logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

big data: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 190
Technologia, AI, prywatność i personalizacja na Forum IAB 2025

Kto decyduje dziś o tym, co czytamy, co oglądamy i co kupujemy – wciąż my, czy już algorytmy? Relacje między człowiekiem a technologią to temat, którym żyje marketing w dobie AI, rozdającej karty w każdej niemal dziedzinie: od kreacji, przez personalizację treści, po automatyzację kampanii i obsługę klienta. Nowe ścieżki decyzji zakupowych to nie wszystko. Technologia wpływa na życie codzienne branży marketingowej, stojącej przed kluczowymi pytaniami, jak to o ochronę prywatności użytkowników w dobie rozwiniętej jak nigdy wcześniej personalizacji treści.  Kluczowe pytania pojawiające się w marketingu i fundamentalne odpowiedzi – już 4-5 czerwca w Warszawie na Forum IAB 2025.

13.05.2025 | Z rynku | przeczytano: 292 razy
Panoptykon: Polska potrzebuje suwerennej infrastruktury cyfrowej. Apel do rządu

Organizacje społeczne i wydawcy wspólnie apelują do rządu o odważne inwestycje w suwerenną infrastrukturę cyfrową. Postulują ich finansowanie z podatku cyfrowego. 

04.04.2025 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 620 razy
DIMAQ Day w Białymstoku: AI w marketingu cyfrowym

Już 10 kwietnia 2025 roku na Politechnice Białostockiej odbędzie się DIMAQ Day – jedno z najważniejszych wydarzeń branży marketingu cyfrowego, organizowane przez IAB Polska. To wyjątkowa okazja dla lokalnych przedsiębiorców, specjalistów i studentów, by zgłębić temat sztucznej inteligencji (AI) w marketingu i dowiedzieć się, jak wykorzystać nowoczesne technologie do budowania skutecznych strategii biznesowych.

20.03.2025 | Z rynku | przeczytano: 249 razy
Gemius partnerem merytorycznym w Akademii Leona Koźmińskiego

Gemius, międzynarodowa firma badawczo-technologiczna, została partnerem merytorycznym studiów licencjackich i magisterskich na kierunku Zarządzanie i Socjologia w Biznesie i Mediach, realizowanych w Akademii Leona Koźmińskiego w języku polskim oraz angielskim. Firma dołączyła do grona wiodących organizacji wspierających kierunek studiów swoim doświadczeniem, wzbogacając jego merytoryczną treść oraz zapewniając studentom możliwość połączenia wiedzy akademickiej z perspektywą branżową.

09.03.2025 | Świat mediów | przeczytano: 281 razy

Sprzedaż i marketing to branże, które charakteryzują się dużą zmiennością i podatnością na trendy. Rzeczywistość stawia dziś przed nimi szczególne wyzwania, takie jak konieczność wsparcia biznesu przy jednoczesnej redukcji kosztów, rozwój big data czy rosnący popyt na produkty ekologiczne i innowacyjne. „Przegląd Wynagrodzeń i Trendów na Rynku Pracy 2025”, autorstwa Michael Page, wskazuje, że ma to duży wpływ na strukturę zatrudnienia i zapotrzebowanie na specjalistów w tych obszarach. Pracodawcy muszą jednak pamiętać, że dla kandydatów istotne są wartości firmy, elastyczność pracy oraz konkurencyjne wynagrodzenie i benefity.

20.01.2025 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 1277 razy
Branża badawcza 2024 r. zakończy na plusie. W 2025 r. kluczowe dwa sektory

Dwa ostatnie lata były stabilne w branży badawczej. Przychody rdr. rosły. Z ostatnich danych wynika, że od I do III kw. ub.r. co trzecie badanie było realizowane metodą CAWI. Podobne były wyniki audytów miejsc sprzedaży i mystery shopping. Natomiast coraz trudniej było wykonywać badania CATI. W tym roku, z powodu niepewności gospodarczej, wiele firm może zmniejszyć swoje budżety na badania. Najbardziej może to być widoczne w turystyce, rozrywce, na rynku dóbr luksusowych, w sektorze publicznym i automotive. Z kolei firmy z branży retailowej oraz e-commerce zintensyfikują działania. Dlatego sektor analityczno-badawczy powinien, jeszcze lepiej niż dotychczas, dopasować się do bieżących realiów, a także obieranych kierunków przez przedsiębiorców z ww. branż.

16.01.2025 | Wywiady i opinie | przeczytano: 549 razy
Grupa ZPR Media dołącza do INMA

Grupa ZPR Media, jedna z największych grup medialnych w Polsce, oficjalnie dołączyła do International News Media Association (INMA). Organizacja ta zrzesza ponad 800 firm medialnych z 93 krajów, wspierając wymianę najlepszych praktyk, wiedzy i doświadczeń.

13.12.2024 | Świat mediów | przeczytano: 819 razy
Państwa przymykały oczy na szkodliwe działania wielkich platform. Jak to naprawić

Zamach stanu. Katastrofa. Wywłaszczenie. Forma tyranii. Roger McNamee, jeden z pierwszych inwestorów Facebooka, który w książce „Zucked” złożył samokrytykę i nie zostawił suchej nitki na modelu biznesowym technologicznych gigantów, tłumaczy, dlaczego brakuje nam języka do opisania przemian, jakich doświadczamy w wyniku zanurzenia w media społecznościowe:

05.12.2024 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 1168 razy (komentarzy: 5)
Nowe trendy w digital marketingu

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group. 

19.09.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 1661 razy
Wywiad: Sztuczna inteligencja to pusty, nic nieznaczący slogan

„Nie wiemy, czy narzędzia sztucznej inteligencji są bezpieczne, bo nie zastanawiamy się nad tym, jak to rzetelnie sprawdzić” – mówi Cathy O’Neil, matematyczka, autorka książek i badaczka algorytmów. Zapraszamy na wywiad dziennikarza Jakuba Dymka.

25.08.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 1101 razy
1 2 3
Strona 1/19 (artykułów: 190)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764