logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Livi Studio: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 2
Alfabet Wyceniania: komentarz Leny Pianovskiej

Ten raport jest świetny z dwóch prostych powodów. Po pierwsze, że w ogóle jest :). Od roku, jako STGU, staramy się przerwać tabu w branży nt stawek i znaleźć czynniki, sposoby i uwarunkowania, które wpływają na kształtowanie polityki cenowej. Jest to wielki sukces i krok naprzód. Po drugie - zaletą raportu jest jego niejednoznaczność - brak tabelek z cenami wymaga myślenia i zastanowienia się. Nie ma nazw studiów/projektantów, ani klientów, nie ma informacji podanych na tacy. Interpretacja wymaga zastanowienia się.  Trzeba się wysilić nieco, by poszukać swojego miejsca w strukturze tego raportu, i to jest dobre - bo wysiłek przekłada się na rozwój. 

11.05.2020 | przeczytano: 450 razy (komentarzy: 7)
Alfabet Wyceniania wg STGU

Temat stawek i rozliczeń w branży projektantów grafiki użytkowej jest tematem gorącym od wielu lat. Od co najmniej dwóch rozmawiamy z Wami o tym na spotkaniach – konferencjach, KSPG, spotkaniach projektowych i prywatnych. Temat budzi wiele emocji i obaw – z jednej strony, wielu z nas doskonale radzi sobie na rynku, ma uporządkowane cenniki, zna stawki i potrafi sobie doskonale radzić w świecie wycen przetargowych. Z drugiej strony, są także projektanci, którzy swoje wyceny opierają na realnych kosztach prowadzenia swojego studia i stąd wyprowadzają stawki za swoje usługi. Wszystko to prowadzi w prostej linii do tego, że na pytanie, ile kosztuje dana usługa, jedyną odpowiedzią stało się: „to zależy”.

22.04.2020 | przeczytano: 668 razy (komentarzy: 13)
1
Strona 1/1 (artykułów: 2)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764