logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

brief4U.com: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 7

Według badań przeprowadzonych przez platformę brief4U.com, co 3 polski marketer oczekuje od rozwiązań technologicznych automatyzacji i przyspieszenia poszczególnych etapów przetargowych. Tymczasem obecnie, dobrze przeprowadzony proces może trwać nawet kilka miesięcy. A jak wiadomo, czas to pieniądz. Jeszcze 5 lat temu, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wyceniło koszty przygotowania ofert do ponad 650 przetargów na blisko 136 mln złotych[1]. Wyliczono również, że w tym przypadku zoptymalizowanie procesu wyboru agencji mogłoby przynieść nawet 40 mln złotych oszczędności[2], co z kolei, przełożyłoby się na obniżenie cen na rynku reklamowym. Jest to szczególnie ważne w obliczu cięć budżetowych w branży usług marketingowych w czasie pandemii. Z jakich narzędzi online może skorzystać marketer, by maksymalnie uprościć i przyspieszyć ten żmudny proces?

28.10.2021 | przeczytano: 499 razy

Według Scotta Brinkera, autora Chiefmartech.com aktualnie na świecie dostępnych jest ponad 8 000 technologii marketingowych. W samej Europie istnieje tyle samo rozwiązań, ile dostępnych było globalnie w 2016 roku, czyli dokładnie 3647 podmiotów. Dzisiaj wielość kanałów komunikacji i dostęp do tak obszernej gamy narzędzi może przyprawiać przeciętnego marketera o ból głowy, dlatego tak ważne jest zrozumienie tego, co chcemy osiągnąć, jakie mamy możliwości i z których rozwiązań warto skorzystać. Świat jest zjadany przez software napędzany danymi – więc marketerom, którzy świadomie zrezygnują z technologii grozi pozostanie w tyle za konkurencją. Czego zatem oczekujemy od nowoczesnych narzędzi marketingowych? Ponad połowa marketerów w badaniu Brief4U.com przyznała, że oszczędności czasu. Odpowiedź ta dotyczyła jednej z ważniejszych gałęzi działań w obszarze marketingu b2b, a mianowicie procesu wyboru agencji reklamowej.

14.09.2021 | przeczytano: 501 razy

W którym polskim mieście zlokalizowanych jest najwięcej agencji reklamowych? Jak wygląda struktura zatrudnienia w przeciętnej firmie? W czym najczęściej specjalizują się polskie agencje, jak wytypować do współpracy tę najlepszą i czy nowe technologie mogą usprawnić ten wybór? Między innymi na te pytania odpowiada najnowszy raport opracowany przez platformę brief4U.com. Marcin Chyliński, założyciel platformy brief4U.com i marketer z ponad 15 letnim doświadczeniem w obszarze komunikacji marketingowej, mówi o widocznych trendach w zakresie specjalizacji agencji, a także o ich coraz śmielszej ekspansji na zagraniczne rynki.

23.08.2021 | przeczytano: 348 razy
Oferta przetargowa a realne usługi agencji reklamowej okiem marketerów

Tylko 1 na 10 badanych marketerów ocenia zgodność usług realizowanych przez agencje reklamowe z ofertą przedstawioną przez nie na etapie przetargu na powyżej 90 proc. To wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez platformę brief4U.com.[1] Co 3. zapytany specjalista uznał, że agencje spełniają tylko od 50 do 75 proc. założeń z oferty. Czy chcemy dostać jedynie połowę tego, co nam obiecano? Z pewnością nie. Tym bardziej, że marketerzy muszą teraz dodatkowo mierzyć się ze znacznie ograniczonymi środkami na reklamę. Według The State of Marketing Budgets 2021 w bieżącym roku niektóre marki obcięły budżety nawet o 15 proc. Po raz pierwszy od blisko dekady wskaźnik wydatków na reklamę spadł poniżej 10 proc.[2] Co powinni zatem zrobić marketerzy, by uniknąć overpromise w ofertach przetargowych i efektywnie wydawać budżet marketingowy? I dlaczego agencje reklamowe powinny spełniać swoje obietnice?

05.08.2021 | przeczytano: 1189 razy
Największy problem we współpracy z agencjami reklamowymi okiem marketerów

Realizacja efektywnej kampanii marketingowej wymaga od reklamodawców nie tylko sporych nakładów finansowych, ale także wiedzy na temat zachowań konsumentów, ich preferencji względem produktów i marek czy w końcu znajomości kanałów dotarcia, z których rzeczywiście korzystają potencjalni klienci. Dlatego w wielu firmach marketerzy na różnych etapach prowadzenia kampanii korzystają z usług agencji reklamowych. Tymczasem, według badania „Oczekiwania marketerów przy wyborze agencji reklamowej” zrealizowanego przez platformę brief4U.com wynika, że tylko 11 proc. ankietowanych ocenia zbieżność usług oferowanych przez agencje z ofertą przedstawianą przez nie na etapie przetargu jako wysoką – czyli powyżej 90 proc. Z kolei ponad 6 na 10 marketerów wskazało brak zrozumienia briefu marketingowego lub marki jako największy problem we współpracy z agencjami. Rozwiązaniem wielu z tych problemów może być digitalizacja i automatyzacja procesu wyboru podwykonawcy.

29.06.2021 | przeczytano: 1999 razy
Agencja reklamowa z polecenia - przepis na sukces czy marketingową klapę?

W polskim sektorze komunikacji marketingowej funkcjonuje ponad tysiąc agencji reklamowych, jest więc z czego wybierać – pytanie jak to zrobić, by wybór agencji nie okazał się chybiony? W jaki sposób marketerzy poszukują tej „jedynej”? Według badań przeprowadzonych przez platformę brief4U.com wynika, że nadal najczęściej opieramy się na własnym doświadczeniu lub też prosimy o rekomendacje znajomych z branży, którzy już korzystali z usług danej agencji. Rzadziej do tego celu używamy wyszukiwarki internetowej. Czy słusznie? O tym, jakie kluczowe elementy każdy marketer powinien wziąć pod uwagę przy poszukiwaniach najlepszej agencji, a także dlaczego jednostkowe rekomendacje to nie zawsze dobry sposób na podjęcie decyzji o wyborze tak ważnego partnera biznesowego, mówi Marcin Chyliński, z brief4U.com.

02.06.2021 | przeczytano: 1118 razy

O sztuce tworzenia skutecznego briefu i 5. najczęstszych błędach marketerów

24.03.2021 | przeczytano: 623 razy
1
Strona 1/1 (artykułów: 7)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764