logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

fake news: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 266
Spot Akcji Demokracja: czarny scenariusz, gdy odpuścimy sobie Europę

Terror rosyjskiej inwazji z perspektywy matki - sugestywny spot zrealizowany dla Akcji Demokracja ma uświadomić Polkom i Polakom, że wybory 9 czerwca do Parlamentu Europejskiego są bardzo ważne. Bezpieczeństwo Polski i Europy nie jest nam dane raz na zawsze.

27.05.2024 | Z rynku | przeczytano: 60 razy
Hatalska: Coraz bliżej powstania świadomej sztucznej inteligencji

O sztucznej inteligencji mówi się już coraz częściej w kontekście możliwości i zagrożeń, jakie przyniesie powstanie globalnej sztucznej inteligencji. To model, który byłby zdolny do myślenia takiego, jakim cechuje się człowiek, ale jego możliwości obliczeniowe przewyższałyby możliwości ludzkiego mózgu kilka milionów razy. Rodzi to uzasadnione obawy o bezpieczeństwo, stąd postulat, by uczestnicy rynku składali przysięgę na wzór przysięgi Hipokratesa. Zgodnie z nią mieliby dbać o to, by zastosowania technologii miały wymiar etyczny. Zdaniem ekspertów potrzebnych jest też więcej szczegółowych regulacji.

25.05.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 160 razy (komentarzy: 1)
Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści

Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.

18.05.2024 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 820 razy (komentarzy: 5)
European Social Innovation Competition: innowacje kontra dezinformacja

Komisja Europejska rozpoczęła 12. edycję europejskiego konkursu na innowacje społeczne (European Social Innovation Competition 2024 - EUSIC). Konkurs promuje pomysły służące rozwiązywaniu wyzwań społecznych oraz wspierające trwały i zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy w Europie. W tegorocznej edycji tematem konkursu są innowacje społeczne w "cyfrowej demokracji”. Zadanie konkursowe ma na celu nagrodzenie innowacji, które m.in. identyfikują i przeciwdziałają dezinformacji czy integrują podmioty w nowych praktykach demokratycznych. Na laureatów konkursu czekają nagrody pieniężne o wysokości: 75 000 euro, 50 000 euro i 25 000 euro. Zgłoszenia można przesyłać do 12 czerwca br.

16.05.2024 | Konkursy | przeczytano: 240 razy
Warsaw Principles ZFPR: etyka i sztuczna inteligencja w public relations

Związek Firm Public Relations przyjął „Warsaw Principles”, czyli zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR, opracowane przez Międzynarodową Organizację Konsultantów do Spraw Komunikacji (The International Communications Consultancy Organisation - ICCO). Biorąc pod uwagę szybki rozwój AI, zasady te stanowią pomoc przy organizowaniu procesów oraz rozwiązywaniu dylematów etycznych, jakie pojawiają się podczas wykorzystywania przez PR-owców rozwiązań AI.

13.05.2024 | Z rynku | przeczytano: 283 razy
Google: W Warszawie o walce z dezinformacją w Europie Środkowo-Wschodniej

Podsumowanie tematów omawianych podczas regionalnego wydarzenia „Fighting Misinformation Online: Election Integrity in the Age of AI”, które odbyło się w Warszawie.

30.04.2024 | Świat mediów | przeczytano: 310 razy
Samsung edukuje dzieci: Stacja Galaxy w Smart Kids Planet

Dla wszystkich rodziców, opiekunów i nauczycieli poszukujących inspirującego miejsca do spędzenia czasu z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, Samsung i Smart Kids Planet przygotowali nową, ekscytującą atrakcję. W pierwszym w Polsce Centrum Mądrej Zabawy w warszawskiej Fabryce Norblina otwiera się przestrzeń Stacja Galaxy – miejsce, gdzie edukacja i technologia łączą się z zabawą. Na odwiedzających czeka 13 kosmicznie fajnych misji, związanych z tematem bezpieczeństwa w Internecie.

26.04.2024 | Z rynku | przeczytano: 319 razy
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity

Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając w grę Oktogram.

23.04.2024 | Świat mediów | przeczytano: 313 razy
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację

Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie. Chcąc ułatwić zrozumienie im tej zależności Fundacja Szkoła z Klasą i Stowarzyszenie Demagog przygotowały specjalne materiały: publikację i grę karcianą, które w sposób angażujący i ciekawy zachęcają młodych do rozmowy o ich uczuciach, perspektywie i działaniach w sieci.

18.04.2024 | Świat mediów | przeczytano: 281 razy
Money.pl rozbudowuje redakcję i stawia na treści premium

Redakcja money.pl wdraża nową strategię rozwoju serwisu. Niebawem pojawi się w nim więcej treści premium, zarówno w formie tekstów, jak i materiałów wideo. Od maja do zespołu dołączą Grzegorz Osiecki i Tomasz Żółciak, w czerwcu pracę rozpocznie Grzegorz Siemionczyk.

05.04.2024 | Świat mediów | przeczytano: 244 razy (komentarzy: 1)
1 2 3
Strona 1/27 (artykułów: 266)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764