logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

fake news: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 304
Dezinformacja i „Czysty przekaz” w kampanii Fundacji PZU

W czasach, gdy aż 84 proc. Polek i Polaków deklaruje, że spotkało się z fake newsem, a co drugi rodak nie czuje się w sieci bezpiecznie, Fundacja PZU rozpoczyna kampanię #CzystyPrzekaz. Magda Gessler, Mikołaj Roznerski i Szymon Marciniak w ramach akcji pokazują, jak nie wpaść w pułapkę fałszywych informacji zagrażających naszemu zdrowiu, relacjom i społecznej spójności. Szeroko zakrojona kampania obejmie działania społeczne i edukacyjne, w tym warsztaty w szkołach.

16.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 322 razy
Deepfake’i dotknęły już 3/4 firm. Wkrótce prześcigną ataki ransomware

Choć dezinformacja i fake newsy kojarzą się głównie z polityką i działaniami grup cyberprzestępców pracujących na zlecenia rządów, to skutki tych zjawisk mogą dotyczyć także biznesu i zagrażać rentowności, a nawet przetrwaniu firm.

16.04.2025 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 195 razy
Gazeta.pl w nowej odsłonie

Gazeta.pl kontynuuje zmiany, które rozpoczęła jesienią 2024 r., odpowiadając na oczekiwania internautów. We wtorek, 15 kwietnia br. portal zaprezentował nowe logo symbolizujące zmiany w podejściu do treści i technologii. Nowa strategia Gazeta.pl to odpowiedź na wyzwania świata pełnego fake newsów, polaryzacji i natłoku informacji – stawia na rzetelność, wrażliwość i lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników oraz partnerów biznesowych. 

15.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 241 razy
Głos, który ktoś próbuje Ci odebrać. NASK z kampanią o dezinformacji

Widzisz nagłówek, który brzmi emocjonalnie, zdjęcie znajomej twarzy w dziwnym kontekście, krótki filmik, który wygląda jak relacja na żywo - ale coś się nie zgadza. Często nim to sprawdzisz, już udostępniasz dalej.

14.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 205 razy
IMMxDemagog: Prawica walczy o zasięgi, strasząc migrantami [31.03-6.04.25]

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen liderem zasięgu i zaangażowania w mediach społecznościowych, Magdalena Biejat z dynamicznym wzrostem na TikToku. W kampanii nie brakuje także manipulacji i fałszywych narracji. Instytut Monitorowania Mediów oraz Stowarzyszenie Demagog pokazują, że tegoroczna kampania prezydencka to nie tylko rywalizacja na zasięgi, ale też na emocje i dezinformacja.

10.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 195 razy
Kondycja komunikacji korporacyjnej w dobie digitalu, influencerów i rozwoju AI: Komentarz

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca liczba kanałów dystrybucji treści oraz internetowych liderów opinii w sposób istotny zmieniają i na nowo kształtują krajobraz komunikacyjny. Dzisiejszy odbiorca czerpie wiedzę z Internetu i mediów społecznościowych kosztem gazet, radia i TV. Autorem treści może być każdy, kto dysponuje dostępem do sieci i/lub któregoś z modeli językowych. Nic więc dziwnego, że na tle tych zmian pojęcie komunikacji korporacyjnej przedsiębiorstwa w jej tradycyjnym, dotychczasowym wydaniu pobrzmiewać może dla wielu jak przeżytek. Czy to oznacza zmierzch PR korporacyjnego?

10.04.2025 | Wywiady i opinie | przeczytano: 320 razy
Panoptykon: Polska potrzebuje suwerennej infrastruktury cyfrowej. Apel do rządu

Organizacje społeczne i wydawcy wspólnie apelują do rządu o odważne inwestycje w suwerenną infrastrukturę cyfrową. Postulują ich finansowanie z podatku cyfrowego. 

04.04.2025 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 414 razy
Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak budować wiarygodność i prowadzić skuteczną komunikację w warunkach napięć geopolitycznych, niepewności gospodarczej i zmiennych nastrojów społecznych, dyskutować będą eksperci podczas jubileuszowego XXV Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się 25 i 26 września w Rzeszowie.

31.03.2025 | Z rynku | przeczytano: 542 razy
Artykuły z cyklu Patronat Signs.pl
Wybory bez oszustw – inicjatywa Demagoga na rzecz rzetelnych informacji

Stowarzyszenie Demagog wraz z szerokim gronem partnerów powołało koalicję na rzecz rzetelnych informacji podczas kampanii wyborczej. W inicjatywę zaangażowali się m.in. myPolitics, Onet, Fakt, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), PRoto oraz Karol Paciorek, twórca popularnego podcastu Imponderabilia.

26.03.2025 | Świat mediów | przeczytano: 155 razy
ICCO World PR Report 2024-2025 – komentarze ekspertów PSPR

Właśnie ukazał się ICCO World PR Report 2024-2025, coroczny raport podsumowujący globalne trendy w branży public relations. W tym roku raport podkreśla kilka kluczowych obszarów: rosnące znaczenie doradztwa strategicznego i public affairs, potrzebę precyzyjnego mierzenia efektów działań PR oraz wyzwania związane z pozyskiwaniem i utrzymywaniem talentów. Wskazuje również na ogromną rolę sztucznej inteligencji i jej wpływ na codzienną praktykę komunikacyjną.

22.03.2025 | Z rynku | przeczytano: 230 razy
1 2 3
Strona 1/31 (artykułów: 304)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764