03.2020, przeczytano 1005 razy
ilustracja

Choć to maraton, nie wymaga biegu. Przyda się za to aparat fotograficzny. Zasada jest prosta – dobra zabawa połączona z odkrywaniem miasta i realizacją pasji do fotografii. O czym mowa? 20 czerwca wyjątkowy Warszawski Maraton Fotograficzny po raz kolejny wystartuje na ulicach stolicy. Ważny jest w nim czas oraz bystre oko. Uczestnicy mają 12 godzin na to, aby wykonać 12 zdjęć w 12 różnych kategoriach i udowodnić, że to właśnie ich prace zasługują na nagrodę główną – 3000 zł. Temat zeszłorocznej edycji to Życie w wielkim mieście. Pomimo deszczowego startu udział wzięło wówczas 120 osób pokonując łącznie nawet… 2 400 000 kroków z aparatem w dłoni. Niebawem poznamy temat tegorocznej edycji. Czy w tym roku na uchwyconych kadrach zobaczymy podobne miejsca, co w 2019 i czy zostanie pobity rekord?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawski-maraton-fotograficzny-2020,385919,artykul.html

Połączenie wysiłku, aby przemierzyć miasto w poszukiwaniach najlepszych ujęć i zmieścić się w założonych ramach czasowych, oraz kreatywności, opanowanie i wizji składa się na fundament Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. Konkurs adresowany jest zarówno do zaawansowanych fotografów, jak i amatorów. Choć uczestnicy rywalizują ze sobą o główną nagrodę, liczy się przede wszystkim świetna zabawa oraz twórcza rywalizacja promująca miasto, jego kulturę, a także styl życia jego mieszkańców. To również okazja do tego, aby przedstawić swoją wizję przewodniczącemu jury – Panu Tadeuszowi Rolke, jednemu z najwybitniejszych autorów oraz autorytetowi w historii fotografii polskiej.

Na udział w ubiegłorocznej edycji WMF zdecydowało się 120 uczestników. Każdy z nich przeszedł średnio 20 000 kroków w poszukiwaniach idealnych kadrów. Choć maraton nie miał określonego dystansu, zeszłoroczny rekordzista WMF pokonał 43 km, czyli o 1 km więcej niż zakłada trasa klasycznego maratonu biegowego. Trasy uczestników, choć przeplatały się ze sobą, uwzględniały różne miejsca, które przedstawione były w wyjątkowych perspektywach.

Nie tylko Warszawiacy

Choć WMF od pierwszej edycji odbywa się na terenie Warszawy i mieszkańcy znający każdy zakątek miasta mają pozornie ułatwione zadanie, uczestnicy poprzednich maratonów przyjeżdżali z innych polskich miast, a nawet spoza granic kraju. Udział brali m.in. mieszkańcy Szkocji czy Danii. Czy nieznajomość miasta stanowi dla nich trudność?

- Niekoniecznie. Czasami nieznajomość Warszawy może być atutem, bo patrzymy na nią świeżym okiem. Wprawdzie mieszkańcy Warszawy codziennie mają okazję do obserwowania miasta i znajdowania potencjalnych krajobrazów, osoby spoza miasta czy nawet granic kraju często dostrzegają Warszawę z innej, często zaskakującej, perspektywy - mówi Agata Milewska, Head of Marketing and Brand Green Caffè Nero.

12 różnych kategorii

W ubiegłym roku uczestnicy maratonu musieli wykonać zdjęcia w 12 różnych kategoriach, w tym: Żagle Warszawskie, Inteligentna technologia, Wielkie perspektywy, Zwierzę w mieście, Sztuka na ulicach, Miasto, którego nie ma, Młodym być i nic więcej, Hulaj noga, Naturalnie nad Wisłą, Po stronie natury, Kobieta w wielkim mieście, a także Autorska interpretacja numeru startowego.

Jakie kategorie czekają na uczestników w tym roku? Tego dowiedzą się… w dniu Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. Aby utrudnić zadanie, ale i wyrównać szanse między uczestnikami, pierwsze 4 kategorie poznają oni na pasie startowym, a pozostałe w dwóch punktach o określonych godzinach – ich trasy nie mogą zatem być zbyt rozbieżne. Na wykonanie wszystkich zdjęć mają 12 godzin. Mimo określonych zasad i barier, uczestnicy nie mają problemu z uchwyceniem ducha wielkiego miasta, oswojeniem jego zgiełku w kadrze ani czerpaniem z niego inspiracji.

Organizatorem Warszawskiego Maratonu Fotograficznego jest Green Caffè Nero, która funduje również nagrody główne.

Źródło: Green Caffè Nero

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764