logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Panoptykon: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 81
Co z wyskakującymi okienkami? Sprawa przeciwko IAB Europe w pytaniach i odpowiedziach (cz. 2)

We wrześniu belgijski sąd skierował do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pytania dotyczące stworzonego przez IAB Europe systemu wymiany informacji o preferencjach użytkowników i użytkowniczek co do profilowania reklam między pośrednikami reklamowymi. Sprawa jest następstwem skargi złożonej przez Panoptykon i inne organizacje broniące praw cyfrowych w Europie. Jaki mamy problem ze śledzącą reklamą? O jakie zmiany walczymy? Odpowiadamy w drugiej części naszego materiału o sprawie przeciwko IAB Europe.

04.12.2022 | przeczytano: 265 razy
Co dalej z reklamą internetową? Sprawa przeciwko IAB Europe w pytaniach i odpowiedziach

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej przyjrzy się profilowanej reklamie w sieci. To efekt skargi złożonej przez europejskie organizacje broniące cyfrowych praw człowieka na Transparency & Consent Framework (TFC). Stworzone przez IAB Europe narzędzie pozwala na wymianę informacji o preferencjach użytkowników i użytkowniczek co do profilowania reklam. Korzysta z niego 80% stron internetowych, ale – jak wynika z decyzji belgijskiego organu ochrony danych – narusza ono przy tym europejskie prawo ochrony danych osobowych. Sprawa trafiła do TSUE po tym, jak IAB Europe zaskarżył decyzję belgijskiego urzędu do sądu.

15.11.2022 | przeczytano: 508 razy
Ograniczenia reklam politycznych. Panoptykon pisze do Rady UE

Instytucje unijne chcą ograniczyć manipulowanie wyborcami za pomocą reklam w sieci. Problem w tym, że platformy nie zbierają wprost danych o wrażliwych cechach, które ułatwiają manipulację, ale wywnioskowują je na podstawie aktywności użytkownika w Internecie. Czy nowe prawo pozwoli uniknąć afer na miarę tej z Cambridge Analytica?

15.11.2022 | przeczytano: 316 razy (komentarzy: 13)
Uzależnienie od interfejsu. Rozmowa z dr. Wojciechem Glacem i dr. Jakubem Kusiem

W ramachpodcastu Katarzyna Szymielewicz przeprowadziła dwie rozmowy ze specjalistami, w których szukała odpowiedzi na pytanie, jakie mechanizmy utrzymują uwagę użytkowników w mediach społecznościowych.

06.11.2022 | przeczytano: 430 razy
Startuje kampania T-mobile „Pewni w Sieci”

W ostatnich latach wiele sfer naszego życia przeniosło się do przestrzeni wirtualnej. To w niej coraz częściej pracujemy, kształcimy się, załatwiamy sprawy urzędowe i łączymy się z przyjaciółmi. Sieć to dziś spora część naszego życia. Jednocześnie z badań wynika, że aż 80% Polaków nie potrafi ocenić, czy odwiedzana przez nich strona jest bezpieczna1. Z tego powodu jako T-Mobile zdecydowaliśmy się na stworzenie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”. Dzięki niej każdy, niezależnie od wieku i kompetencji cyfrowych – będzie mógł poczuć się w internecie pewnie i bezpiecznie. Kampanię „Pewni w sieci” patronatem medialnym objęła Wirtualna Polska.

21.10.2022 | przeczytano: 171 razy

W najbliższy poniedziałek, 19 września 2022 r. o godz. 21:00 na antenie Radia TOK FM pojawi się "BOS - Bodnar o Społeczeństwie", czyli nowa audycja prowadzona przez Adama Bondara. To kolejna propozycja dla słuchaczek i słuchaczy przygotowana przez redakcję do nowej ramówki stacji - druga z jesiennych nowości antenowych TOK FM.

15.09.2022 | przeczytano: 182 razy
Joanna Juchacz i Anna Kubas zwycięskim teamem w Young Creatives Cannes 2022

Znamy zwycięzców i wyróżnionych w tegorocznej edycji Young Creatives Cannes. Wśród nich znalazły się Joanna Juchacz i Anna Kubas z VMLY&R. Duet kreatywnych zwyciężył w kategorii DIGITAL.

13.05.2022 | przeczytano: 484 razy
Dziennikarka pozywa władze za niekontrolowaną inwigilację

„Mam prawo wiedzieć, czy byłam inwigilowana” – uważa Ewa Siedlecka, dziennikarka zaangażowana w obronę praw człowieka, i pozywa polskie władze o naruszenie dóbr osobistych. W pozwie podkreśla, że takie gwarancje wynikają z prawa Unii Europejskiej, ale polskie organy ich nie uznają.

22.02.2022 | przeczytano: 340 razy
Interesy internautów mają być ponad interesami cybergigantów

Praktyki monopolistyczne, naruszenia polityki prywatności, mikrotargetowanie i nielegalne gromadzenie danych użytkowników oraz wywieranie szkodliwego wpływu społecznego to tylko część zarzutów stawianych platformom internetowym i koncernom z tzw. grupy GAFAM, które znalazły się pod lupą amerykańskiego Kongresu, a prace nad uregulowaniem ich działalności prowadzi też Unia Europejska. Jeszcze w tym roku ma szansę zostać przyjęty Digital Services Act – kodeks usług cyfrowych, czyli jedna z najważniejszych regulacji dotyczących tego rynku i odpowiedź na główne problemy społeczno-ekonomiczne związane z działaniem globalnych platform. – Jesteśmy w takim momencie, kiedy regulacja mediów społecznościowych jest w zasadzie koniecznością – podkreśla Dorota Głowacka, prawniczka z Fundacji Panoptykon.

21.02.2022 | przeczytano: 306 razy
System śledzącej reklamy nielegalny – zdecydował belgijski organ ochrony danych osobowych

Stworzony przez IAB Europe system śledzącej reklamy, z którego korzysta 80% stron internetowych, narusza podstawowe zasady RODO – uznał belgijski organ ochrony danych osobowych i nakazał IAB i korzystającym z niego firmom usunięcie zebranych za jego pośrednictwem danych. Decyzja kończy 3-letnie postępowanie w sprawie zainicjowanej m.in. przez Fundację Panoptykon.

09.02.2022 | przeczytano: 389 razy
1 2 3
Strona 1/9 (artykułów: 81)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764